Citat:
Min hyra är 2250 kronor. Min förra lägenhet kostade 2450 kronor. Lägenheten före den kostade 4500 spänn. Alla tre var på ungefär samma avstånd från mitt jobb, ca 2 km. Före det hade jag ett hus 15 km från jobbet som kostade ca 15000 totalt alla kostnader. Jag betalar idag mindre i hyra + el än vad jag betalade enbart för elen i villan.
Jag fortsatte leta lägenhet tills jag hittade den jag var helt nöjd med, min nuvarande.
Men jag och Bbobi kanske är ensamma om att ha kontroll över våra liv, alla andra är låsta i sin tillvaro?
Eller du menar kanske att de råd ni vill höra bara inbegriper råd som är enkla och går att genomföra utan ansträngning?
Men att hänga kläder kanske också är för jobbigt?
Jag fortsatte leta lägenhet tills jag hittade den jag var helt nöjd med, min nuvarande.
Men jag och Bbobi kanske är ensamma om att ha kontroll över våra liv, alla andra är låsta i sin tillvaro?
Eller du menar kanske att de råd ni vill höra bara inbegriper råd som är enkla och går att genomföra utan ansträngning?
Men att hänga kläder kanske också är för jobbigt?
"vi"? jag vill inte höra några råd. Jag har inte frågat om några goda råd eller efter kontroll över mitt liv.
Det där är din egna konstruktion, det kanske är svårt att se ner på realiteten från din höga häst?
Grattis du har hittat en billig boendeform. I Fallet BBobi så kan du omöjligt hyra en lägenhet för så låga kostnader i Stockholm. Och de flesta människor som undrar över en levnadsstandard á 14.000kronor/månad har inte handpenning eller lånelöfte för en sekelskifteslägenhet i centrala Stockholm. Eller vad tror du?
Därför är det lika relevant som att ett lottomiljonär ger vardagsekonomiska råd till en knegare.
Citat:
Du menar med tanke på boendekostnaden?
Ja alltså som jag redan sagt så beror det ju på vart man bor. Bor man tex i Stockholm så är det ju lite mindre upp till en själv och lite mer tur som spelar in. Men alla bor ju inte i Stockholm.
Min fick jag genom bostadskön och jag är nog inte den enda som "vunnit på lotteriet" där. Utan jag fokuserade på små billiga ungdomslägenheter och fick till slut en.
Ja alltså som jag redan sagt så beror det ju på vart man bor. Bor man tex i Stockholm så är det ju lite mindre upp till en själv och lite mer tur som spelar in. Men alla bor ju inte i Stockholm.
Min fick jag genom bostadskön och jag är nog inte den enda som "vunnit på lotteriet" där. Utan jag fokuserade på små billiga ungdomslägenheter och fick till slut en.
Ja.
Men de där hyrorna kommer du inte ner i med hyresrätt, du har haft en enorm tur och ska såklart glädjas över det. För även om du inte trivs (vilket jag inte skulle göra i en studentlägenhet) så kan du sälja.
Haha men ni som har kontroll över era liv kan väl sitta i de trånga små studentlägenheterna och njuta av livet fram till 40 när ni är ekonomiskt oberoende..