2015-02-18, 00:45
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Aha okey, du menar alltså att Putin lever i en fantasivärld? För att i och med att Putin och Ryssland inte är inblandade så kan de heller knappast påverka rebellerna och definitivt inte få till "gröna korridorer". Det måste ju vara kontentan av ditt inlägg iaf.

I detta fallet ja; Putin kan natuligtvis mäkla, precis som vilken politisk ledare som helst, men att skriva avtal eller ingå avtal kan han inte, helt enkelt för att det inte är hans enheter. Ryssland skickar humanitär hjälp till Donbass och utbrytarna är till stor del etniska ryssar, men dom är inte förband under befäl av den ryska federationen, alltså skulle lika gärna du eller jag signera dessa avtal; dom blir inte mer eller mindre värda av det.
2015-02-18, 00:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Logik fungerar inte och att hänvisa till någon militär logik är helt dödfött, då det i bästa fall rör sig om syltryggar som tjänstgjorde på mobförrådet och hudade sig igenom sin 7,5 månaders.

/Micke
Lite som när ryssarna filmar sina egna sönderskjutna vagnar och glömmer täcka över de proryska märkena.
Dock så har bara UA T64 helt plötsligt, att det ligger en T72 med tornet avsprängt glömde man visst.
2015-02-18, 00:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
I detta fallet ja; Putin kan natuligtvis mäkla, precis som vilken politisk ledare som helst, men att skriva avtal eller ingå avtal kan han inte, helt enkelt för att det inte är hans enheter. Ryssland skickar humanitär hjälp till Donbass och utbrytarna är till stor del etniska ryssar, men dom är inte förband under befäl av den ryska federationen, alltså skulle lika gärna du eller jag signera dessa avtal; dom blir inte mer eller mindre värda av det.
Det har tillfångatagits ryssar sedan i somras i Donetsk och en rad vapensystem är det nyaste Ryssland har och det finns inte en Ukrainare som har utbildning på dem, hur kan en landsända som till och med är fattigare än Serbien lyckas med det?
2015-02-18, 00:49
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Hur mycket de har lämnat bakom sig? Såvida man inte lämnat tiotusentals kilo ammunition och kompanier med stridsvagnar så gör det varken till eller från.

Du och jag har nog mycket litet gemensamt militärt, vilket blir pinsamt uppenbart när du spottar ur dig analyser och antaganden som fick lökarna på Gotlands rosa kompani att framstå som rena genierna.

/Micke

Säkert. Då Jag inte har någon lust att slåss för en olgigark såsom du har gjort. Men vi har nog andra intressen när det gäller konflikter.
2015-02-18, 00:50
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det har tillfångatagits ryssar sedan i somras i Donetsk och en rad vapensystem är det nyaste Ryssland har och det finns inte en Ukrainare som har utbildning på dem, hur kan en landsända som till och med är fattigare än Serbien lyckas med det?

Utbrytarna tillfångatog en svensk krypskytt några månader sedan. Är då Sverige som nation de som styr Ukrainska styrkor? Kan Löfven skriva fredsavtal på Ukrainas vägnar?
Donetsk har en grupp spanska kommunister som frivilliga, är då Spanien en stridande part?
2015-02-18, 00:50
Bannlyst
Citat:
Okey, din ståndpunkt är alltså att Putin är en galen clown som tror sig kunna skapa "gröna korridorer".

Varför ska övriga världen överhuvudtaget lyssna till ett land som styrs av en sådan clown?
2015-02-18, 00:55
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Okey, din ståndpunkt är alltså att Putin är en galen clown som tror sig kunna skapa "gröna korridorer".

Varför ska övriga världen överhuvudtaget lyssna till ett land som styrs av en sådan clown?

Vänligen inte lägg ord i munnen på mig. Min ståndpunkt är att Putin inte ska ta sig vatten över huvudet med mindre att han har planer om att simma.
Som situationen ser ut idag och den gjort helt sedan dess att Putin sa att Rysslands angelägenheter slutade med Krim så har Putin tvått sina händer och då har han heller inget med detta att göra. Den dagen duman införlivar fd Östukraina i federationen då kan Putin skriva avtal, fram till dess är han en mäklare, om än en respekterad sådan.

Citat:
Det var knappast dig som skribent jag kommenterade. Det var en bild på en dubbelörn jag kommenterade och sådana örnar är bla en rysk symbol. Fast visst den kan väl vara tysk, albansk osv så jag kanske drog en förhastad slutsats av din avatar.

Den accepteras. För sakens skull kan jag upplysa att den är serbisk.
2015-02-18, 00:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Aha okey, du menar alltså att Putin lever i en fantasivärld? För att i och med att Putin och Ryssland inte är inblandade så kan de heller knappast påverka rebellerna och definitivt inte få till "gröna korridorer". Det måste ju vara kontentan av ditt inlägg iaf.

Det är väl ingen som tror något annat än att Putin har möjlighet att påverka separatisterna, precis som exempelvis Hollande och Merkel (men framförallt Washington) kan påverka Kiev.

Citat:

Vi tar det en gång till: Putin kan givetvis inte ensidigt skapa några korridorer i Ukraina. Det var ett förslag som han framförde i Minsk, men som förkastades av den ukrainska sidan.
Senast redigerad av Stabskapten 2015-02-18 kl. 01:01.
2015-02-18, 01:01
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Utbrytarna tillfångatog en svensk krypskytt några månader sedan. Är då Sverige som nation de som styr Ukrainska styrkor? Kan Löfven skriva fredsavtal på Ukrainas vägnar?
Donetsk har en grupp spanska kommunister som frivilliga, är då Spanien en stridande part?
ett gäng ryska fyllgubbar grep en svensk pensionerad postgubbe i tron att han var jag Och detta medan han bar på väg att besöka sin frus familj, mer fakta du vill delge oss?

/Micke
2015-02-18, 01:02
Medlem
Daineas avatar
Citat:
ett gäng ryska fyllgubbar grep en svensk pensionerad postgubbe i tron att han var jag Och detta medan han bar på väg att besöka sin frus familj, mer fakta du vill delge oss?

/Micke

Det är en lång väg för en postman. 😉
2015-02-18, 01:03
Medlem
Noe-s avatar
Zakharchenko, självutnämnd president av Folkrepubliken Donbass ligger på sjukstuga. Känns lite misstänkt att hävda endast lite splitter i foten men gömma större delen av kroppen och framförallt en arm. De skämtar om Poroshenkos engelska men tvivlar på att Zakharchenkos engelska ligger på samma nivå...

För övrigt väldigt bra kanal med översättningar av separatistmaterial. Mycket lifenews och filmat av soldater själva.
Senast redigerad av Noe- 2015-02-18 kl. 01:06.
2015-02-18, 01:05
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det är en lång väg för en postman. 😉
Det är hemlighet att diverse ynkedomar till män reser österut för att köpa sig en kärring dock så kommer det förpliktelser om man vill hålla äktenskapet vid liv och det är att besöka familjen hur jävligt det ån är.

/Micke

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in