2015-02-17, 12:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nu jävlar gick du för långt, nu visade du vad du går för. Du vet mycket väl att jag granskat nazister , likväl som kommunister och fascister. Är nog en av dom som satt luppen mest på ex EK härinne.

Att jag kritsiserar Putins invasion på krim och hans diversionsmanöver i östra ukraina är sant, Har också attackerat Putins bortförande av den estniske gränsvakten.

Menar du att Ukrainas regering är fascister, ja då är du i samma fålla som Putin och hans megafoner som också finns här på flashback. Fascistvurm , det är precis vad en Putinkramare säger. Oftast citerar jag baltiska nyhetsbyråer och Moscow times. kanske du också borde läsa.

Sedan att du inte gillar min kritik av Geijers sexuallagsförslag från 1976 säger mera om dina åsikter än om mina.
Jag vet ingenting om dig och jag skrev faktiskt inte att du vurmade för ukrainska fascister och hittills har jag inte blandat in Ukraina i tråden.

I tråden framgår att jag var mycket intresserad av dina informationer om Geijers sexuallagsförslag vilket absolut var väsentlig information. Och nu återgår jag till trådens tema.
Citera
2015-02-17, 14:16
Medlem
Citat:
Nu jävlar gick du för långt, nu visade du vad du går för. Du vet mycket väl att jag granskat nazister , likväl som kommunister och fascister. Är nog en av dom som satt luppen mest på ex EK härinne.

Haka inte upp dig på ett välkänt troll som söker personangrepp och provokationer utan att hålla sig till ämnet eller bemöta faktaargumenten när de fått fakta om bakfoten som våra vänner som försöker trumma ihop sydafrikaspår av lika svepande okunniga analyser också gjorde.

Han söker inte argument utan letar invektiv att applicera på dig. Hans egen logik i förhållande till det blir aldrig begriplig. Han är Kommunisten som nästa stund hatar kommunismen. Sådan ser hans värld ut.

Att han dyker upp igen när dessa revolutionerande Sydafrikaspår visade sig vara soppa kokade på galvad dyckert är inget att bli förvånad över. Har har funnits där för alla tramspellar tråden kunnat locka till sig, ingen nämnd eller glömd. Herregud han har till och med en egen monologisk tråd där hans olika nic diskuterar sina egna "teorier" med varandra. Där har vi nivån...
Citera
2015-02-17, 17:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
POLISPERSONAL UNDER MORDNATTEN

från bröderna P. Tål att repeteras

Fordon Besättning

1120 Per Englund,Torsten Lantz (kollar inbrottet i Najics svägerskas bil 2310)
1150 Tommy Carlsson, Gunnel Jönsson
1170 Anders Pettersson, Mats Eriksson
1180 Finns ej, däremot finns två 1160: Dag Andersson / Kenneth Johansson eller Christer Roland Strömberg
1210 Befälsbil: Lars Christianson, Hans-Erik Rehnstam (inskriven i journalen för tjänst i piket 1230)
1220 Piket: befäl Sven Matzols, Sven-Olof Laggar, Kjell Dahl, Kent Karlsson, Bo Andersson
1227 (jollebil till piket 1230) Per Hall, Göran Stigsson(Hembesök hos Östling MOP-kvällen)
1230 Norrmalmspiketen: befäl Christer Persson, Kent Bäcklund, Lena Löhr,
Ulf Hellman, Per Borg( slöa att komma fram till mordplatsen som de sedan avspärrar)
1470 Övervakningsbuss: befäl Tommy Fordell, Lilian Eriksson, Carl-Gustav Rask, Bo Andersson, Thörngren, Stove
1520 kommissariebil: Christian Dalsgaard, Thomas Ekesäter
1540 Patrull del av gatulangningsgruppen, besättning?
2120 Bo Larsson, Britt Wallberg
2150 Håkan Gillenskog, Magnus Rudberg
2160 Leif Bidefjord, Lennart Källström
2520 Kommissariebil: Gösta Söderström, Ingvar Windén
2550 Karl-Erik Arnström (hundpatrull) (obs! står med förnamn Per i Juristkom-
missionens protokoll)
3120 Stig Rysén, Lars Berntsson(Bevakar bostaden och LB kör mårtrn/ingrid till SABB)
3220 Piket: befäl Mats Näslund, Björn Larsson, Anders Sällström, Stefan Edström, Mats Blomgren, Tommy Hägglund, Tomas Fransson
3230 Södermalmspiketen: befäl Kjell Östling, Leif Svensson, Jan Hermansson, Peter Wikström, Claes Djurfeldt, Klas Gedda
3480 Möjligtvis den bil som stoppade Wilhelm Kramm vid Slussen (se sid 68)
3625 Patrullen är ett mysterium, radion med anropsnummer 3625 har ej kvitte- rats ut under mordnatten. Är trots polisiära ansträngningar oidentifierad.
5520 Åke Rimborn, Thomas Torstensson
9152 ?
9230 ?
Dag Andersson fetad ovan, är det supersnuten i början av sin karriär?

Uppenbarligen fanns det poliser som dirigerades bort från Sveavägen denna kväll, om det nu var att de inte var betrodda att få veta något om kuppövningen eller vad det nu kan ha berott på. Men nog borde väl poliser ingå i en övning som denna? 3230? 1520? 2520?

Är inte 2520 allra mest troligt inblandad i övningen, med tanke på att GS var högsta yttre befäl i City?
Citera
2015-02-17, 17:44
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Tack! Det borde jag har orkat söka upp själv. Mycket uppskattat!
Kanske värt att notera att SE inte var medlem eller tillhörde kärnan i EAP. Däremot stöttade han enbart i pereferin med grafiskt arbete.
Mer intressant kan vara hans kontakter i WACL vilket gjorde mig förvånad sista gången jag träffade honom innan MOP där det visade sig att vi hade gemensamma vänner. Kanske ett uppslag för vidare spekulation
Citera
2015-02-17, 18:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
Kanske värt att notera att SE inte var medlem eller tillhörde kärnan i EAP. Däremot stöttade han enbart i pereferin med grafiskt arbete.
Mer intressant kan vara hans kontakter i WACL vilket gjorde mig förvånad sista gången jag träffade honom innan MOP där det visade sig att vi hade gemensamma vänner. Kanske ett uppslag för vidare spekulation

Kul att du är tillbaka i tråden . Det du skriver om WACL är väldigt intressant.
Känner du till om Stig Engström hade kontakter med Åke J Eek? och kan du i så fall berätta om detta eller om andra kontakter som SE hade som fick dig att höja på ögonbrynen.
Citera
2015-02-17, 18:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Dag Andersson fetad ovan, är det supersnuten i början av sin karriär?

Uppenbarligen fanns det poliser som dirigerades bort från Sveavägen denna kväll, om det nu var att de inte var betrodda att få veta något om kuppövningen eller vad det nu kan ha berott på. Men nog borde väl poliser ingå i en övning som denna? 3230? 1520? 2520?

Är inte 2520 allra mest troligt inblandad i övningen, med tanke på att GS var högsta yttre befäl i City?

Känner inte till om Dag Andersson är identisk med nuvarande spaningsledaren. Om så är fallet så sitter han själv på intressant information från mordnatten.

Är det en kuppövning så skulle i första hand piketstyrkorna kommit ifråga. Om det skulle vara en kuppövning är det troligare att Lars Christiansson är inblandad än Gösta Söderström. Piketstyrkorna var första linjen mot en spetznaz-attack, de som hade den överlägset kortaste mobiliseringstiden.
Citera
2015-02-17, 18:46
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny

Oj, tinytiny tillbaks... En sån ära! En legend!

Fundering: Det är ju inte givet att det vore okomplicerat att sympatisera med EAP och WACL på samma gång (1986 ett möjligt undantag). Stundtals klumpas i analysen allt "långt till höger" ihop. En sådan alltför grovmaskig kategorisering kan leda till att subtila med betydelsefulla nyanser går förlorade.
Citera
2015-02-17, 18:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Oj, tinytiny tillbaks... En sån ära! En legend!

Fundering: Det är ju inte givet att det vore okomplicerat att sympatisera med EAP och WACL på samma gång (1986 ett möjligt undantag). Stundtals klumpas i analysen allt "långt till höger" ihop. En sådan alltför grovmaskig kategorisering kan leda till att subtila med betydelsefulla nyanser går förlorade.
Fast det är inte bara sympatisörer utan även infiltratörer som är med i politiska organisationer. Sådana fanns i FNL-grupperna men det verkar ha förekommit även i högerorganisationer.

Dessutom anses både EAP och WACL ha samröre med CIA, vilket komplicerar det politiska perspektivet ytterligare. Har du sysslat med kortvåg? FRO?
Senast redigerad av iesho 2015-02-17 kl. 19:04.
Citera
2015-02-17, 19:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Känner inte till om Dag Andersson är identisk med nuvarande spaningsledaren. Om så är fallet så sitter han själv på intressant information från mordnatten.

Är det en kuppövning så skulle i första hand piketstyrkorna kommit ifråga. Om det skulle vara en kuppövning är det troligare att Lars Christiansson är inblandad än Gösta Söderström. Piketstyrkorna var första linjen mot en spetznaz-attack, de som hade den överlägset kortaste mobiliseringstiden.
Det finns tre Dag Andersson över 50 år i Stockholms kommun och sammanlagt sex, så sannolikheten för två olika Stockholmspoliser med det namnet är inte så stor.

Tycker du det verkar osannolikt att GS var involverad i kuppövningen?
Citera
2015-02-17, 19:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Det finns tre Dag Andersson över 50 år i Stockholms kommun och sammanlagt sex, så sannolikheten för två olika Stockholmspoliser med det namnet är inte så stor.

Tycker du det verkar osannolikt att GS var involverad i kuppövningen?

Av döma av Gösta Söderströms agerande efter MOP tycker jag det. Den envishet han visar i att försvara sina ståndpunkter, verkar mera rättshaveristiska än att han skulle deltagit i en oerhört invecklad psyop.
Citera
2015-02-17, 19:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Av döma av Gösta Söderströms agerande efter MOP tycker jag det. Den envishet han visar i att försvara sina ståndpunkter, verkar mera rättshaveristiska än att han skulle deltagit i en oerhört invecklad psyop.
Men OM han sysslade med psyop så har han varit mycket framgångsrik.
Citera
2015-02-17, 19:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Men OM han sysslade med psyop så har han varit mycket framgångsrik.
Så framgångsrik går knappast att vara och skulle kräva skådespelartalanger som skulle fört honom till Dramaten istället för Polisen.

Pratade med Gösta Söderström vid några tillfällen. Han verkade verkligen lida av anklagelserna mot honom och händelserna runt MOP. Och hade han känt till något om en kuppövning borde han berättat om detta, inte minst när han , Sven Aner och Lars Krantz , utsattes för mailattackerna 2007-08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in