Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Kan någon ge mig en sammanfattning av vad som hänt i Debaltseve sen vapenvilan skulle inledas?
Mer av gamla vanliga. Separatisterna kryper närmare och befriar del för del av staden, artilleridueller och ett par dramatiska utbrytnings/flykt-försök från juntans terrortrupper med stora förluster som följd.
Här i tråden rapporteras helt nyligt att Juntan har tagit kontroll över vägen in till staden men jag avvaktar innan jag bestämt tror på dom rapporterna. Juntan och dess anhängare har brukat hävda allt mellan himmel och jord från att Debaltseve inte överhuvudtaget är inringat till att ingen juntasoldat har stupat sedan augusti 2014.
Jag noterar också det kraftigt ökade inläggsantalet från juntatrogna nättroll och jag har börjar se ett mönster. De diskuterar inte med någon, de skriver ofta oneliners och trams, deras högsta önskan är en eskalering av konflikten och gärna utländska vapen och soldater på plats, och dessutom beskriver de alltid om allt som har med folkrepublikerna, separatister och ryssar som "Putin" eller "Putler" men drar själv inga kopplingar alls mellan Obama och inblandade på andra sidan.
Även jag kan se vad de kallar för Putinbots här på forumet, men det som gör mig mest oroad över psykiatrins nedgång är tamejfan juntatrogna propagandister. De önskar död, förstörelse, mord och elände över allt och alla som inte lyder Talmud. Putinbotsen brukar åtminstone ge sken av att det är en i grunden oönskad konflikt. Juntans nätkrigare hyllar konflikten som ett medel för att uppnå sina mål, död och förstörelse.