2015-02-17, 05:06
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Religiøs brukar betyda att man har en tro och, i större eller mindre grad, styr sitt liv efter den tolkning man har omkring tron.

En tro dyker ju inte plötsligt upp bara för att man utför en handling, oavsett vad handlingen är.

Snacket om religion gör dig förvirrad. Det är överdrivet kategoriserande (Islam är en religion) och sen omdefinition av vad Islam är för att passa kategorin (eftersom religioner är x är Islam x).

Ta av kategoriglasögonen och försök se Islam i hela sin vidd så inses att oavsett hur religiös Omar var innan fängelsevistelsen så ingår ju hans dåd i fenomenet Islam.
Senast redigerad av internet2 2015-02-17 kl. 05:18.
Citera
2015-02-17, 07:17
Medlem
msandstroms avatar
Ytterligare en gripen:
http://ekstrabladet.dk/112/politiaktion-i-mjoelnerparken-i-nat/5445904
Citera
2015-02-17, 07:35
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Skrev tidigare i tråden att det var en G3 som användes. Tar nu tillbaka detta och ber om ursäkt då det visade sig att det var en M/95 som användes (Diemaco C7)

Hur han fått tag på den är däremot intressant att veta, det är ungefär som att jihadister i sverige skulel gå runt med AK5, de finns, men de är svåra att få tag på illegalt pga serienummer.

C7, precis som jag skrev igår förmiddag.

En Ak5 är inte svårt att få tag på pga att de är försedda med serienummer.

En Ak5 är svårt att få tag på för att det är ett militärt vapen, med mycket strikt förvaring.

Ytterst få har någonsin stulits eller försvunnit (glömts i skogen?).

Senast var väl när tomtar rånade högvakten?

För inte alltför länge sedan, i du gamla du fria Sverige, så hade 150.000 människor en Ak4 hemma, utan att det skedde en enda incident liknande denna.

I du nya vilda Sverige bävar jag för utvecklingen på 20 års sikt.
Citera
2015-02-17, 08:05
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
40 000 hedrade danska terroroffer

http://www.hd.se/nyheter/varlden/2015/02/16/just-nu-manifestation-i-kopenhamn/

Lite intressant, att när man tittade på vilka som var där så såg man inga muslimer. Hur kommer det sig?
Citera
2015-02-17, 08:18
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Muslim: tecknar man profeten med en bomb så ska man dö.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-02-16-hvis-man-tegner-profeten-med-en-bombe-fortjener-man-at-doe

Abdullah verkar duktigt radikaliserad. Hur många som han finns det i Sverige?
Citera
2015-02-17, 08:21
Medlem
BubbaCletuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Lite intressant, att när man tittade på vilka som var där så såg man inga muslimer. Hur kommer det sig?

Det kan man ju stilla undra? Kanske var de upptagna med att fira lite?
Citera
2015-02-17, 08:23
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaCletus
Det kan man ju stilla undra? Kanske var de upptagna med att fira lite?
Samma var det i Paris efter terrordådet där. Annars brukar de ju vara snabba på att demonstrera/manifestera om det är något.
Citera
2015-02-17, 08:27
Medlem
irishrages avatar
Muslimerna slöt inte upp i manifestationen för yttrandefrihet heller.
Citera
2015-02-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
De hade ju hyllat och bett för terroristen tidigare på dagen, bilderna därifrån säger det mesta...
Citera
2015-02-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
C7, precis som jag skrev igår förmiddag.

En Ak5 är inte svårt att få tag på pga att de är försedda med serienummer.

En Ak5 är svårt att få tag på för att det är ett militärt vapen, med mycket strikt förvaring.

Ytterst få har någonsin stulits eller försvunnit (glömts i skogen?).

Senast var väl när tomtar rånade högvakten?

För inte alltför länge sedan, i du gamla du fria Sverige, så hade 150.000 människor en Ak4 hemma, utan att det skedde en enda incident liknande denna.

I du nya vilda Sverige bävar jag för utvecklingen på 20 års sikt.
Du är troligen för ung för att minnas Mattias Flink... KIlken tog en AK5 och skjöt ihjäl sju personer och skadade tre.
Det har stulits en del AK5 genom tiderna, tror inte du känner till hur förvaringen genom tidrna sett ut, det har inte alltid varit så hög säkerhet. Själv hade jag den tidvis i klädskåpet på luckan. Stals två från mitt regemente under min vpl... En återfanns hos ett gäng bankrånare vid en husransakan.
/
Citera
2015-02-17, 08:46
Medlem
Det var flera flickor i muslimsk klædedrægt ved manifestationen. Jag var sjælv dær, vet vad jag pratar om.

En grej som ænnu inte tycks ha rapporterats i media: Det var ett ENORMT polisuppbåd vid Mjølnerparken natten till idag, flera pikébussar (heter det så?) vid hørnet Tagensvej / Rovsingsgade, vid donutskylten i børjan av Superkilen, med blåljus så det ræcker och blir øver. Møjligen nya tillslag? Kommer væl troligen fram under dagen.
Citera
2015-02-17, 08:47
Medlem
gamle flink.. vilken dåre av rang..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här