2015-02-16, 18:08
Medlem
siryessirs avatar
http://www.farjestadbk.se/artikel/63876/

Färjestad förändrar organisationen. Personligen tycker jag att det är mycket skönt att Kalitzki lämnar.
Citera
2015-02-16, 18:45
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Meca Hockey Race

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/kvalen-andrar-namn-till-meca-hockey-race/

Haha... Nästa år: "Le Mat byter namn till ICA-Stig Trophy".
Citera
2015-02-16, 18:55
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Personligen så skulle jag gärna se att man utbildar Robin och hittar en plats åt honom i organisationen, speciellt med tanke på att han tänker fortsätta att bo i Luleå nu även efter karriären.

Jag vet att många vill ha Robin "i någon tjänst" men många verkar glömma att Robin själv ska vilja också.
Han har aldrig känts som någon som trivs i rampljuset och att bli tränare är ju exakt det som det innebär - att stå i rampljuset, svara på frågor från media och så vidare.

Robin bör ju få åtminstone våren på sig att smälta det här och sakteligen börja fundera på vad han ska göra sen. Jag tycker inte klubben ska ta ut honom på isen och såna grejer nu heller. Bättre att avtacka honom till hemmapremiären eller något. Killen har just fatta ett väldigt tungt beslut.
Citera
2015-02-16, 19:27
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag vet att många vill ha Robin "i någon tjänst" men många verkar glömma att Robin själv ska vilja också.
Han har aldrig känts som någon som trivs i rampljuset och att bli tränare är ju exakt det som det innebär - att stå i rampljuset, svara på frågor från media och så vidare.

Robin bör ju få åtminstone våren på sig att smälta det här och sakteligen börja fundera på vad han ska göra sen. Jag tycker inte klubben ska ta ut honom på isen och såna grejer nu heller. Bättre att avtacka honom till hemmapremiären eller något. Killen har just fatta ett väldigt tungt beslut.

Behöver ju inte bli som tränare, han kan väl bli t.ex materialare.
Citera
2015-02-16, 21:10
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.farjestadbk.se/artikel/63876/

Färjestad förändrar organisationen. Personligen tycker jag att det är mycket skönt att Kalitzki lämnar.

Jag är nog lika glad över att Anders Steen som varit scout försvinner. De senaste årens värvningar har flera varit katastrofala och någon har ju scoutat dem...
Citera
2015-02-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Vad har vad tipparna sa innan säsongen att göra med att huruvida ni är underdogs eller inte omgång 46? HV har sett jävligt starka ut och legat i toppen hela säsongen. Sen får man en svacka och då helt plötsligt så ska man dra fram att få tippade er som topplag?

Skulle inte räkna bort HV i någon av de kvartarna och det tror jag inte så många gör heller.

Är väl precis det många redan har gjort härinne därav att jag skrev det.
Citera
2015-02-17, 00:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Tillbaka till kampen om topp-6.

I nuläget finns det tre lag som egentligen inte har jättestress i tabellen och det är Skellefteå, Frölunda och MODO. Skellefteå har redan vunnit serien, Frölunda ser ut att komma tvåa-trea och MODO är klara för kval. Dessa lag förbereder sig för det som komma ska och kommer att vila spelare med skavanker och så vidare. Det är inte säkert att dessa lag är till 100% fokuserade och dessa lag bör egentligen se som de "lätta" matcherna.

Det blir en helt annan femma när lagen på plats 4-8 möter varandra. Leksand och Brynäs är ju såklart också desperata efter poäng och därför motiverade på ett annat sätt.

Växjö och Djurgården är ju också potentiella lag att sålla sig till denna skara om de vinner några matcher.
Citera
2015-02-17, 00:48
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Tillbaka till kampen om topp-6.

I nuläget finns det tre lag som egentligen inte har jättestress i tabellen och det är Skellefteå, Frölunda och MODO. Skellefteå har redan vunnit serien, Frölunda ser ut att komma tvåa-trea och MODO är klara för kval. Dessa lag förbereder sig för det som komma ska och kommer att vila spelare med skavanker och så vidare. Det är inte säkert att dessa lag är till 100% fokuserade och dessa lag bör egentligen se som de "lätta" matcherna.

Det blir en helt annan femma när lagen på plats 4-8 möter varandra. Leksand och Brynäs är ju såklart också desperata efter poäng och därför motiverade på ett annat sätt.

Växjö och Djurgården är ju också potentiella lag att sålla sig till denna skara om de vinner några matcher.
Räcker med att SAIK förlorar och Frölunda vinner imorn, så är det fight om förstaplatsen. Frölunda har ju SAIK på torsdag, så tror inte SAIK kommer att slappna av än.
Citera
2015-02-17, 00:53
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Räcker med att SAIK förlorar och Frölunda vinner imorn, så är det fight om förstaplatsen. Frölunda har ju SAIK på torsdag, så tror inte SAIK kommer att slappna av än.

Det skiljer elva poäng med åtta omgångar kvar. Åtta poäng med sju matcher är dåliga odds och det hämtar i Frölunda ikapp. Frölunda är också smartare än så att bränna ut sig i kampen om förstaplatsen - där marginalerna att vinna serien är små - istället för att förbereda sig inför slutspelet på bästa sätt.

Visst kan jag förstå att fansen drömmer om serieseger men det skulle kunna bli rena pyrrhussegern. Det är inte värt det. De viktiga matcherna är om tre veckor.
Citera
2015-02-17, 01:03
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Det skiljer elva poäng med åtta omgångar kvar. Åtta poäng med sju matcher är dåliga odds och det hämtar i Frölunda ikapp. Frölunda är också smartare än så att bränna ut sig i kampen om förstaplatsen - där marginalerna att vinna serien är små - istället för att förbereda sig inför slutspelet på bästa sätt.

Visst kan jag förstå att fansen drömmer om serieseger men det skulle kunna bli rena pyrrhussegern. Det är inte värt det. De viktiga matcherna är om tre veckor.
2-3 matcher innan man borde ge upp seriesegern.
Citera
2015-02-17, 05:43
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre

SAIK måste in i en rejält svacka nu sista tiden samtidigt som Frölunda i princip vinner samtliga matcher för att det ens ska finnas minst chans till en annan seriesegrare än nuvarande ettan. Du kan sluta drömma redan nu, säger jag.
Citera
2015-02-17, 08:14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
SAIK måste in i en rejält svacka nu sista tiden samtidigt som Frölunda i princip vinner samtliga matcher för att det ens ska finnas minst chans till en annan seriesegrare än nuvarande ettan. Du kan sluta drömma redan nu, säger jag.

Fast det kan handla om att snygga till siffrorna lite. Att kunna säga att SAIK minsann inte är överlägsna, att man har häng och liknande målskillnad. Fast jag tror ju att SAIK vinner grundserien med mer än 10 poängs marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in