2015-02-15, 23:52
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finns ingen entydlig definition på liv utan endast en rad olika kriterier som var för sig inte ens är till hundra procent täckande.
Den bästa definitionen på liv är att det kan dö kan man väl säga.

Så jeancladevandamme menar att atomer kan dö? Ska det vara ett brott att klyva atomer, typ atomplågeri? Fattar ingenting faktiskt...
Citera
2015-02-15, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Försök nu att förstå vad "argument from ignorance" ÄR och vad det innebär, istället för att tramsa runt i dina små semantiska fällor.

Jag använder logik.
Förstå att du har en åsikt utan någon logisk grund.
Du använder dig bara av den materialistiska paradigmen.
Citera
2015-02-15, 23:54
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ja, vad tror du? Då måste du i så fall även definiera dött.
Förklara då för mig hur döda atomer bildar levande organismer, och detta utan någon instruktion.

Hold your horses cowboy, det var jag som frågade först. Jag vet inte när något är dött, men du kanske kan upplysa mig?

Sen... menar du att atomer bokstavligen lever eller vad?
Citera
2015-02-15, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Så jeancladevandamme menar att atomer kan dö? Ska det vara ett brott att klyva atomer, typ atomplågeri? Fattar ingenting faktiskt...

Faktisk, tänk efter vad det är du skriver. Det var intressant. Inte är en atombomb en skön upplevelse i alla fall.
Citera
2015-02-15, 23:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är inte samma sak. Vi är levande medvetna varelser som matematiskt konstruerar annat liv. Vi använder redan levande material. Dessutom tror jag det blir svårt för forskare att konstruera ett medvetande med fri vilja. Jag är skeptisk.

Och vilken typ av medvetande refererar du här till? Själa-typen, som i så fall krävar belägg.

För vanligt medvetande har naturligt en viss mängd fri vilja.
Citera
2015-02-15, 23:57
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Faktisk, tänk efter vad det är du skriver. Det var intressant. Inte är en atombomb en skön upplevelse i alla fall.

Lever kvarkar? Om strängteoretikerna har rätt, lever strängar?
Citera
2015-02-16, 00:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Inget dör i bemärkelse" försvinner" eftersom det inte finns något ingenting så finns heller inte döden som ett svart, tomt intet.
Döden är ett slags liv det också. Som man inte ser i livet så att säga annat än att något försvinner från ens synfält eller ens närhet.
Atomer är både i och runt en utan att man
ser dem, utan man är dem så att säga.
Klyva atomer är att förändra något som redan är. Ingen människa kan skapa en atom. En modell av en atom kan man skapa
Senast redigerad av goran744 2015-02-16 kl. 00:02.
Citera
2015-02-16, 00:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Lever kvarkar? Om strängteoretikerna har rätt, lever strängar?
Ja kvarken lever eftersom den finns i atomen som finns i cellen som bildar .......och så vidare och så vidare.
Citera
2015-02-16, 00:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag använder logik.

Så gott som zero i detta sammanhang. Varken ditt "argument from ignorance" eller ditt bevisbörda-jonglerande har nånting med logik att göra.

Citat:
Förstå att du har en åsikt utan någon logisk grund.

Min åsikt om "arguments from ignorance" och min åsikt om bevisbörda?

Citat:
Du använder dig bara av den materialistiska paradigmen.

P.g.a. att DU tramsar runt i imbecil-versionen av logik??
Citera
2015-02-16, 00:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Döden är ett slags liv det också.

Nu försökar du sudda-ut retorik. Energi-dynamik är INTE synonymt med "liv".
Citera
2015-02-16, 00:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja kvarken lever eftersom den finns i atomen som finns i cellen som bildar .......och så vidare och så vidare.

"Eftersom" ... det är bara ett postulat.

Belägg istället, tack.
Citera
2015-02-16, 00:07
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Inget dör i bemärkelse" försvinner" eftersom det inte finns något ingenting så finns heller inte döden som ett svart, tomt intet.
Döden är ett slags liv det också. Som ´man inte ser i livet så att säga annat än att något försvinner från ens synfält eller ens närhet.
Atomer är både i och runt en utan att man
ser dem, utan man är dem så att säga.
Klyva atomer är att förändra något som redan är. Ingen människa kan skapa en atom. En modell av en atom kan man skapa

Jaja, så kan man ju tro om man vill, men det jag vill veta mer om är den här atomteorin där atomer tydligen lever. Har aldrig hört något liknande påstående faktiskt.

Att skapa atomer är inget hokus pokus. Vi har skapat atomer ett bra tag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in