2015-02-15, 21:21
Medlem
Tillssons avatar
Film på den skjutne, döde gärningsmannen liggande på gatan

http://www.liveleak.com/view?i=6a2_1424022309
Citera
2015-02-15, 21:23
Medlem
thorfromasgards avatar
Jag tror att det här fallet har ingenting med islam att göra. Inte för att jag gillar religionen, utan för att personen bakom dådet verkar inte vara en troende. Jag skulle tom gissa att denne man ville gärna gömma dådet bakom islam, vilket han iofs har lyckats med.
Citera
2015-02-15, 21:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, jag håller med dig. Han verkar dock även obrydd för egen del, han verkar ha ett utanifrån-perspektiv; allt som sker är bara ytterligare händelser i "processen" (som han säger). Intressant förhållningssätt, om än något märkligt.
Jag tycker det är väldigt lite snack om Finn Nørgaard öht. Okänd eller illa omtyckt kanske.
Citera
2015-02-15, 21:28
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Stone
Bara jag som tycker det är lite konstigt att Lars Vilks under intervjuer inte ens nämner att en person dog igår under attacken? Han ska ju inte ursäkta sig, men en tanke hade ju inte varit helt fel.

Om det nu inte är så att de klippt bort den delen.

Jag har fått uppfattnngen att Vilks är väldigt egocentrerad.
Citera
2015-02-15, 21:37
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Detta kan väl inte vara den bästa bilden på Gm?
http://www.ladda-upp.se/bilder/elleezcfojunf/

Jo det är den bästa bilden,han hade tittat på "The Ring" dagen innan...
Citera
2015-02-15, 21:39
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tycker att denna är bättre.
http://ekstrabladet.dk/112/afsloering-her-er-gerningsmanden/5444324

Svenska Rapport kallade honom dansk danskfödd, inget om ursprung från mellanöstern eller isalam..

Alltså....vem fan har ryggsäcken PÅ SIG,när man sitter i en bil?
Citera
2015-02-15, 21:39
Medlem
Killen på bilderna ser ut att komma från Egypten. Eller från någon av grannländerna, Tunisien eller Libyen. Då dessa länder var hårdföra diktaturer på 80-90-talen då killens föräldrar kom till Danmark är det inte orimligt att familjen kom från Nordafrika där det finns/har funnits många extrema sunniter eller salafister som stått i opposition till regimerna i området.
Citera
2015-02-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag har fått uppfattnngen att Vilks är väldigt egocentrerad.
Jag tog upp detta tidigare, om Vilks är en "konstnärsextremism", dvs han får kickar när han leker med Djävulen, kallar på Döden så att säga.

Hade varit på sin plats från Vilks att beklaga dödsoffrena och de skjutna poliserna, men allt ljus på honom. I övrigt har han och alla andra i ett demokratiskt samhälle rätt att yttra sig hur de vill utan att riskera få en hagelsvärm i huvet. Bara så att det blir klargjort.
Citera
2015-02-15, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Film på den skjutne, döde gärningsmannen liggande på gatan

http://www.liveleak.com/view?i=6a2_1424022309
Han verkar ha skjutit på rätt bra med tanke på alla tomhylsor som ligger runt han.
Gott att han inte lyckades döda fler den där albino-araben.

nån som vet något om internetcafet, Polisen beslagtog lite grejer där,
"Enligt Hussein beslagtog polisen inspelningarna från 16 övervakningskamerorna och minst en dator."
Får man plats med 16 övervakningskameror i ett litet cafe, låter märkligt med det antalet. Kanske filma han folks koder när de logga in på olika forum eller siter... Skumt.
Citera
2015-02-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han verkar ha skjutit på rätt bra med tanke på alla tomhylsor som ligger runt han.
Gott att han inte lyckades döda fler den där albino-araben.

nån som vet något om internetcafet, Polisen beslagtog lite grejer där,
"Enligt Hussein beslagtog polisen inspelningarna från 16 övervakningskamerorna och minst en dator."
Får man plats med 16 övervakningskameror i ett litet cafe, låter märkligt med det antalet. Kanske filma han folks koder när de logga in på olika forum eller siter... Skumt.
Det måste vara en annan anledning. Vill man ha folks lösenord så är det simpelt att bara installera en keylogger på maskinerna så är saken löst. 16 stycken övervakningskameror låter som en del ändå.
Citera
2015-02-15, 22:35
Medlem
LinusShillTipss avatar
Jaha, som jag trodde, det var en äcklig muslimjävel som mördade i islams namn. Omar Abdel Hamid El–Hussein heter terroristjäveln, säkert andra generations invandrare då han är född i Danmark.

Sorgligt med alla världsledare från vänstern som försöker mörka att attentaten har med islam att göra.
Citera
2015-02-15, 22:39
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det enda land som är kulturellt homogent är väl Island. De har sina vulkaner. Sen Finland, men lära sig språket...

Japan, Nordkorea, Iran skulle jag tro, Saudiarabien är väl också ganska homogent finns säkert många fler men det är väl inga länder man direkt är sugen att åka till.

Funderar lite på denna snubben i Danmark...
Han är född i Danmark, hur kan man leva hela sitt liv i ett land och ändå känna sig så utanför som denna människa måste ha känt sig eftersom han kände sig manad att begå dessa skjutningar?

De flesta kriminella begår ju trots allt brott för att de vinner något på det, utpressning, rån, stöld, undanröjande av rival etc.

Men dessa dåden är något helt annorlunda, hur kan en kriminell 22 åring bli så fanatisk att han börjar skjuta random människor på stan?

När jag var 22 var det som fanns i mitt huvud motorcyklar, bilar, brudar, nästa fest osv.

Jag får inte ihop det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in