2015-01-03, 07:22
Medlem
biljons avatar
Saknar en Facebook-grupp med namnet "Stefan Löfven, du är inte min statsminister".
Citera
2015-01-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Saknar en Facebook-grupp med namnet "Stefan Löfven, du är inte min statsminister".
Vem är din?
Citera
2015-01-08, 19:44
Medlem
Hej Stefan svetsare !

Var är du ? jobbar du ? eller är du bara i media då då = när det passar dig ?
Du är den sämsta statsminister ! i mina ögon iaf.

Ja! vara politiker är blinda och döva dom vill inte se eller höra !

Men dom vet att svenska folket sover och dom kan göra vad dom vill !

Hur kan man väcka dem ?
Glöm inte att även Sverige kan få ett oväntad besök !

Men Ni Politiker tycker synd om dom !

Vill tillägga : alla Ni som är för mer invandring = ska ta in asylsökande i hemmet och stå för kostnaden själva !!! !
jag vill inte ge dom ett ända öre från mina skate pengar
Senast redigerad av nivijag 2015-01-08 kl. 20:24.
Citera
2015-01-15, 22:32
Medlem
Mogrens avatar
Stafan Löfven tycker att han kommit på något nytt och genialt. Han talar inte längre om att SD fick 13% av rösterna. Han talar istället om att 87% av väljarna röstade emot SD. En förkrossande majoritet är alltså emot SD enligt Löfven och därmed har alltså SD inget berättigande.

Hur står det då till i det egna partiet dvs Sossarna? Jo S fick 31% av väljarna med sig vilket med Löfvens egen logik betyder att hela 69% röstade emot. En stor majoritet av väljarna vill alltså inte ha Löfven och hans parti. Sug på den karamellen du!
Citera
2015-01-23, 20:04
Medlem
Stefan Löfven får träffa Emma Watson men inte jag. Det ultimata beviset på att det inte finns någon rättvisa här i världen

http://time.com/3679969/emma-watson-heforshe-initiative-davos/
Citera
2015-01-23, 20:09
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
De flesta andra medverkande brukar oftast kunna delta i samtalen och ställa intelligenta frågor till varandra, men Stefan kanske inte är tillräckligt bra på engelska?
Faktum är att man måste ge den gode svetsaren väl godkänd i engelska! Han har jobbat på den saken, det hörs..
Citera
2015-02-15, 21:06
Medlem
Svejks avatar
Stefan Löfven förklarade nyss i Agenda vad regeringen avser göra för att hantera en allt mer ökande hotbild mot Sverige. Något som vår statsminister nämnde mer än en gång var att han pratat med företrädare för både muslimska rådet och judiska rådet, och detta med avsikten att ordna en manifestation för demokratin! Programledaren fick faktiskt fråga om det inte var något mer konkret som regeringen hade tänkt sig.
Vad som mer är tänkt var lite oklart. Hur Sverige egentligen ska tackla situationen fick vi inte veta.

Vi har en statsminister som är redigt kass; han försöker och vill så gärna vara statsman, klok, välformulerad och insiktsfull. Han droppar gärna namn och berättar villigt vad han gjort och var i Europa han varit och vilka möten och diskussioner han deltagit i. Men någon egen tanke om vad som ska göras finns det egentligen inte. Han står och trampar på samma ställe som när han klev in manegen. Den här fackelefanten rör sig inte särskilt mycket. Tvivlar på att han drar någon större publik i någonstans alls i världen. Har man sett den långsamme och i talet slappe elefanten en gång så räcker det nog med det.

Som vanlig så får man mest intrycket av att vår statsminister är väldigt komplexfylld och fåfäng.
Citera
2015-02-15, 21:20
Medlem
Arctic Mans avatar
Agenda få verkligen politiker att se förjävliga ut. Vem fan hade tv-sminkat landsfadern, såg inte klok ut.
Citera
2015-02-15, 21:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Stefan Löfven förklarade nyss i Agenda vad regeringen avser göra för att hantera en allt mer ökande hotbild mot Sverige. Något som vår statsminister nämnde mer än en gång var att han pratat med företrädare för både muslimska rådet och judiska rådet, och detta med avsikten att ordna en manifestation för demokratin! Programledaren fick faktiskt fråga om det inte var något mer konkret som regeringen hade tänkt sig.
Vad som mer är tänkt var lite oklart. Hur Sverige egentligen ska tackla situationen fick vi inte veta.

Vi har en statsminister som är redigt kass; han försöker och vill så gärna vara statsman, klok, välformulerad och insiktsfull. Han droppar gärna namn och berättar villigt vad han gjort och var i Europa han varit och vilka möten och diskussioner han deltagit i. Men någon egen tanke om vad som ska göras finns det egentligen inte. Han står och trampar på samma ställe som när han klev in manegen. Den här fackelefanten rör sig inte särskilt mycket. Tvivlar på att han drar någon större publik i någonstans alls i världen. Har man sett den långsamme och i talet slappe elefanten en gång så räcker det nog med det.

Som vanlig så får man mest intrycket av att vår statsminister är väldigt komplexfylld och fåfäng.
Måhända, men trotts detta känner jag mig bättre till mods med Löfven, Ygeman och Hultquist vid rodret än när Reinfeldt och hans gäng hade ansvaret...
Citera
2015-02-16, 20:08
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Man
Agenda få verkligen politiker att se förjävliga ut. Vem fan hade tv-sminkat landsfadern, såg inte klok ut.

Jag känner faktiskt medlidande för sminkösen. Det kan inte vara någon enkel uppgift att sminka Knölansiktet.

Det mest pinsamma med honom är att han inte kan säga en komplett mening. Han stakar sig och famlar omkring planlöst mest hela tiden. Knappast statsmannamässigt.
Citera
2015-03-02, 23:39
Medlem
Doktor Porks avatar
Löfven verkar dock i varje fall kunna skriva en komplett mening. Eller vänta lite nu, hans medarbetare kan göra det och till och med rimma. Av någon märklig anledning kommer jag att tänka på Mona Sahlins brev till Bruce Springsteen...

http://www.svt.se/nyheter/sverige/lofven-hyllar-rattviseformedlingen-med-dikt

Ursäkta, jag ska bara ta och gröpa ut ögonen lite med närmsta sked efter att ha sätt det här.
Citera
2015-03-10, 07:22
Medlem
Mikojans avatar
Stefan "det återkommer vi till" Löfven.

Just nu är det Saudiaffären. Men är det nånting som han inte lovat att återkomma till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in