2015-02-13, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Hur länge syns 4mg iktorivil på urinprov? (om det är engångstillfälle)

Ett citat strax ovanför dig.

Citat:
Ja, effekten varar längre om du tar fler.. halveringstiden räknas ju så här exempelvis: "2 mg -> halveringstid 50 timmar -> då har du 1 mg av det kvar i kroppen efter 50 timmar"

Annars är mina upplevelser av ikto helt ok. Bakflöddret tiltalar mig mer dock, jag upplever en helt annan eufori, utan några toppar och dalar. Jag går runt och är sådär "vanligt mysig" som jag inte upplevt på år och dar, fantastiskt känsla.
Citera
2015-02-13, 21:56
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar

Annars är mina upplevelser av ikto helt ok. Bakflöddret tiltalar mig mer dock, jag upplever en helt annan eufori, utan några toppar och dalar. Jag går runt och är sådär "vanligt mysig" som jag inte upplevt på år och dar, fantastiskt känsla.

ja, ikto har gått från en av mina minst favoriter, till min absoluta favorit.

tagit rätt stora doser de senaste 5-6 veckorna, men för mig individuellt har det varit terapeutiska doser, dvs jag har inga minnesluckor, inga "bakis"känslor då du bara vill sova, eller någonting sådant.
bara 6 veckor av ingen ångest alls.

nu skall jag dock ta sista ikton imorgon, och hoppas jag hinner bli ren till den 20e, då jag kommer lämna både urin och blodprov (inte för att testa droger, men annat - fast jag är helt säker på att urinprovet kommer analyseras efter droger också, då jag har missbruk i min anamnes.)

men isåfall skall jag säga till doktorn att det blev för jobbigt en dag, och har en god vän som skänkte mig några iktorivil och förhoppningsvis köper han det - eftersom min övriga historia är mycket trovärdig eftersom den är 100% sann.

nåväl.

Ikto min nya favvobens helt klart utan tvekan.
Citera
2015-02-14, 19:20
Medlem
Getbiggers avatar
4 ikto och nu mår man finfint, riktigt mysig benso
Citera
2015-02-14, 21:52
Medlem
"Undvik alkohol under behandling med Iktorivil. Kombinationen kan orsaka ökad trötthet och försämrad andnings- och hjärtfunktion."

Så står det på fass.se om Iktorivil och alkohol. Klart man blir lite nojig då... Dock brukar dom ju varna för alkohol och ipren/alvedon m.m men ändå...

Fan här har man en medicin som funkar bra mot ens PTSD/ångest, ens muskelryckningar, ens svåra wed/rls(restless legs) m.m och så ska man inte kunna dricka lite bira med polarna sina? Känns inte så optimalt....

Får väl prata med läkarn om detta på måndag när jag ska dit igen för uppföljning som sagt.
Citera
2015-02-14, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
"Undvik alkohol under behandling med Iktorivil. Kombinationen kan orsaka ökad trötthet och försämrad andnings- och hjärtfunktion."

Så står det på fass.se om Iktorivil och alkohol. Klart man blir lite nojig då... Dock brukar dom ju varna för alkohol och ipren/alvedon m.m men ändå...

Fan här har man en medicin som funkar bra mot ens PTSD/ångest, ens muskelryckningar, ens svåra wed/rls(restless legs) m.m och så ska man inte kunna dricka lite bira med polarna sina? Känns inte så optimalt....

Får väl prata med läkarn om detta på måndag när jag ska dit igen för uppföljning som sagt.

Kombinationen alkohol och bensodiazepiner är som att spela rysk roulette. Inget att rekommendera m.a.o.

Vill jag dricka bira och käka ikto så håller jag mig i huset.
Citera
2015-02-14, 22:00
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:

Alkoholen kör över ikton så skit i o drick.
Vissa benso som tex Xanor o flunizar potentieras av alkohol. Men ikto funkar bäst utan alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Kombinationen alkohol och bensodiazepiner är som att spela rysk roulette. Inget att rekommendera m.a.o.

Vill jag dricka bira och käka ikto så håller jag mig i huset.

Bullshit. Ikto o alkohol slår nästan ut varandra.
Annat är det med tex roppar... Då kan det bli galenskaper

Dessutom är det långt ifrån rysk roulette.
Lägg in opiater i mixen snackar vi kanske rysk roulette.
Alkohol o benso krävs extrema doser för att det ska va letalt.
Senast redigerad av J.Booze 2015-02-14 kl. 22:03.
Citera
2015-02-15, 09:36
Medlem
Min läkare måste verkligen ha skrivit ut helt fel dos på min medicin som jag fick ut för lite mer än en vecka sedan (Iktorivil) som vi har diskuterat lite härinne. Var helt hundra på att han sa 1 tablett ( är ju 2 mg) 3 ggr per dag vilket är totalt 6 mg Iktorivil om dagen. En rätt hög dos vad jag har förstått. Nu när jag sitter här och dricker mitt kaffe och skall ta min min morgontablett så läser jag på klisterlappen ni vet som Apotekspersonalen sätter på burken/kartongen. Där står det 2 tabletter! 3 ggr dagligen! Är väl totalt 12 mg Iktorivil om min matte inte är helt åt helvete eller om jag inte riktigt har vaknat här ännu. Den dosen kan ju bara inte vara "normal", måste ha blivit något fel eller vad säger ni flashbackare?

Ska träffa min läkare som skrev ut denna medicin för uppföljning imorgon så får se vad han säger om detta då. Inte en chans att jag behöver ta två tabletter 2 mg 3 ggr dagligen. Klarar/klarat mig fint på en dos på morgonen och en dos på kvällen. Totalt mellan 3-4 mg Iktorivil alltså.

Trevlig söndag på er allihopa nu iaf!
Citera
2015-02-15, 10:28
Medlem
Citat:
Min läkare måste verkligen ha skrivit ut helt fel dos på min medicin som jag fick ut för lite mer än en vecka sedan (Iktorivil) som vi har diskuterat lite härinne. Var helt hundra på att han sa 1 tablett ( är ju 2 mg) 3 ggr per dag vilket är totalt 6 mg Iktorivil om dagen. En rätt hög dos vad jag har förstått. Nu när jag sitter här och dricker mitt kaffe och skall ta min min morgontablett så läser jag på klisterlappen ni vet som Apotekspersonalen sätter på burken/kartongen. Där står det 2 tabletter! 3 ggr dagligen! Är väl totalt 12 mg Iktorivil om min matte inte är helt åt helvete eller om jag inte riktigt har vaknat här ännu. Den dosen kan ju bara inte vara "normal", måste ha blivit något fel eller vad säger ni flashbackare?

Ska träffa min läkare som skrev ut denna medicin för uppföljning imorgon så får se vad han säger om detta då. Inte en chans att jag behöver ta två tabletter 2 mg 3 ggr dagligen. Klarar/klarat mig fint på en dos på morgonen och en dos på kvällen. Totalt mellan 3-4 mg Iktorivil alltså.

Trevlig söndag på er allihopa nu iaf!
Morrn! Jag är ingen doktor men om du fått det utskrivet, räcker det inte att du tar det vid behov?
Citera
2015-02-15, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars
Morrn! Jag är ingen doktor men om du fått det utskrivet, räcker det inte att du tar det vid behov?

Det kan ju alltid vara skönt att veta att man följer doktorns ordination.

Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Bullshit. Ikto o alkohol slår nästan ut varandra.
Annat är det med tex roppar... Då kan det bli galenskaper

Dessutom är det långt ifrån rysk roulette.
Lägg in opiater i mixen snackar vi kanske rysk roulette.
Alkohol o benso krävs extrema doser för att det ska va letalt.

Jag skulle själv aldrig dra ut på krogen med bens+alkohol i kroppen, men att sitta med vänner och snacka skit, kanske.
Citera
2015-02-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars

Önskar det vore så lätt. Har ju en hel el neurologiska besvär såsom muskelryckningar nästan non-stop m.m samt en obotbar neurologisk sjukdom som heter Willis-Ekbom Disease (WED) även tidigare känt som Restless legs syndrome. Har även PTSD som jag ska påbörja en KBT-behandlig emot bland annat. Iktorivilen är just nu den enda medicin som har mildrat mina muskelryckningar, min ångest/PTSD, min restless legs samt även gett mig bättre sömnkvalité. Har testat en drös med mediciner innan mot restless legs som tex Sifrol, Adartrel, Neupro, Madopark, Lyrica och även Tramadol, inget har hjälpt överhuvudtaget. Fick sen testa Iktorivil som sagt, men det var inte mot min svåra restless legs då utan mot andra neurologiska besvär och gissa om jag blev överraskad när den medicinen även lindrade min restless legs! Läkarn sa då att Iktorivil oftast inte är ett förstahandsalternativ mot RLS men att den hjälpa vissa personer och för mig har den verkligen hjälpt! Är inte helt symptomfri men den har säkert lindrat mina besvär med mer än 50% iaf. Så för att hålla rls:en och andra symptom i någorlunda i schack så måste jag iaf ta min medicin morgon & kväll. Men tar som sagt en mindre dos än vad läkarn själv hade föreskrivit. Ligger på max 4 mg om dagen/dygnet, en tablett morgon och kväll medans läkarn tyckte jag skulle ta två tabletter morgon, två tabletter vid lunch/eftermiddag samt två tabletter vid kvällstid. Men tycker min lite mindre dos har fungerat mycket väl hittills. Är väl bättre att försöka hålla en så låg nivå som möjligt lr vad säger ni?

Ska som sagt träffa min läkare imorgon, återkommer med vad han och jag kom överens om. Om jag ska fortsätta med denna medicin som uppenbarligen fungerar rätt bra eller om han har andra planer? Personligen är jag lite "nojig" mot benzo och mediciner i övrigt men ibland har man ju inget val om man skall fungera som människa och minska vissa mycket jobbiga besvär?

Mvh Johnny
Citera
2015-02-15, 13:18
Medlem
Någon mer som föredrar ikto framför alprazolam?
Citera
2015-02-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Någon mer som föredrar ikto framför alprazolam?

Nu är jag inte ätit alprazolam/Xanor men den ska vara rätt stark vad jag har förstått. Dock har den rätt kort halveringstid och vad jag har förstått av min läkare så brukar benzo med kort halveringstid kunna ge rätt jobbiga utsättningssymtom/abstinens i tidigt skede. Äter själv Iktorivil (enda riktiga benzot som jag har testat) och den funkar bra för mig iaf. I medicinskt syfte ska det tilläggas. Men vi alla är ju olika, läst att Iktorivil inte funkar alls för vissa medans den funkar bra för andra. Man får kanske prova sig fram tills man hittar den medicin som passar en rätt bra?

Mvh Johnny

P.s Här har du en bra lista på benzo med dess halveringstider m.m. Scrolla ner till sidan 11-12 typ.

http://www.evoca.info/documents//Kap1.pdf
Senast redigerad av johnnyrabbithole 2015-02-15 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in