2015-02-15, 10:20
Medlem
Dansk polis söker efter spår i två parker på Nørrebro
Citera
2015-02-15, 10:21
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobjakabob
"Vi måste tänka tanken att det kan hända i Sverige" Anders Ygeman, Sveriges utrikesminister

Absolut måste vi börja sätta ihop en taktik mot inhemsk terrorism och extremism.
Vänsterextremism, Högerextremism och Islamism växer starkt i Sverige. Alla dessa grupper har hat mot yttrandefriheten, våld och et hat emot samhället som drivmedel.

Nu kommer någon säga att vänsterextremister inte har utfört något större attentat, kanske nej. Men det kommer. Det bubblar under ytan. Nästa Breijvik kan garanterat vara en västerextremist som utför ett liknande dåd på ett möte för Nordisk Ungdom eller SDU

Polisen, Militären och säkerhetspolisen måste börja planera för kommande höger-vänster-islamsk terrorism.
Citera
2015-02-15, 10:21
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Att islamister inte är de vassaste knivarna i lådan visste vi redan innan. Men detta uppvisar ju en uppenbar lägre intelligens nivå. Till skillnad från t.ex bröderna i Paris eller Anders Breijvik som planerat och i alla fall hade en plan.

Bröderna i Paris glömde sina ID-handlingar i flyktbilen så jag vet inte om dom var speciellt mycket smartare.

Bra jobbat av dansk polis som fick tag på aset.
Citera
2015-02-15, 10:23
Medlem
Danska statsministern håller presskonferens 10.30
Citera
2015-02-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Känns som ännu en misslyckad Taimour Abdulwahab.
Skandinaviens islamisters svar på Anders Breijvik är ju totalt misslyckade.

Vi kanske ska prata om varför Skandinaviska islamister är så sjukt dåliga ?
Är det beviset på att vi får de sämsta av de sämsta islamisterna till skandinavien ?
Terroristerna i Paris gjorde ju också ett hafsjobb.
Men detta attentat är än mer ogenomtänkt. Jag blir fan förbannad på dessa sandnegrers guldfiskmentalitet! Saknar all form av planering dessa jävla apor!
9,5 TIMMAR EFTER första attentatet gör han andra attentatet, NÄR polisen och militären står på tå och med fingret på avtryckaren.. Målet var Vilks och judar. 2 personer döda. Vilks lever och personen som dog vid synagogan var inte jude
Citera
2015-02-15, 10:26
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Bröderna i Paris glömde sina ID-handlingar i flyktbilen så jag vet inte om dom var speciellt mycket smartare.

Bra jobbat av dansk polis som fick tag på aset.

Sant, men dom hade i alla fall en PLAN.

Lyckade terrorister måste ju ändå räknas utifrån hur många som mördades.
Taimour Abdulwahab var ju ett skolexempel på en misslyckad terrorist.
Citera
2015-02-15, 10:27
Medlem
Reguluss avatar
Polisen säger nu att det sannolikt var samma person vid alla tre händelserna. Inget tyder på att andra varit inblandade.
Senast redigerad av Regulus 2015-02-15 kl. 10:29.
Citera
2015-02-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet man att det var samma person? Den danska polisen har ju hittills varit ganska försiktig i sina uttalanden.
Det är mer än en gärningsman.
Men det kan man ju inte gå ut med i media, då kan befolkningen bli skrämda.

Danmarks regering är betydligt uppskrämda och Svenska eliten tror att vi skall bli förskonade eftersom vi slängt miljarder till detta vansinne.

Gränsen till Svea kommer att inom kort med påtryckningar av övriga länder stängas.
Jag ser ingen annan lösning Danmark,Tyskland,Finland,USA,Belgien,Storbrittanni en,Frankrike,Norge med, fast de inte är medlemmar i EU.

Inom kort så kommer den Svenska modellen att malas ned de som tror annat har pengar som sin gud.
Citera
2015-02-15, 10:30
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobjakabob
"Vi måste tänka tanken att det kan hända i Sverige" Anders Ygeman, Sveriges utrikesminister

Vad bra att han talar om för oss vilka tankar vi ska/får/måste tänka? För innan gårdagens händelser i Köpenhamn var det ju helt otänkbart med muslimska attentat i trygga Sverige! Ja, ja - förutom Taimour Abdulwahab 2010 - men det var ju bara en liten incident.. Och han var ensam och det har ingenting med islam att göra (uttjatad fras numera..).

Ja, jag är ironisk.
Citera
2015-02-15, 10:30
Medlem
xmzs avatar
Hotets och hatets kultur som vuxit sig allt starkare

Erik Ohlsson på DN skriver i sin analys det få andra journalister vågar närma sig.

Citat:
Lördagens tragiska händelse i Köpenhamn är det senaste exemplet på det hotets och hatets kultur som vuxit sig allt starkare.

Vidare skriver han
Citat:
Den som vill kan lyssna till Islamiska statens talesman Abu Muhammad al-Adnani när han uppmanar IS-anhängare att attackera såväl soldater som civila från västländer: ”Slå in hans skalle med en sten, eller slakta honom med en kniv, eller kör över honom med din bil, kasta honom från en höjd, stryp eller förgifta honom.”

Han påtalar även att minst 3400 personer rest från västvärlden för att strida för IS. Glädjande att se att alla journalister inte försvarar allt med islam till varje pris.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/okat-hot-mot-islamistkritiker
Citera
2015-02-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Terroristerna i Paris gjorde ju också ett hafsjobb.
Men detta attentat är än mer ogenomtänkt. Jag blir fan förbannad på dessa sandnegrers guldfiskmentalitet! Saknar all form av planering dessa jävla apor!
9,5 TIMMAR EFTER första attentatet gör han andra attentatet, NÄR polisen och militären står på tå och med fingret på avtryckaren.. Målet var Vilks och judar. 2 personer döda. Vilks lever och personen som dog vid synagogan var inte jude
Ändock så sitter avlönade i nyhetskanalen och talar om judar, ira,och andra dåd.
Det går inte att nämna ordet muslimer.
Det säger religiösa grupper för att vara PK.
Citera
2015-02-15, 10:32
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om jag ritar en hund och kallar den för Jesus är det ingen som kallar mig för konstnär möjligtvis en simpel charlatan.
Troligen blir jag mordhotad av diverse kristna fanatiker men Säposkydd får jag knappast. IMHO.
Det är ju det du inte blir. Det finns massvis med satiriska/elaka/provokativa framställningar av Jesus från konstnärer, charlataner och andra. De flesta kristna människor är ju inte sjukligt lättkränkta, blodtörstiga hatare och utan brett stöd i den egna gruppen är terrorism mycket ovanligt.

Min personliga favorit bland svenska konstnärer som regelbundet hånar Jesus är Elisabeth Ohlson Wallin. Hon adderar inslag av provokation i sitt skickliga hantverk istället för att, som t.ex. Vilks, addera mediokert hantverk till provokationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in