2015-02-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Det där var nog den mest selektiva tolkningen av en artikel som jag har sett någon göra i helgen, och det säger inte lite... Så sjukt selektiva som alla möjliga sidor/agendor numera är.
Det sägs att det första man blir blind på är ögonen.

Citat:
Att han nu anser att det existerar hat på Flashback säger inte ett skit om att han skulle se publiceringen som "rätt".
Jo, läs vad han skrev.

Citat:
90 % av artikelns innehåll går ju ut på att ifrågasätta deras metoder, och därmed deras publiceringar. Jag är själv 100 % emot deras publicering, samtidigt som jag anser att vissa sprider hat här.
Är du inte för yttrandefrihet helt plötsligt? Dessa metoder är givetvis OK om man vill visa på missförhållanden på nätet och de som står bakom dessa. Vare sig det gäller korrupta politiker eller grisiga näthatare.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-02-15 kl. 01:55.
Citera
2015-02-15, 01:57
Medlem
Blir det inte lite märkligt när aftonbladet just nu efter de båda terrordåden i Köpenhamn citerar en mängd europeiska ledare och alla säger att man kan inte stoppa det fria ordet och att man måste värna yttrandefriheten.

Ridå!
Citera
2015-02-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har själv utsatts för förtal och tarvliga påhopp, ibland nästan dagligen i åratal, under vissa perioder av mitt liv. Det var inte på nätet, men öga mot öga flera mot en under hela högstadiet var inte heller så kul. Men vet du vad? Jag är stark, en överlevare, ingen lipsill. Därför har jag aldrig gråtit ut offentligt.
OK så det är därför du är så hatisk? För att du själv behandlats illa och inte har haft någon att gråta ut med? Sök hjälp! Känns inte som ditt liv någonsin kommer bli bättre annars.

Citat:
Hon är dessutom en offentlig person, och jag hyser inget som helst agg mot henne men vill åtminstone säga att hon faktiskt har ett "avvikande" ansikte. Hennes ögon sitter aningen för mycket isär. .
Suck vem utom någon med för mycket tid och tomrum i hjärnan bryr sig om hur isär ögonen på en människa man ser på TV eller IRL sitter? OK du och en del andra tomtar kanske inte heller vet att folk på TV ofta är kraftigt sminkade och att proportioner ofta förstärks i rutan? Nu vet ni det iaf.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-02-15 kl. 02:13.
Citera
2015-02-15, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK så det är därför du är så hatisk? För att du själv behandlats illa och inte har haft någon att gråta ut med? Sök hjälp! Känns inte som ditt liv någonsin kommer bli bättre annars.

Suck vem utom någon med för mycket tid och tomrum i hjärnan bryr sig om hur isär ögonen på en människa man ser på TV eller IRL sitter? OK du och en del andra tomtar kanske inte heller vet att folk på TV ofta är kraftigt sminkade och att proportioner ofta förstärks i rutan? Nu vet ni det iaf.

Gå och lägg dig. Du trollar inte ens underhållande. Jag är mogen nog att i möjligaste mån undvika hat och har kommit över det mesta dåliga tidigare i livet.

H.E.L. är en syltryggad fåne, det har jag redan sagt, men hennes ögon sitter brett isär, vilket inte beror på dålig sminkning utan är genetiskt betingat. Själv har jag aningen för tättsittande ögon men betydligt mindre markant. Men det är för fan inget att ta upp som en stor riksnyhet
Citera
2015-02-15, 02:43
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Dom säger sig ha tillgång till massa användare, och hängde ut ett par, och nu har dom slutat. Ska man tolka det som att dom vill visa att vi kan "sätta dit er" för att de som hatar mest ska lugna ner sig eller försvinna helt från forumet?

För att hela tiden hänga ut folks, så försvinner det hela med att hänga ut folk. Blir bara nåt folk rycker på axlarna åt. En ny från FB uthängd, vem bryr sig?? Fel??
Dom stackarna gjorde det dom kunde men när det snart blir tvärtom så kommer de att skrika i högan sky. Stackars efterblivna journalister som aldrig fick lära sig det där med konsekvensanalays.
Up in your arse journalistsvin..
Citera
2015-02-15, 02:45
Bannlyst
Citat:
Dubbelfel.

För att posta det som du postar så måste man antingen vara:

1. En som själv tillhör etablissemanget
2. En som okritiskt tror på vad etablissemanget säger
3. En som inte kan skilja på privata åsikter och yrkesetik, typ läkaren som har nämnts
4. En som saknar frihetliga värderingar (vilket också delvis ingår i 1,2 och 3)
5. En som finner nöje i att trolla dåligt på Flashback kvart i tre en söndagsmorgon

eller en kombination av detta.

Vilket är du?
Citera
2015-02-15, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rumpgas
Dom stackarna gjorde det dom kunde men när det snart blir tvärtom så kommer de att skrika i högan sky. Stackars efterblivna journalister som aldrig fick lära sig det där med konsekvensanalays.
Up in your arse journalistsvin..

Genau! Om de aldrig har fått uppleva näthat (t.o.m. utan citationstecken) så har de verkligen lyckats provocera fram det nu - mot sig själva
Citera
2015-02-15, 02:49
Avslutad
Citat:
Det sägs att det första man blir blind på är ögonen.

Jo, läs vad han skrev.

Är du inte för yttrandefrihet helt plötsligt? Dessa metoder är givetvis OK om man vill visa på missförhållanden på nätet och de som står bakom dessa. Vare sig det gäller korrupta politiker eller grisiga näthatare.
Jo, de får ju "hata de som hatar på Flashback" precis hur mycket de vill! Givetvis får de kritisera Flashback som alla andra. Yttrandefrihet handlar däremot inte om att acceptera vilka metoder som helst för att nå ut med sitt budskap...

Men okej, du kanske tycker det tillhör yttrandefriheten om exempelvis högerextremister lyckas komma åt och kartlägga folk på autonoma forumdelar... Fast det får ju stå för dig, om du vill se ett samhälle där tveksamma grupper kartlägger varandra. Och sedan felaktigt kalla det "yttrandefrihet", inga åsikter hindras bara för att man inte tror på just denna metod.

Men jag gissar att du är precis lika selektiv där och inte alls förstår exemplet med högerextremisterna.
Senast redigerad av sjelvefan 2015-02-15 kl. 02:56.
Citera
2015-02-15, 02:58
Medlem
William Hainess avatar
Att människor vill "avslöja" hatet på Flashback är inget problem...

Men att avslöja anonyma identiteter och lägga dom i en databas (!!!!) är inte samma sak. Det är faktiskt Stasi. Det är ett försök att tysta röster och det är genuint läskigt, oavsett vad "Researchgruppen" eller Aftonbladet försöker påstå.
Citera
2015-02-15, 03:03
Medlem
Citat:
H.E.L. är både en idiot och ynkrygg. Läkaren är åtminstone inte ointelligent men tvingas göra en pudel för att inte riskera sitt arbete och trakasserier. Själv har han inte trakasserat någon. Men enligt dig är han ändå en "näthatare", eller hur?
Han var moderator för ett par år sedan va? Inte för att jag säger emot dig, eller håller med för den delen, men det känns som att jag har missat något?
Du syftar väl på något specifikt?
Citera
2015-02-15, 03:49
Medlem
Journalister = hatare.
Citera
2015-02-15, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Blir det inte lite märkligt när aftonbladet just nu efter de båda terrordåden i Köpenhamn citerar en mängd europeiska ledare och alla säger att man kan inte stoppa det fria ordet och att man måste värna yttrandefriheten.

Ridå!

Ja, terrordådet i Köpenhamn kom vid sämsta tänkbara tillfälle för dem. Det visar att Isis och Aftonbladet delvis har samma syn på yttrandefrihet även att metoderna för att hindra meningsmotståndare att yttra sig skiljer sig åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in