2015-02-14, 23:29
Medlem
Bilen som den skjutne dansken ligger vid är en BMW X5 som tillhör Malmöpolisen.
Citera
2015-02-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Köpenhamns polis uppger att dem fått in flertal "nyttiga" tips.
Tros det bli en liknande upplösning här som i Paris? tycker det verkar konstigt att killen bara verkar promenera runt... har kanske ingen plan.
Han kommer nog vilja dö i strid precis som bröderna och negern i Paris.

Man får väl gissa att om dom tar GM levande så kommer det i alla fall räknas som mordförsök? Det var väl en del i lokalen så mordförsök så det räcker och blir över. Och sen kommer det bli ett dråp på det.
Citera
2015-02-14, 23:32
Medlem
Godhems avatar
Nu dyker polisen i den närbelägna sjön.
Källa: Ekstrabladet
Citat:
Dykkere er hoppet i vandet ved Kildevældsøen. Formodentligt for at lede efter et våben.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
https://www.facebook.com/video.php?v=10153164314329273

Kan inte någon fixa undertext till den filmen och ladda upp någonstans. Känns som en blivande klassiker vad Svenska Dagbladets utsända reporter ställer som första fråga till statsministern efter terrordådet.

Och den danska statsministerns min säger allt. Bra att hon vänder bort huvudet från idioten. Fy fan vad ruttet land vi lever i. Man skäms.
Citera
Medlem
Citat:

Kan inte någon fixa undertext till den filmen och ladda upp någonstans. Känns som en blivande klassiker vad Svenska Dagbladets utsända reporter ställer som första fråga till statsministern efter terrordådet.

Det är uppenbarligen så att man vill provocera fram något slags hat från danska politiker riktat mot muslimer.
Liknande journalistisk agenda saknar troligen motstycke i andra, i grunden, kristna länder även om de är sekulära.

Jag kanske kan verka vara en foliehatt men jag tror att många svenska journalister är rätt glada över att liknande attentat begås i Danmark men mindre nöjda med att Vilks slank undan än en gång.

Så länge ingen närstående blir drabbad så..
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-02-14 kl. 23:36.
Citera
Medlem
boogeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Bortaget från Liveleak, men finns nu i sämre bildkvalitet på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=-7j_tnHRst0

Men hoppas inte på för mycket. 4 sek långt.

Men frågan kvarstår. VEM FILMAR?

Är det då inte själva fan att inte filmaren kan fånga gärningsmannen också så man får se fanskapet? Fast iofs kan jag ju förstå att man blir lite byxis och tar skydd, så jag kanske ska lugna mig lite...
Citera
2015-02-14, 23:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Nu blev ju faktiskt 3 polismän skjutna i terrordådet, så de har stått framför en skur av kulor utan att avfyra ett skott.

Hur vet du det? Kan vara rikoschetter och/eller glassplitter de blivit träffade av, även bakom skydd. Troligtvis är det ändå som du skriver att de stått inne i byggnaden, oförberedda på GMs attack och därmed inte hann sätta sig i skydd. Att de inte avfyrat ett skott - källa på detta? Troligtvis har polisen besvarat elden och fått GMs på flykt - allt annat vore en feghetsuppvisning utav terroristerna som vara där för att döda så många som möjligt...
Citera
2015-02-14, 23:35
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Dansk polis misstänker att attentatsmannen kan vara på väg mot Helsingör, uppger poliskällor för Kvällsposten.
http://www.expressen.se/kvallsposten/skansk-polis-skarper-bevakningen-i-soder/
Citera
2015-02-14, 23:36
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boogeye
Är det då inte själva fan att inte filmaren kan fånga gärningsmannen också så man får se fanskapet? Fast iofs kan jag ju förstå att man blir lite byxis och tar skydd, så jag kanske ska lugna mig lite...
Eller så är filmaren i maskopi med gm? Är ju lite svårt att avgöra på denna korta snutt, men visst verkar det som filmandet startar innan skjutandet.
Har dock själv svårt att tro det. men vem vet?
Citera
Medlem
Ttoclaws avatar
Nu är tråden nästan 100 sidor lång. Nån som kan sammanfatta vad vi har kommit fram till lite kört?
Vem blev dödad? Varför? Var tros GM befinna sig osv?
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Han kommer nog vilja dö i strid precis som bröderna och negern i Paris.

Man får väl gissa att om dom tar GM levande så kommer det i alla fall räknas som mordförsök? Det var väl en del i lokalen så mordförsök så det räcker och blir över. Och sen kommer det bli ett dråp på det.

Han kommer åtalas för terrorbrott. Det är en egen kategori.
Citera
Medlem
joppes avatar
Citat:

Nu var det i och för sig en fråga som flera danska journalister frågat både polis och statsminister innan intervjun. Att svenska journalister inte får samma chans, är kanske inte så konstigt.

Jag vet inte vad orsaken är att den svenska journalisten ställde frågan, men orsaken till att frågan ställts av danska journalister hela dagen är att flera danska politikere använder situationen till att föreslå att man stänger moskeer, utvisar muslimer, och förbjuder halalslaktat kött i landet.

Det är valår i Danmark och flera partier sattsar allt på invadrar- och flyktingpolitiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in