Hon är säkert från Malmö. Hon försökte att tala danska när hon ställde den klassiska frågan till den danske statsministern. Men det var ju kul att se och höra Statsministerns reaktion när hon helt avfärdade SvD "reporter" och vänder sig bort från henne och säger rakt in i kameran att jag bryr mig om Danmarks folk!
Man kan kritisera islam, och man kritiserar islam utan några problem. Det Lars sysslar med är inte direkt någon kritik. Med det sagt så har han rätt att hålla på och rita vad f-n han vill. Men kalla det inte för kritik.
Nähe? Hört talas om satir och politisk konst? Men din geniala logik kan vi ju lägga ner all provocerande konst helt eftersom det tydligen är omöjligt att förmedla ett budskap.
TV4 vågar inte säga något av orden i nyhetssändningarna, man får inte säga ; muslim, islamist, jihaddist.
Däremot visar de när svenska flaggan bränns, tar upp terrordåded i Stockholm 2010 osv. Även om de inte nämnt några av orden du säger så tycker jag det är mindre censurerat än vad det brukar vara.
Nä just det. Det behövs nog ingen formell bekräftelse från "hemliga polisen".
Ingen hyser nämligen några tvivel.
Vad för andra motiv än terror skulle ö.h.t vara relevanta att utgå ifrån, med tanke på gästlistan och tillvägagångssätt?
Westergaard, Vilks och Frankrikes ambassadör.......
Danmarks motsvarighet till Säpo verkar vara ganska övertygade om att det rör sig om ett terrordåd.
Det är inte bara radikala muslimer som är lättkränkta. I dom sekulariserade länder som varit inblandade i konflikterna i muslimvärlden har det skett många hatbrott mot muslimer efter flaggbränningar och annat. Muslimerna har en annan världsbild som inte cirkulerar kring analsex, pengar och nationalism i samma utsreckning det betyder inte nödvändigtvis att dom är sämre människor som man ska håna bara för att det finns en politisk vinning i det
Ursäkta mig men de är precis lika fixerade vid analsex pengar och nationalism som alla andra länders innevånare.