2015-02-14, 18:50
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Vad tror ni? Kommer detta sluta med ett gisslandrama?

Nja. Men sannolikheten för att gärningsmännen låter sig tas levande måste betraktas som minimal.
Citera
2015-02-14, 18:50
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Du är moderator och borde vara mer neutral. Dessutom finns det regler mot hets mot folkgrupp här på forumet. Ni svenskar då, är ni bättre?

Jag tror att vad som än händer så är "terroristerna" på väg till paradiset. Ni kan ta knotroll över deras kroppar men inte deras själar, det kan bara gud.

"Terror". Jag skulle kalla dem poliser och om de får belöning för det i Sverige så hyllar jag det bara.

De sitter nog inte på ett tåg utan är smartare än så. Gömmer sig säkert och tar bilen när det lugnar ner sig.

Jag skriver som användare, inte som moderator. Förväxla inte moderatormeddelanden med personliga åsikter.

Och "svenskar" handlar det inte om. Det verkar dock som så, att européer i större utsträckning inte är lika lättkränkta som personer från arabländerna t ex. Eller muslimer. Det är vad jag tror. Rätt eller fel? Ingen aning, men det är min bild iaf.

Vad som händer med själen när vi dör är upp till var och en. Men så länge vi är levande människor så har vi ett ansvar mot varandra här på jorden. Det ansvaret tar inte islamister.
Citera
2015-02-14, 18:51
Medlem
JackTravens avatar
Förövarna identifierade

http://nyheteridag.se/experten-om-dodlig-skottlossning-vid-lars-vilks-mote-attack-fran-identitarerna/
Citera
2015-02-14, 18:52
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Har du länk till klippet på youtube? Det där låter som en ordväxling som är värd att bevara. Den illustrerar mycket bra hurdan världsbild svenska journalister har.

Tyvärr, saknar någon bra mjukvara för att fånga Expressens livesändningar.
Citera
2015-02-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Verkar som om tåg går
Fin terrorberedskap . Men vad vet jag om hur polisen arbetar. Jag är säker på att de tar terrorhot på största allvar, med tanke på hur väl förberedda de var därnere på Krudttønden.
Vi ska känna oss trygga.
Citera
2015-02-14, 18:53
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Nej, det är ett missförstånd från min sida. Gevär på danska verkar mer vara synonymt med svenskans automatvapen

Jaktvapen kallas både i sverige och danmark för gevär/gevær.
Vapen av typ automatkarbin kallas 'maskingevær' på danska.
Kan tänka mig att en Kalashnikov eller annat automatvapen kan tas för ett gevär av en oinvigd.
Senast redigerad av AndersM79 2015-02-14 kl. 18:57.
Citera
2015-02-14, 18:54
Medlem
kato85s avatar
1. Är man förvånad? Nej

2. Vilket vapen? Troligtvis automatvapen av typen AK47 då 30 skott rapporterats samt att diametern på skotthålen i glasfönstrena skvallrar om en kraftigare kaliber.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Du är moderator och borde vara mer neutral. Dessutom finns det regler mot hets mot folkgrupp här på forumet. Ni svenskar då, är ni bättre?

Jag tror att vad som än händer så är "terroristerna" på väg till paradiset. Ni kan ta knotroll över deras kroppar men inte deras själar, det kan bara gud.

"Terror". Jag skulle kalla dem poliser och om de får belöning för det i Sverige så hyllar jag det bara.

De sitter nog inte på ett tåg utan är smartare än så. Gömmer sig säkert och tar bilen när det lugnar ner sig.

Han var inte neutral men långt ifrån hets mot folkgrupp. Lättkränkt islamist much?

Att ta kontroll över era kroppar är det som kommer hända. När samhället står upp mot terrorism på riktigt kommer islamister som du ligga jävligt risigt till. Kalla terrorister poliser, vilket jävla skitsnack.
Citera
Medlem
Lars Vilks er en legende - a true hero. Han kan vise seg å bli den viktigste svenske person i vårt århhundre. Lenge leve ytringsfriheten!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/truet-i-aatte-aar-etter-muhammed-tegning/a/23396044/
Citera
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
Nja. Men sannolikheten för att gärningsmännen låter sig tas levande måste betraktas som minimal.

Risken är stor att terroristerna undkommer. Vi har inte direkt världens mest kompetenta polis här i norden.
Hade det skett i sverige hade terroristerna definitivt kommit undan. Vi håller tummarna att danskarna inte suger lika hårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Förövarna identifierade

http://nyheteridag.se/experten-om-dodlig-skottlossning-vid-lars-vilks-mote-attack-fran-identitarerna/

"Nyhetsbyrån Sputnik rapporterar att attentatsmännen pratade Arabiska och i Danmark jämförs händelsen med terrordådet i Paris, ett dåd som utfördes av radikala islamister.

Suspect shouted in foreign language AS he shot, bartender at venue says. Other eye witnesses claim the language was arabic #copenhagen

— Mathias Valsgaard (@mvalsgaard) 14 februari 2015"
Citera
2015-02-14, 18:56
Medlem
svallerbyttans avatar
Hittade gästlistan på facebook vilka som angett att de skulle närvara;
https://www.facebook.com/browse/event_members/?id=620382921441547&edge=temporal_groups%3Amember_ of_temporal_group
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in