2015-02-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Dålig karta, du borde ha med vart bron börjar. Märk ut hållplatser på tåget också, stannar väl bara på Kastrup på väg till Malmö?

Bron är inte långt bort, men som du säger vill jag med påstå att tåget bara stannar på Kastrup. Går säkerligen en pendel från den stationen de stannat vid till kastrup och sen skulle de kunna byta där till tåget. Men de känns ju väldigt bökigt.
Citera
2015-02-14, 18:35
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Ska vi gissa på att gärningsmännen hade en kalashnikov och en pistol om man ser till antalet skjutna kulor (ca ett magasin var skjutet).

Det är tänkbart. Vittnet som sa att de hade ett gevär med sig kan ha trott pga av de träiga ytorna på kalashnikoven att det var ett jaktgevär eller liknande.
Citera
2015-02-14, 18:36
Medlem
http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-14-oejenvidner-der-blev-raabt-paa-et-fremmed-sprog Maskingevär och främmande språk nämns här!
Citera
2015-02-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Många (främst kvinnor) kallar alla vapen med lång pipa för "gevär". Jag tvivlar på att det rör sig om älgbössor....

Kan ha varit en bössa (d.v.s. gevär).
Citera
2015-02-14, 18:37
Medlem
Flufffens avatar
Ja det är tråkigt när attacker mot yttrandefriheten äger rum. När människor dessutom blir skadade då är det ännu tråkigare. Att danskarna väljer att fortsätta mötet efteråt är så jävla rätt, fuck you terror!. Danmark är verkligen ett föredöme.
Citera
Medlem
SmithMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det är tänkbart. Vittnet som sa att de hade ett gevär med sig kan ha trott pga av de träiga ytorna på kalashnikoven att det var ett jaktgevär eller liknande.

Kan också vara så att jag citerat lite fel då gevär kanske har annan betydelse på danska än svenska?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
För er som är intresserad av flyktvägen från dådet till där bilen dumpades, så har jag illustrerat det på en liten karta:
http://i.imgur.com/oL5kUE2.png

Åt vilket håll ligger Öresundsbron, sett till denna karta - var de på väg i riktning dit, eller?
Citera
2015-02-14, 18:38
Medlem
fernebos avatar
Konstigt nog inte.

Och fyfan säger jag bara! Vilka jävla svin!

Citat:
– Jag såg en av gärningsmännen skjuta en civil man i brötstet. Det liknade en avrättning, berättar ett vittne för Ekstrabladet och fortsätter:
– Vi försökte stoppa blödningen. Det blödde kraftigt. I början flämtade han, men allteftersom blev det svagare och svagare och till sist kunde vi inte känna någon puls.
Enligt tidningen ska den döde personen ha passerat platsen då skotten avlossades. Den döde, som ska vara i 40-årsåldern, ska inte ha varit på mötet.

(Expressen live)
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Bilden börjar klarna tack vare vår svenske expert-jag undrade tills nu varför dom sköt
Citat:
Terrorexperten Magnus Ranstorp är på plats i Köpenhamn, inte långt i från platsen där attentatet mot mötet med Lars Vilks skedde.

Han ser att det troligtvis var riktat mot konstnären.

http://www.expressen.se/nyheter/terrorexperten-pa-plats-i-kopenhamn/
Citera
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
två män jagas nu i hela Köpenhamn

Dom är nog redan hemma i säkerhet i Sverige....
Citera
Medlem
Inte så viktigt tydligen eftersom försumbart lite om detta i svenska nyheter.
Citera
2015-02-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Åt vilket håll ligger Öresundsbron, sett till denna karta - var de på väg i riktning dit, eller?

Nix kört åt andra hållet, bron kommer ner till höger i bild. Inte långt bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in