Citat:
Ursprungligen postat av
Fugglarn
Äh, inte bisarr alls utan kul!
Jag skulle säga någon jacka som är till för att utöva idrott i eller ingen alls, är nog bättre med två tjocktröjor om man fryser då det är lättare att röra sig i stretchiga/mjuka material. Dessutom har många jackor extremt stela sömmar vid axlarna för att det ska se snyggt ut men det är inte så praktiskt vilket man märker redan i mataffären om man sträcker sig till översta hyllan. Fryser man kan man ta en mössa som man inte är rädd för att förlora och som inte åker ner i ögonen. Tjocktröjorna borde nog ha dragkedja då det är lättare att slingra sig ur om man fastnar/någon håller i. Dragkedja på fickorna kan vara intressant också, så att inga värdesaker åker ut om man nu skulle ha med sig det.
Själv har jag jeansleggings och jag tror att alla former av leggings eller möjligtvis mjukisbyxor är att föredra men det kanske du inte vill visa dig i på stan haha
Både riktiga jeans och chinos känns rätt stela och enligt mig hindrar de höga sparkar, vilket är de sparkar man ska använda eftersom man inte ska gå på någon som redan ligger. I alla fall, leggings är nog helt klart bäst eftersom mjukisbyxor går att ta tag i på ett annat sätt, du kommer inte så långt med ett par runt fotknölarna heller.
Såna där handskar verkar sjukt intressanta, funderar nästan på att köpa ett par fast jag aldrig har varit i bråk/riktigt slagsmål.
Skor då; ja löparskor kan vara bra men de brukar vara så otroligt mjuka ovanpå tårna, inte trevligt att få någons häl där. Har du inga hårdare skor du kan springa i? Jag springer lika bra i mina ganska nätta (tjejmodell) kängor som jag gör i klassiska löparskor, bäst springer jag i helt platta och extremt tunna skor men det går nog bort. Skor som du inte halkar i kan vara bra också om det är vinter och där går vissa kängor bort, kanske löparskor med inbyggda broddar?
Vad tror folk om lönnfickor för förvaring av personliga ägodelar eller uh.. hjälpmedel? Risken är att det blir klumpigt eller att man råkar göra illa sig själv om någonting hårt är nära kroppen.
Här kom ett ordentligt svar!
Bomberjacka bör vara en av det mest praktiska jackorna eller liknande, jag tänkte att ifall man går ut casual eller på fest. Jag använder sällan tjocktröjor om inte jag är ute och joggar!
Men tjocktröjor är inte lika praktiska kanske, man kan lätt ta tag i den och kunna 'dra' ner motståndaren. Nästan som man får ta av dig tjocktröjan! Jag är även ägare till en teleskopbatong och föredrar gärna jacka med dragkedja så jag kan ha den i närmaste fick ihop fällt läge. Kunde va kul att ha med den oftare när man är ute liksom! I byxorna Jeans, chinos så får den knappt plats + tappat bort mitt hölster!
Vet du någon länk till det tjocktröjor du pratar om?
Enligt en sida för bästa skor i slagsmål så är sneakers ändå mest rekommenderat trots det du påpekar om att det oftast är mjuka vid tåkanten. Kängor, framförallt med tjock sula är ett undantag enligt många streetfighters! Man bör kunna springa samt ha bra kontakt med marken.
Sneakerboots kanske? Rätt tjock sula dock..
http://content.nike.com/content/dam/one-nike/en_us/season-2014-sp/Shop/Launch/3-22/Lux_Sneaker_Pack-601_brown_FB.jpg.transform/default/image.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
ssl
Nice bild och länk! Mera sånt vore sjukt bra för att ge tråden mer inlevelse.
Du måste vara en riktig Tank för att slåss med dem skorna också, antar att du knappast behöver snabb eller smidig nog att fly ifall det behövs! Dock är dina fötter skydda till max + din skada med dessa skor! Yikes!
Varför keps dock?