Citat:
Ursprungligen postat av
rettod1
Ja Vresrosen skriver utmärkt är kunnig och rättfram läser gärna det hen skriver....hoppas även Leila gör det en eloge till dig V-rosen

Citat:
Ursprungligen postat av
heissehexe
Ja jag instämmer också! Vresrosen du skriver fantastiska inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av
commandaria
Leila ja,

Jag är en person som alltid ser saker från den humoristiska sidan, för hur annars skulle man orka ha med rättsväsendet att göra?
Min uppfattning är att svenskens tillit till media, politiker och rättsväsendet är absurt; som en parodi på små barn som tror på att föräldrarna är goda och alltid vill deras bästa.
Den som har makt använder alltid svåra ord eller obegripliga formuleringar för att sätta medborgarna på plats. De vill att vi ska lita på dem! Villfarelsen är att de kan och att vi inte kan. Men nu är det så att sunt förnuft är mer värt än idiotier inlindade i beskäftiga formuleringar som kallas för bevisvärdering!
Det vanliga med spektakulära rättsfall, är att media rapporterar när fallet är avgjort utan att ifrågasätta vad saken handlade om. De journalister Sverige har att erbjuda litar blint på att allt går rätt till i en domstol.
Jag frågar mig om det är av tillit eller av lättja eller av ren okunskap som Media sväljer all dynga som kommer i form av beslut och domar. För en fungerande journalistkår skulle sitta där i tingsrätterna, som tättingar och bevaka rättegångar, efter att ha läst Fup och tagit kritiskt ställning till bevisläget. För svenska domstolar är i trängande behov av granskning!
Styrkan med denna tråd är att vi tillsammans följt rättegången om mordet på Yara, och fått se det domar-Laila hade att ta ställning till när hon formulerade domen om varför Amani ska ha livstids fängelse och Rami kommer undan billigt med att han inte insåg att Yara kunde dö.
Vi har en
avocado, Rami som ömmar om mänskliga rättigheter, med juristexamen från Algeriet som enligt domar-Leila inte fattar ett skit, och en kvinna Amani som är isolerad och tilltufsad av livet, men som borde förstå!
Amani som är misshandlad av denne man; Rami hon är gift med. Misshandlad med en son i magen, under graviditeten, men som domar-Laila tycker borde ha insett!
Vi ser nu att Rami kommer ut om 3 år, som ett offer. Jag mår faktiskt illa! För jag vet vem som fattar och vem som inte fattar. Och det gör mig förbannad!