2015-02-13, 19:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Men snälla nån. Så fort man läser Ledin, Lundberg, Sevc och Widing i samma mening så vet man vad det är frågan om.
Ledin är en retsticka ger sig på Pesonen - check
Lundberg är en slagskämpe, ger sig på Ledin - check
Just Lundberg blir sedan knätacklad - check
Sevc är en mycket ful spelartyp och ger sig på Ledin - check
Widing är en udda fågel och gör lite som han själv behagar - check

Varför kretsade inte händelserna kring snällare spelartyper för båda lagen? Just det.

Utvisningsligan och den tidigare historiken kring spelarna skvallrar redan om det mesta.

Det är ingen jävla slump någonstans.

Men fortfarande - spelare ska inte dömas efter sina namn utan efter sina handlingar.
Eller tycker du att disciplinnämnden ska agera som du gör?

"Jaha, här har vi en anmälan på Ledin. Ja just det, han ja. Han är säkert skyldig - fem matcher. Nu går vi och fikar" Iofs är det väl så det går till men så ska det ju inte gå till. Det är inte ett rättssäkert system men du verkar tycka så?
Citera
2015-02-13, 19:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om man ska gå efter bötesbeloppen så har Sevc en lön på mellan 170-200, måste anses som ett kap? Nog trodde jag han skulle ligga uppemot det dubbla.

Med sign-on-bonus så hamnar du nog på det dubbla. Skellefteå har ju varit en föregångare i SHL med just såna upplägg.
Citera
2015-02-13, 19:37
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om man ska gå efter bötesbeloppen så har Sevc en lön på mellan 170-200, måste anses som ett kap? Nog trodde jag han skulle ligga uppemot det dubbla.

Jo och Christensen mellan 70-90. Tror nog det stavas att det är sign-on, pensioner och kanske nåt annat.
Annars har HV gjort tidernas kap.
Citera
2015-02-13, 19:38
Medlem
tcfmogs avatar
200 000 är mycket för en back.
Citera
2015-02-13, 19:40
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jo och Christensen mellan 70-90. Tror nog det stavas att det är sign-on, pensioner och kanske nåt annat.
Annars har HV gjort tidernas kap.

Det är ju meningen att pensioner ska vara inräknade. Man har ju nån konsult som man går igenom när man sparar pensionspengarna. Jag tror att man kan via dem kontrollera att uppgifterna stämmer.

Så löneuppgiften som Swehockey får - alltså vilket spann man ligger inom - ska vara lönen inkl pension. Men inte sign-on som du säger.

Sign-on är jävligt fiffigt om du har råd. Ta in en dyr utländsk center på fyra år. Betala 1/3 av den totala lönen som sign-on. Spelaren är alltså dyr som fan första året men billig i drift år två och då har du helt plötsligt lösgjort medel i spelarbudgeten.
Citera
2015-02-13, 19:41
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Men fortfarande - spelare ska inte dömas efter sina namn utan efter sina handlingar.

"Jaha, här har vi en anmälan på Ledin. Ja just det, han ja. Han är säkert skyldig - fem matcher. Nu går vi och fikar" Iofs är det väl så det går till men så ska det ju inte gå till. Det är inte ett rättssäkert system men du verkar tycka så?

Jag tycker som sagt att skit ska skit ha. Om vi tar Ledin t.ex. tror du att det var en slump att han gav sig på just poängkungen i motståndarlaget? Att just han sedan blir påhoppad och vid ett senare skede t.om kapad från knäna? Varje match är självklart unik och har sitt eget händelseförlopp. Men alla dessa händelser jag räknat upp var utstuderade. För utomstående känns det så jävla löjligt att ens se allas bortförklaringar och beskyllningar på andra parten.

Står fast vid att skadorna och avstängningarna är jävligt bra, rättvisa och kanske med tiden t.om. positiva erfarenheter för lagen?
Citera
2015-02-13, 19:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Kan ingen gräva fram bilder på Ledins "överfall" på Pesonen?
Citera
2015-02-13, 19:49
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Jag tycker som sagt att skit ska skit ha. Om vi tar Ledin t.ex. tror du att det var en slump att han gav sig på just poängkungen i motståndarlaget? Att just han sedan blir påhoppad och vid ett senare skede t.om kapad från knäna? Varje match är självklart unik och har sitt eget händelseförlopp. Men alla dessa händelser jag räknat upp var utstuderade. För utomstående känns det så jävla löjligt att ens se allas bortförklaringar och beskyllningar på andra parten.

Står fast vid att skadorna och avstängningarna är jävligt bra, rättvisa och kanske med tiden t.om. positiva erfarenheter för lagen?

Jag hoppas att du inte är verksam inom rättsväsendet.
Citera
2015-02-13, 19:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Finns ju "överallt". En sammanstötning med huvudena som Pesonen överdriver å det våldsammaste, lägger sig ner och fjantar sig som han höll på dö. Visst, "onödigt" av Ledin men man kan ju tro att Pesonen inte lirat högre än pojkligan med den reaktionen. Dessutom den berömda intervjun på finsk-engelska, som tur är har Flashbackmedlemmar hjälpt till att översätta den.
Citera
2015-02-13, 19:58
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:

Du förnekar alltså Ledins del i matchkaoset?
Citera
2015-02-13, 20:00
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Du förnekar alltså Ledins del i matchkaoset?

Börja inte dribbla bort det här med flit. Du tycker ju att spelare ska dömas efter bara namnet - det tycker inte jag. Det spelar ingen roll om det så är Bob Probert som bli anmäld. Alla fall ska granskas på samma sätt oavsett vem som blir anmäld.

Sen kan påföljden såklart bli svårare om du är en återkommande klient så att säga men händelserna i sig ska inte tolkas annorlunda beroende på vem som utför dem.

Det är otroligt att du verkar tycka tvärtom.
Citera
2015-02-13, 20:07
Bannlyst
Citat:

Om man enbart skulle döma Ledin på hans handlingar så vore han avstängd på livstid med inslagen käft.

Fy vad jag skäms över att han fått spela i HV71. Det är vår största skam. Inget kommer kunna toppa det. Jämtin är en liten västanfläkt jämfört med Ledin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in