2015-02-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-tr
För att det skulle bli en smaskig löpsedel= många klick och köpta tidningar. Aftonbladet avslöjar: han drev en person till att begå självmord på flashback".

Aftonbladet har investerat pengar i ett hackat register och de vill maximera intäkterna. Jan Helins uppgift är att försöka rättfärdiga det genom att hänvisa till bland annat viktig granskning.
Vore underbart ifall någon som blivit räddad utav psyk/drogakuten kunde ta kontakt med Aftonbladet och låta dom göra en artikel som heter "Flashback räddade mitt liv". Men det skulle nog inte slå lika hårt.
Citera
2015-02-13, 18:16
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rasister är sådana som dömer ut människor enbart på grundval av deras ursprung. Antirasister är sådana som sätter sig emot rasism. Att vara antirasist innebär inte att man därmed är en god människa. De flesta antirasister tillhör extremvänstern och den utmärker sig främst genom att vilja bestämma vad som är rätt åsikter.

Sedan är det naturligtvis omöjligt att stoppa olika typer att använda ord för annat än de egentligen betyder.

Precis. Alltså hjälper det inte om "rasister slutar vara rasister".
Människor kommer bli uthängda för vad dessa människor inte tycker om och ser som "ont".
Så jävla vidrigt. Aftonbladet och RG kommer att få möta sin karma.

Det ironiska med om de verkligen skulle nå någon typ av lagändring och strypa FB, är att FB då kommer gå till Deep web. FB är för etablerat för att krossas. Detta diskussionsforum har blivit för starkt. Så ironiskt nog kan detta leda till ett stärkt deep web och expansion där, vilket dessutom kommer göra det omöjligt för dessa idioter att spåra någon.
Mycket värre saker kommer tas plats där även. Har ni tänkt på vad som kan hända, Aftonbladet, när ni skrämmer massa människor till en del av internet där man kan beställa yrkesmördare etc?
Bra jobbat.
Citera
2015-02-13, 18:17
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rasister är sådana som dömer ut människor enbart på grundval av deras ursprung. Antirasister är sådana som sätter sig emot rasism. Att vara antirasist innebär inte att man därmed är en god människa. De flesta antirasister tillhör extremvänstern och den utmärker sig främst genom att vilja bestämma vad som är rätt åsikter.

Sedan är det naturligtvis omöjligt att stoppa olika typer att använda ord för annat än de egentligen betyder.
Rasism var ju från början en kolonialideologi som handlade om rashierarkin i kolonialsamhället.

Idag används "rasism" bara som en halmdocka, för att slippa bemöta argument mot t.ex den förda invandringspolitiken. Många av de sk. "Antirasisterna" kämpar själva för att specifika raser, folkslag och kulturer ska dö ut, dagens "antirasister" är de verkliga rashatarna.

Att t.ex påpeka rasskillnader inom människoarten är inte rasism. Och påpekandet av denna verklighet har heller inget med värde att göra.
Citera
2015-02-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vore underbart ifall någon som blivit räddad utav psyk/drogakuten kunde ta kontakt med Aftonbladet och låta dom göra en artikel som heter "Flashback räddade mitt liv". Men det skulle nog inte slå lika hårt.

Minns att jag själv reagerade och ringe polisen vid ett tillfälle då en kille hotat med att ta sitt liv här på Flashback. Minns att det blev en liten notis i Ab.
Citera
2015-02-13, 18:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Precis. Alltså hjälper det inte om "rasister slutar vara rasister".

Jodå, men det kommer inte att ske och därför är det som det är.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, precis. Det skulle inte ge lika mycket klick och sålda tidningar. Istället har Aftonbladet genom att köpa hela/delar av användaruppgifter gjort personer som skrivit om mycket personliga och svåra tankar/upplevelser rädda för att de ska avslöjas. För många är anonymiteten det enda sättet att våga öppna sig.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Är tramset över nu? Eller ska ytterligare någon liten medborgare hängas ut?
Skiten tappade fart redan i onsdags så detta är nog vad de hade.

Slutbetyg: 0,7 (av 100 möjliga)
Bland de sämsta reportagen i Aftonbladets historia. Till och med sämre än tidningens hyllningar av Hitlers härjningar på östfronten 1942.
Citera
2015-02-13, 18:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziren
Jag har länge avskytt AB och Expressen men har ändå inte kunnat hålla mig från att surfa in på deras hemsidor, läst alla deras scoop, deras duktigt uppdaterade nyhetsflöde och ofta skrattat åt deras skeva verklighets syn. Även om jag inte håller med dem om mycket så har jag någonstans inombords trott att dessa journalister har hjärtat på rätta stället och att de helt enkelt är naiva.

Ända sedan Expressen avpixlat-avslöjande i höstas så har det dock tagit emot, de börjar helt klart kännas riktigt otäckt, riktigt skrämmande med deras avsky mot oliktänkande och det fria ordet.

Ändock har jag haft Aftonbladet som startsida, tills igår!

Nu har jag bestämt mig, det går inte längre att stödja dem längre, oavsett hur roligt det är att läsa deras påhitt. Det är lixom inte roligt längre. Jag är bara en liten människa, en vanlig arbetare långt bort från makten, men kanske, kanske kan vi ju fler vi blir - att sluta sponsra dessa monster.

Har själv bojkottat både Aftonbladet o Expressen just pga detta. Blir enbart att läsa DN i fortsättningen.
Citera
2015-02-13, 18:27
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nej, precis. Det skulle inte ge lika mycket klick och sålda tidningar. Istället har Aftonbladet genom att köpa hela/delar av användaruppgifter gjort personer som skrivit om mycket personliga och svåra tankar/upplevelser rädda för att de ska avslöjas. För många är anonymiteten det enda sättet att våga öppna sig.

Nåja... Om man lägger åt sidan det absolut mest paranoida AB-hatet ett tag så inser man nog att AB knappast kommer att göra löpsidor med "Kent 42 diskuterar om när han blev våldtagen på ett pojkhem". Som nämnts flera gånger är det däremot otäckt att en utomparlamentarisk grupp kan ha lagt ihop information. De kommer knappast ge sig på Kent 42 om han är gråsosse eller folkpartist, men skulle de på något vis komma fram till att Kent sitter i kommunfullmäktige för SD nånstans så vet man aldrig. Samtidigt vore det ju lindrigt sagt ingen bra PR att göra det.

Hittills är väl snarare känslan: Va - var det allt? De senaste dagarna har inte inneburit någon uppvarvning i rapporteringen. Man gick ut hårt med det smaskigaste man hade: Ankar och hans antisemitiska utfall mot Sarnecki. Visst är det tänkbart att man har någon ännu större bomb på lager att släppa till helgen: Typ att nån i SD-ledningen skrivit riktigt grovt kvinnoförnedrande och rasistiska saker. Men jag tvivlar.
Citera
2015-02-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Minns att jag själv reagerade och ringe polisen vid ett tillfälle då en kille hotat med att ta sitt liv här på Flashback. Minns att det blev en liten notis i Ab.
Vill minnas att dom hittade Lurifax tack vare att någon flashbackare sniffat upp IP-numret via streamingsidan han använde sig av dessutom, så polisen hade en adress att ta sig till. Tyvärr försent dock.
Citat:
Det är nog många med psykiska problem som haft det lättare att öppna sig här än för någon doktor som nu är rädda att allting ska komma ut. Hoppas att Janne fortfarande tycker det är en bra idé att hänga ut människor även om dom lyckas få några liv på sina samveten.
Citera
2015-02-13, 18:29
Medlem
Aftonbladet försöker manipulera vår riksdag att införa lagar som går i linje med deras sjuka ideologi.

Kommer våra trötta sossar införa stasifasoner i Sverige. Skall bli intressant att se vilket psyke dessa kvinnor och män har, våra ledare...
Citera
2015-02-13, 18:30
Medlem
Citat:

Här har du en som har fått erhört med hjälp av psyk/drogakuten. Det var efter att min sambo gick bort som jag började missbruka väldigt hårt och tack vare många skribenter därinne så fck jag en positiv syn på livet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in