• 1
  • 2
2015-02-13, 14:03
Blir väldigt irriterad på folk som blint följer medias ord. En insändare idag i Metro signatur Birgit skriver

Rubrik flashback borde inte få finnas

"En enkel fråga. Varför finns denna Flashback överhuvudtaget kvar i etern?

Vad är vitsen med att ha ett forum där man får spy ut sig en massa vidrigheter anonymt, i syfte att såra sinna med människor?

Går det inte för lagstiftaren att helt enkelt förbjuda detta? har själv aldrig besökt denna sajt
Det finns ingen orsak att smutsa ner sig själv med att iaktta dessa hemskheter. en eloge till Aftonbladet som avslöjar dessa ynkliga människor"

Får mig väldigt irriterad, när man ej besökt sidan. Har ingen aning vad som finns på Flashback och övriga diskussioner.

Hoppas att någon från Flashback ger svar på tal!

Hur stort tror ni stödet är till Aftonbladet?

Kan man "rädda" dessa förvirrade trångsynta människor ?

Vad tycker ni ?

Inser inte dessa människor att yttrandefriheten blir hotad om man börjar förbjuda diskussions forum?

Kan denna negativa bild av Flashback ändras?
Senast redigerad av captengrogg 2015-02-13 kl. 14:12.
Citera
2015-02-13, 15:07
Medlem
8711s avatar
Pratade just om detta med ett par personer. Alla kom fram till att den där "Birgit" inte finns. Antingen är det fingerat och taget eller så är det typ någon på aftonbladet själv. "Hon" skriver själv att hon aldrig besökt sidan och vet ingenting om den, men den är dålig och vidrig och borde inte få finnas

Jag har aldrig varit hemma hos Birgit, men jag vet att det är skitigt. Jag behöver inte bemöda mig att titta efter för jag vet att hon är ett jävla äckel... Logiken.

Hon får kalla uppåt miljonen användare för vidriga och ynkliga, men jag får inte kalla henne det Hon använder själv anonymiteten till att vara oförskämd och vilja införa
åsiktsdiktatur
Senast redigerad av 8711 2015-02-13 kl. 15:11.
Citera
2015-02-13, 15:09
Medlem
Citat:
Kan denna negativa bild av Flashback ändras?
Jag tror att det skulle vara bra om det, till följd av kritiken mot forumet, spontant skulle uppstå ett hederskodex, typ "i o m att vi på FB har fördelen av att vara anonyma, därför inte i onödan uttrycker oss nedsättande om personer som inte är det". Gäller såklart inte Stefan Löfven i lika hög grad som nån som varit med i Lyxfällan. Vet dock inte hur realistiskt det är.
Citera
2015-02-13, 15:21
Medlem
Salgouds avatar
Att hon inte skulle finnas vet jag inte.. Visst händer det att tidningarna själva hittar på insändare osv., men jag skulle bli förvånad om det inte finns många som håller med Birgit.

Problemet är att hon aldrig har varit här, så den enda bilden hon får av flashback är den som media vill ge henne. Det är precis därför källkritik och värdet i egen efterforskning borde läras ut betydligt tidigare, redan i grundskolorna. Folk köper ofta allt de läser i tidningarna med hull och hår, vilket inte ger en balanserad bild.
Citera
2015-02-13, 15:35
Medlem
robomans avatar
Låter som att det skulle kunna vara ett troll, alternativt någon som inte tänkt så långt innan denne blir upprörd. Båda alternativen är mycket möjliga.
Citera
2015-02-13, 15:39
Medlem
Hon tillhör en av de som Kejsar Ruinfält benämde " sovande folket".
Citera
2015-02-13, 15:41
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Att man ens kan uttala sig när man aldrig besökt sidan. Hur, hur, hur? Snacka om kappvändare, fy fan. Folk borde lära sig att skaffa en egen åsikt istället för att gå blint efter Aftonbladets dynga.

Tror med största sannolikhet att stämpeln som ett dödsknarkarnazistforum aldrig kommer försvinna, tyvärr.
Citera
2015-02-13, 15:54
Medlem
drdnks avatar
Metro delar väl 1a med aftonbladet som sveriges största skitblaskor? inget förvånande. dom insändarna är alltid dom mest trångsynta och idiotiska. använder endast metro som nöd-toapapper nån gång om året..
Citera
2015-02-13, 16:25
Moderator
Humbugs avatar
Det är ju klart att äldre personer, som inte är van att tänka kritiskt och inte vet hur man kontrollerar uppgifter som basuneras ut i kvällstidningara, sväljer allt AB skriver med hull och hår.
Det är ett problem, men tyvärr inte mycket man kan göra nåt åt. Hade jag dock ansett det vara ett allvarligt problem att folk går omkring med felaktiga uppgifter om saker och ting baserat på saker de inte har en aning om hade jag lagt mer kraft på att sprida Eddie Meduzas verk till folket. Nu nöjer jag mig med att lyssna på honom. Att folk är dumma i huvudet är egentligen inte mitt problem.

Varför är ni så intresserade av vad folk tycker om Flashback? I det stora hela skiter jag i vad Aftonbladet skriver. Det ligger helt i linje med vad de förväntas göra.
Senast redigerad av Humbug 2015-02-13 kl. 16:40.
Citera
2015-02-13, 16:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Jag tror att det skulle vara bra om det, till följd av kritiken mot forumet, spontant skulle uppstå ett hederskodex, typ "i o m att vi på FB har fördelen av att vara anonyma, därför inte i onödan uttrycker oss nedsättande om personer som inte är det". Gäller såklart inte Stefan Löfven i lika hög grad som nån som varit med i Lyxfällan. Vet dock inte hur realistiskt det är.
Låter som att du vill gå in i PK-fällan min vän. Det är helt ditt eget val.
Citera
2015-02-13, 16:34
Medlem
Red-Cloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är ju klart att äldre personer, som inte är van att tänka kritiskt och inte vet hur man kontrollerar uppgifter som basuneras ut i kvällstidningara, sväljer allt AB skriver med hull och hår.
Det är ett problem, men tyvärr inte mycket man kan göra nåt åt. Hade jag dock ansett det vara ett problem att folk går omkring med felaktiga uppgifter om saker och ting baserat på saker de inte har en aning om hade jag lagt mer kraft på att sprida Eddie Meduzas verk till folket. Nu nöjer jag mig med att lyssna på honom. Att folk är dumma i huvudet är egentligen inte mitt problem.

Varför är ni så intresserade av vad folk tycker om Flashback? I det stora hela skiter jag i vad Aftonbladet skriver. Det ligger helt i linje med vad de förväntas göra.

Ja precis. Flashback målas upp som ondskans högborg, så full av nazister, knarkare, sexualförbrytare och annat otyg att dess sömmar snart spricker. Deras bild är precis den bild media försöker förmedla, och om man härstammar från en svunnen tid då den enda källan till nyheter var dagstidningar kan jag mycket väl förstå att man sväljer den med hull och hår.

Detta gäller visserligen inte endast pensionärer, utan det finns många människor i samhället som inte vill tänka själva utan följer medias ord för att slippa ifrågasätta den bild av verkligheten de blivit matade med sen många år tillbaka.
Citera
2015-02-13, 16:41
Medlem
StyleWarss avatar
Jag gillar att Birgit inte ens besökt forumet, men tycker ändå det borde förbjudas.

Sheep points = 100%

Biggan litar på Aftonbladet, och i Birgits värld så är det värsta som hänt att "märken på dina naglar kan vara tecken på sjukdom" och att Linda Rosing skilt sig.

Dessa människor är ändå att räkna som förlorade, då de villigt genomgått åsiktsreglering och älskar att vara i denna fålla. Jmfr med sektmedlemmar.

Lyckligtvis är det så att enligt en mätning jag inte kan mobillänka till så har endast 1 av 5 svenskar förtroende för Snaskonbladet.
Senast redigerad av StyleWars 2015-02-13 kl. 16:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in