2015-02-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo
Vår resesite GARANTERAR alltid lägsta pris på både flyg o hotell = alla flyga/avgång du hittar, samma pris får jag - och detsamma gäller på hotell.
Inte heller ett hållbart argument - Lägsta pris moduler finns inbyggda (Se tidigare länkat till Travelports modul) i princip hos alla resebyråer , tillika så är prisgarantin värdelös eftersom det måste vara exakt samma hotell/flyg , exakt samma tid , exakt samma datum o.s.v.
Att jag hittar ett flyg 30 minuter senare som är billigare hjälper inte mig i "prisgaranti"

Där faller argumenten Price Pledge + prisgaranti

Citat:
2) Men du är ju inte LITE dum, tror tusan att det skall vara samma hotell, hotellrumstyp o flygbolag, och då med samma avgång, längd för flygresan - du kan väl inte jämföra en Rolls o Lada, och sedan komma och säga, men vänta lite nu, Ladan är billigare?!

Inte ens du, kan vara så dum och påstå att man skall kunna jämföra, äpplen o päron!

Precis , men då skall vi tillägga den andra problematiken som uppstår med Dreamtrips resor...
Dom ligger Ons-Lör , eller Sön-Tis o.s.v.
Svenskar har inte tillräckligt med semesterdagar för att kunna utnyttja sådana resor , och man själv hittar EXAKT samma hotell billigare via Expedia , men med en Fre-Sön så är man "körd" ur försäkringssynpunkt

Citat:
4) Det beror väl hur mycket man reser, sedan alla pengar är väl är pengar? Och vårt mål är att alla skall få hjälp att få in sina 4st medlemmar, och det är fullkomligt realistiskt för dom som vill, för vi tror att vi kommer nå upp till 3.000.000 medlemmar i Sverige, japp det är en riktigt stor people business som vi kommer bli!

Nej , för att det är inte möjligt för en svensk att resa så pass mycket att det skall löna sig.
25 Semesterdagar , varvid 4 sammahängande veckor under perioden Jun-Aug räcker inte för att resa så pass mycket man behöver göra för att det skall löna sig

Citat:
Nu vet jag exakt vad du kommer säga, för du har inte förstånd bättre, att men så funkar det inte, jodå så funkar det, skall t.o.m. förklara det för dig,

För att nå upp till 3.000.000 människor i Sverige, innebär det att vi först skall ha en grund på 600.000 nya med som skall ha 4st nya - då kommer vi upp till just till 3.000.000 människor, och jag behöver inte tala om för dig vad det skulle innebära för alla dom som går med i ett tidigt skede i Sverige?

Ni kommer aldrig någonsin att nå upp i dom summorna...
Det är en utopi du eller WV aldrig kommer att uppleva om inte produkten uformas så att den är värd någonting

Citat:
5) Så när dom har fått sina 4st, då är Concierge är helt gratis hos oss, för det ingår i medlemsskapet som då är helt gratis, dom behöver inte betala för ett EuroCard Platinum för 1500kr/år.

Den servicen är inte baserad i Sverige , har inte svensktalande personal och saknar all lokalkännedom.
Jag skulle gärna vilja se vad denna Concierge service kan göra..

Citat:
Jag skall lägga till en tjänst du inte har räknat upp, kallas RateShrinker, vilket är ett patenterat program, som vi därför är helt ensamma om i världen att ha, vilket gör att; om du och jag samtidigt, bokar exakt samma flyg, eller hotell till exakt samma pris, så är det stor chans att jag i slutändan iaf, kommer få bättre pris än vad du har betalat...

VARFÖR, jo för RateShrinker fungerar som så att det systemet, bevakar prisutvecklingen, på just vår flight, går priset ner känner systemet av det, varnar och släpper den dyrare bokningen, bokar om till det lägre priset, mellanskillnaden får jag tillbaka på det betalkortet som jag har betalt mitt flyg med.

Och det fungerar helt underbart bra, har fått tillbaka pengar flera gånger, och det Pellets har du inte en chans att kunna få, men du kan ju allt om våra produkter och tjänster? - Jasså du kunde inte det, nähä, vad förvånad jag blir? - Nej verkligen inte! *ler*

Har du inte läst tidigare vad jag skrev till Dixon?
Tjänsten är över huvud taget inte patenterad...
Programet möjligtvis , men inte tjänsten...

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Utan att massskicka mängder med länkar till olika verktyg som olika företag tagit fram just för detta ändamål...

http://www.travelport.com/Products/Travelport-360-Fares-for-Agencies

Tyvärr , mina biljetter och mina totalkostnader kommer ständigt att understiga WV - och jag betalar inte ens en medlemsavgift.....
Citera
2015-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Spela inte dum, detta är beroende på att man inte vill göra något, och JA det finns dom som inte vill göra något, då dom bara vill resa, eller så tror dom att dom kan komma undan utan att slippa jobba och så är inte fallet - vill man tjäna pengar måste man ha detta som ett "Extrajobb"

Och dom som inte gör det, kommer aldrig att tjäna pengar, varken hos oss eller i någon som helst verksamhet, ingen arbetsgivare är villiga att betala en anställd som inte är villig att jobba!

Enkelt, så jobbar man inte - NEJ då blir det inget!

NÄSTA GÅNG DU CITERAR MIG, ta med allt som relaterar det jag skrivit, och svarat på!

Det var precis det jag gjorde , eftersom det enda du skrev var...

Ursprungligen postat av ursprungligen
Men då stannar man ju bland de 82% som inte får någon kompensation alls. Vad är det för tillväxttakt i Sverige?

Absolut, så är det så är det! Så nu förstår du, genom att du har klurat ut det själv, varför det inte är alla som tjänar pengar på Worldventures! Har inget med bolaget och göra, utan om att många är bekväma och inte är villiga att göra det som krävs, och då får man inget - men vill man, då går det, dvs om man lär sig HUR man skall göra det...

Jag kortade inte ner ditt inlägg , ändrade ingnting , utan endast citerade ditt fulla inlägg..
Citera
2015-02-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ge mig 5 trovärdiga argument varför 500.000 personer är så begeistrade i produkten. Att de är det har du redan skrivit, men varför? Jag tycker erbjudandet verkar skandalöst dåligt.

5 trovärdiga argument!

LÄTT:

1) Alltid 24h support på samtliga våra resor, chat eller telefon. (gratis)

2) Våra förinköpta 4 o 5-stjärniga Hotell o Kryssningspakt, "DREAMTRIPS" är 30-50% billigare än Trivago, Hotels, Bookings mfl vilket därför motsvar 2/3-stjärniga priser!

3) Våra TVÅ olika prisgarantier, på både DreamTrips "BestPrice or Free", o "flyg/hotell" PricePledge.

4) Vårt patenterade bokningssystem, gör vårt bokande både enklare och billigare, då du får pengar tillbaka om ditt flyg/hotell går ner i pris, inget annat bolag kan erbjuda detta.

5) Concierge Service som ingår, du behöver inte ha något dyrt Kreditkort för att få det.

6) Möjlighet att slippa ditt månadssparande, men ändå få $600-$1200/år till en eller flera "DreamTrips" detta är otroligt värdefullt för dom som inte har mycket pengar, och detta kan man enkelt slippa, få genom att referera företags produkter o tjänster till 4st nya.

7) Att alla som vill, faktiskt har, om det är intressant en möjlighet att kunna tjäna någon extra tusenlapp per månad.
Citera
2015-02-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Inte heller ett hållbart argument - Lägsta pris moduler finns inbyggda (Se tidigare länkat till Travelports modul) i princip hos alla resebyråer , tillika så är prisgarantin värdelös eftersom det måste vara exakt samma hotell/flyg , exakt samma tid , exakt samma datum o.s.v.
Att jag hittar ett flyg 30 minuter senare som är billigare hjälper inte mig i "prisgaranti"

Där faller argumenten Price Pledge + prisgaranti

Precis , men då skall vi tillägga den andra problematiken som uppstår med Dreamtrips resor...
Dom ligger Ons-Lör , eller Sön-Tis o.s.v.
Svenskar har inte tillräckligt med semesterdagar för att kunna utnyttja sådana resor , och man själv hittar EXAKT samma hotell billigare via Expedia , men med en Fre-Sön så är man "körd" ur försäkringssynpunkt

Nej , för att det är inte möjligt för en svensk att resa så pass mycket att det skall löna sig.
25 Semesterdagar , varvid 4 sammahängande veckor under perioden Jun-Aug räcker inte för att resa så pass mycket man behöver göra för att det skall löna sig

Ni kommer aldrig någonsin att nå upp i dom summorna...
Det är en utopi du eller WV aldrig kommer att uppleva om inte produkten uformas så att den är värd någonting

Den servicen är inte baserad i Sverige , har inte svensktalande personal och saknar all lokalkännedom.
Jag skulle gärna vilja se vad denna Concierge service kan göra..

Har du inte läst tidigare vad jag skrev till Dixon?
Tjänsten är över huvud taget inte patenterad...
Programet möjligtvis , men inte tjänsten...

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Utan att massskicka mängder med länkar till olika verktyg som olika företag tagit fram just för detta ändamål...

http://www.travelport.com/Products/Travelport-360-Fares-for-Agencies

Tyvärr , mina biljetter och mina totalkostnader kommer ständigt att understiga WV - och jag betalar inte ens en medlemsavgift.....

1) Vår PricePledge kan ingen konkurrera med, vi har 150% prisgaranti på mellanskillnaden, just det om priset går ner strax efter vi har bokat, vet jag att vi håller på och tittar på - så det är på G.

2) Vi svenskar reser mer och mer, vi börjar ändra våra resevanor, vi reser oftare på kortare resor, mer Weekendresor osv - nu mera är det t.o.m. möjligt för lärare, att mitt under terminen få ledigt under veckorna, så det är helt beroende på hur man vill lägga sin semesterledighet. Den sk. industrisemestern är på utdöende, vilket jag också har nämnt i denna tråd.

3) Nu pratar du om vår prisgaranti för "DREAMTRIPS" och den heter inte PricePledge, utan den heter "Best price of free" vilket innebär att OM du skulle hitta den billigare någon annan stans, får du tillbaka alla pengarna men får ändå behålla resan.... världens BÄSTA prisgaranti!

4) Inte möjligt att Svenskar kommer kunna resa så mycket, du känner inte till våra DreamTrips, dom är helt galet bra, både när det gäller priser, och ger personer/familjer möjligheter att kunna resa på semestrar som aldrig förr - 1v 5stjärnigt mitten av maj, 7.000kr inkl flyg(ryanair) frukost/middag varje dag! Priset för två vuxna, 2barn 10.500kr, vilka kan slå det - NO ONE! Men du får tro vad du vill!

5) Vi kommer komma upp i den, var så säker du får se om 10år, återkom gärna till mig då! Vi har definitivt ett värde, men uppenbart inte för dig, för du förstår inte, eftersom du aldrig har fått chansen att se hela paketet - vi har mängder resebyråtjänstemän som är medlemmar hos oss, gissa varför? För att du tror dig ha rätt, som inte ens har sett allt i sin helhet? Knappast...

6) Concierge kommer att bli på Svenska, precis som vi har vår support på Svenska o Norska.

7) Den är grymt bra, har använt den till otroligt mycket, men håller med på Svenska kommer den bli outstanding, men som sagt, den är helt fantastiskt bra som den är...

8) Ok, så utmana mig på att boka en resa - ta exakt samma destination, exakt samma hotell, exakt samma typ av hyrbil, så skall vi se! Och sedan, en annan sak - väldigt många väljer att referera våra produkter och tjänster, vilket gör att dom inte har några mer kostnader, plus att dom varje år får pengar till en eller fria Dreamtrips - vilket är otroligt värdefullt för människor med sämre förutsättningar.

9) Dixon - jo läste det, har nu suttit och lusläst det hela - jag pratar flytande engelska i både tal och skrift, i den länken du skickade finns det inget som motsvarar RateShrinker.

10) Du hittar aldrig billigare pris än vad jag får, för du har inte tillgång till våra "DreamTrips" och det är det som är vår huvudprodukt, allt ifrån Weekend, till 1/2v osv - och jag får reda på dom allihop god tid i förväg, så vill jag åka är det inga problem att planera in det, som sagt vi reser helt annorlunda idag emot förr...
Citera
2015-02-13, 06:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
LÄTT:

1) Alltid 24h support på samtliga våra resor, chat eller telefon. (gratis)
FEL!
Du vet Correctinfo att om man, som i det här fallet ,betalar en medlemsavgift så är det olagligt att kalla det för gratis i marknadsföringen. Gratis betyder, i den verkliga världen utanför MLM, att man inte betalar någonting alls. Man får inte använda ordet Gratis om det krävs någon motprestation. MLM-Gratis kan du skriva, vilket betyder att man betalar för tjänsten.
Citat:
2) Våra förinköpta 4 o 5-stjärniga Hotell o Kryssningspakt, "DREAMTRIPS" är 30-50% billigare än Trivago, Hotels, Bookings mfl vilket därför motsvar 2/3-stjärniga priser!
FEL!
Det har visats redan att det går att hitta betydligt billigare resor helt normalt, utan avgift, på nätet, om och om igen i tråden. Jag skulle hellre äta maskar än åka på en paketresa med WV. Att umgås med hjärntvättade sektmänniskor kan jag göra i min lokala frikyrka om jag har den böjelsen. Det kommer dessutom kanske som en överraskning för dig, men systemet med stjärnmärkning av hotell är inte speciellt reglerat och högst godtyckligt.
Citat:
3) Våra TVÅ olika prisgarantier, på både DreamTrips "BestPrice or Free", o "flyg/hotell" PricePledge.
FEL!
Du rapar ju upp detta som ett inavlat MLM-mantra. Om din 'egen' resebyrå sänker priset på resan själva gäller inte garantin. Du måste hitta den på ett annat ställe. Det har också visats gång efter annan att det måste vara samma avgång och samma hotell. Ingår en gratis föreläsning om MLM i priset, gäller inte garantin om inte en lika huvudlös föreläsning ingår. En garanterat värdelös garanti således.
Citat:
4) Vårt patenterade bokningssystem, gör vårt bokande både enklare och billigare, då du får pengar tillbaka om ditt flyg/hotell går ner i pris, inget annat bolag kan erbjuda detta.
FEL!
Märker du själv att denna unika fördel är ett hopkok av punkt 2 och 3. Att WVs bokningssytem är enklare finns det inga belägg för, att det alltid kräver en krånglig inloggning är dock ställt utom all tvivel. I övrigt läs svar under 2 och 3.
Citat:
5) Concierge Service som ingår, du behöver inte ha något dyrt Kreditkort för att få det.
FEL!
Ett Eurocard Platinum kostar 1500 om året. Ett guldkort runt 500. Merkostnaden är 1000 sek/år och ger tillträde till Lounger runt om i hela världen. Knappast dyrt då man faktiskt får något för sina pengar. Reser WV-sektmänniskorna bara med kontanter? Låter märkligt år 2015.
Citat:
6) Möjlighet att slippa ditt månadssparande, men ändå få $600-$1200/år till en eller flera "DreamTrips" detta är otroligt värdefullt för dom som inte har mycket pengar, och detta kan man enkelt slippa, få genom att referera företags produkter o tjänster till 4st nya.
FEL!
Att 'slippa' betala en onödig avgift är knappast ett argument, då man helt slipper detta hjärndöda upplägg om man håller sig borta från det. 82% klarar inte av att hitta 4 till offer. Dessa 4 stannar inte heller i systemet när de upptäcker vilken scam detta är.
Citat:
7) Att alla som vill, faktiskt har, om det är intressant en möjlighet att kunna tjäna någon extra tusenlapp per månad.
FEL!
Den förväntade inkomsten om man är 'lycklig' nog att vara en bland de 12% som ens får betalt är 40 USD per år. Det är ca 180 kr på ett år efter skatt eller 15 SEK/månad. Denna uppgift kommer från Amerikanska myndigheter och inte från WV skeva propagandamaskin. Normala människor kallar inte 15 kr för en tusenlapp, sånt händer bara i MLM-sekter, där drömslotten byggs!

Inte ett övertygande argument varför just jag ska förlora pengar i denna scam. Några bra argument dock för varför man ska akta sig noga för detta skojeri!
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-13 kl. 06:42.
Citera
2015-02-13, 09:16
Medlem
Citat:
1) Vår PricePledge kan ingen konkurrera med, vi har 150% prisgaranti på mellanskillnaden, just det om priset går ner strax efter vi har bokat, vet jag att vi håller på och tittar på - så det är på G.

Nej - er Price Pledge motor är standard hos , i princip , samtliga resebyråer.
Detta är inget unikt för WV/Rovia - utan den funktionaliteten är vida använd.

-Inget hållbart argument

Citat:
2) Vi svenskar reser mer och mer, vi börjar ändra våra resevanor, vi reser oftare på kortare resor, mer Weekendresor osv - nu mera är det t.o.m. möjligt för lärare, att mitt under terminen få ledigt under veckorna, så det är helt beroende på hur man vill lägga sin semesterledighet. Den sk. industrisemestern är på utdöende, vilket jag också har nämnt i denna tråd.
Yep - vi ändrar våra vanor med mer weekendresor (FRE-SÖN!) , men där torskar Dreamtrips HÅRT!
Anledning? Dreamtrips ligger veckodagar , det har bevisats flera gånger bak i tråden.
Lör-Tis , Tor-Lör o.s.v.
Nu skall du INTE jiddra som Dixon gjorde om "Att man kan förlänga o.s.v." eftersom merkostnaden
för detta kommer att skapa en betydligt dyrare resa än vad tanken var från början

Lärare att under terminen få ledigt?
Hur man vill lägga sin semesterledighet?
Såg du mitt inlägg om hur semester fungerar?
Läs semesterlagen och förstå att det är endast 25 semesterdagar per år - du har rätt att kräva en 4 veckors sammanhängande period under Jun-Aug. Vill du ha semester under annan period är det helt upp till Arbetsgivaren att säga ja eller nej.

M.a.o. Eftersom svenskarna inte kan utnyttja detta så att det någonstans finns en liten chans att utnyttja Dreamtrips så att man får tillbaka sin medlemsavgift är detta absolut inte ett hållbart argument

Citat:
3) Nu pratar du om vår prisgaranti för "DREAMTRIPS" och den heter inte PricePledge, utan den heter "Best price of free" vilket innebär att OM du skulle hitta den billigare någon annan stans, får du tillbaka alla pengarna men får ändå behålla resan.... världens BÄSTA prisgaranti!

Men snälla , lägg ner detta tomtelurendrejeri.
Om jag hittar exakt samma hotell , dock med incheckning dagen innan billigare , gäller INTE försäkringen.
Om jag hittar ett BÄTTRE hotell med samma in & utcheckning , gäller INTE försäkringen.

m.a.o. Totalt värdelöst argument

Citat:
4) Inte möjligt att Svenskar kommer kunna resa så mycket, du känner inte till våra DreamTrips, dom är helt galet bra, både när det gäller priser, och ger personer/familjer möjligheter att kunna resa på semestrar som aldrig förr - 1v 5stjärnigt mitten av maj, 7.000kr inkl flyg(ryanair) frukost/middag varje dag! Priset för två vuxna, 2barn 10.500kr, vilka kan slå det - NO ONE! Men du får tro vad du vill!

Totalt värdelöst , vi har sett Dreamtrips exempel tidigare och dessa är totalt katastrof.
Och hur du kan ljuga så mycket att flyg ingår...
Då får du visa en Dreamtrips där Flyget ingår.

Eftersom samtliga exempel som tidigare visats , och som visas på dreamtrips.com är UTAN flyg!

Det är detta som gör detta helt värdelöst. Jag bokar aldrig vistelsen först , jag bokar flyget först
och detta gör att jag konstant kommer undan billigare genom att boka själv , än att boka med dreamtrips.

1 Vecka - All inclusive - 4 stjärnigt - Turkiet - 2 vuxna 2 barn inklusive flyg 8.500 (nazar.se)

Hellre all inclusive på 4 stjärnigt än endast Frukost+Middag på 5 stjärnigt och dessutom 2.000 billigare

Citat:
5) Vi kommer komma upp i den, var så säker du får se om 10år, återkom gärna till mig då! Vi har definitivt ett värde, men uppenbart inte för dig, för du förstår inte, eftersom du aldrig har fått chansen att se hela paketet - vi har mängder resebyråtjänstemän som är medlemmar hos oss, gissa varför? För att du tror dig ha rätt, som inte ens har sett allt i sin helhet? Knappast...
Jo , det är helheten jag ser , och den skrämmer mig eftersom det är flera som kommer att förlora i detta än vinna något.

En rebyråtjänsteman (Läs: Agent) skulle ALDRIG gå med i detta , eftersom agenter har s.k. agentpriser gentemot hotellkedjor. (Jag har tidigare skrivit om detta)

Agent 1 - arbetar på byrå X som har avtal med SAS Radisson -> 25% billigare på deras hotell än en "vanilg svensson" får
Agent 2 - Arbetar på byrå Y som har avtal med Hilton -> 25% billigare på deras hotell än en "vanilg svensson" får

Och vad gäller flygbiljetter så ser dom priserna direkt i bokningssystemet (Amadeus , Galileo , Worldspan , Apollo , Sabre eller vad dom arbetar i) och ber en kollega boka direkt när dom hittar de billiga resorna.

Om 10 år kommer vi att skratta och beklaga sorgen för alla som trodde på detta

Citat:
6) Concierge kommer att bli på Svenska, precis som vi har vår support på Svenska o Norska.

7) Den är grymt bra, har använt den till otroligt mycket, men håller med på Svenska kommer den bli outstanding, men som sagt, den är helt fantastiskt bra som den är...

Glöm det , den kostnaden för SVenska kommer WV aldrig att ta.
Så detta är endast en Utopi i din hjärna

Citat:
8) Ok, så utmana mig på att boka en resa - ta exakt samma destination, exakt samma hotell, exakt samma typ av hyrbil, så skall vi se! Och sedan, en annan sak - väldigt många väljer att referera våra produkter och tjänster, vilket gör att dom inte har några mer kostnader, plus att dom varje år får pengar till en eller fria Dreamtrips - vilket är otroligt värdefullt för människor med sämre förutsättningar.
Nopes , tvärtom

Visa Dreamtrips som du skryter om ovan (Dixon hjorde det...)
Och sedan kommer vi att visa dig att vi hittar billigare/samma pris så att du kanske förstår att Dreamtrips är värdelöst.

Citat:
9) Dixon - jo läste det, har nu suttit och lusläst det hela - jag pratar flytande engelska i både tal och skrift, i den länken du skickade finns det inget som motsvarar RateShrinker.

10) Du hittar aldrig billigare pris än vad jag får, för du har inte tillgång till våra "DreamTrips" och det är det som är vår huvudprodukt, allt ifrån Weekend, till 1/2v osv - och jag får reda på dom allihop god tid i förväg, så vill jag åka är det inga problem att planera in det, som sagt vi reser helt annorlunda idag emot förr...

Då läser du ruskigt dåligt , åter igen...

Billigaste pris o.s.v. är standard i resebranchen så det är inte WV ensamma om.
Vi har konstant visat att vi hittar billigare eller samma prisklass vad gäller Dreamtrips...

Skicka Dreamtrips du , så kommer vi att smula sönder dina drömmar om billigare resor..

Och nej , du kan inte planera i dagens samhälle och dagens semesterlagar där Arbetgivaren säger Ja eller Nej om du får semester eller inte...
Citera
2015-02-13, 10:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej - er Price Pledge motor är standard hos , i princip , samtliga resebyråer.
Detta är inget unikt för WV/Rovia - utan den funktionaliteten är vida använd.

-Inget hållbart argument

Yep - vi ändrar våra vanor med mer weekendresor (FRE-SÖN!) , men där torskar Dreamtrips HÅRT!
Anledning? Dreamtrips ligger veckodagar , det har bevisats flera gånger bak i tråden.
Lör-Tis , Tor-Lör o.s.v.
Nu skall du INTE jiddra som Dixon gjorde om "Att man kan förlänga o.s.v." eftersom merkostnaden
för detta kommer att skapa en betydligt dyrare resa än vad tanken var från början

Lärare att under terminen få ledigt?
Hur man vill lägga sin semesterledighet?
Såg du mitt inlägg om hur semester fungerar?
Läs semesterlagen och förstå att det är endast 25 semesterdagar per år - du har rätt att kräva en 4 veckors sammanhängande period under Jun-Aug. Vill du ha semester under annan period är det helt upp till Arbetsgivaren att säga ja eller nej.

M.a.o. Eftersom svenskarna inte kan utnyttja detta så att det någonstans finns en liten chans att utnyttja Dreamtrips så att man får tillbaka sin medlemsavgift är detta absolut inte ett hållbart argument

Men snälla , lägg ner detta tomtelurendrejeri.
Om jag hittar exakt samma hotell , dock med incheckning dagen innan billigare , gäller INTE försäkringen.
Om jag hittar ett BÄTTRE hotell med samma in & utcheckning , gäller INTE försäkringen.

m.a.o. Totalt värdelöst argument

Totalt värdelöst , vi har sett Dreamtrips exempel tidigare och dessa är totalt katastrof.
Och hur du kan ljuga så mycket att flyg ingår...
Då får du visa en Dreamtrips där Flyget ingår.

Eftersom samtliga exempel som tidigare visats , och som visas på dreamtrips.com är UTAN flyg!

Det är detta som gör detta helt värdelöst. Jag bokar aldrig vistelsen först , jag bokar flyget först
och detta gör att jag konstant kommer undan billigare genom att boka själv , än att boka med dreamtrips.

1 Vecka - All inclusive - 4 stjärnigt - Turkiet - 2 vuxna 2 barn inklusive flyg 8.500 (nazar.se)

Hellre all inclusive på 4 stjärnigt än endast Frukost+Middag på 5 stjärnigt och dessutom 2.000 billigare

Jo , det är helheten jag ser , och den skrämmer mig eftersom det är flera som kommer att förlora i detta än vinna något.

En rebyråtjänsteman (Läs: Agent) skulle ALDRIG gå med i detta , eftersom agenter har s.k. agentpriser gentemot hotellkedjor. (Jag har tidigare skrivit om detta)

Agent 1 - arbetar på byrå X som har avtal med SAS Radisson -> 25% billigare på deras hotell än en "vanilg svensson" får
Agent 2 - Arbetar på byrå Y som har avtal med Hilton -> 25% billigare på deras hotell än en "vanilg svensson" får

Och vad gäller flygbiljetter så ser dom priserna direkt i bokningssystemet (Amadeus , Galileo , Worldspan , Apollo , Sabre eller vad dom arbetar i) och ber en kollega boka direkt när dom hittar de billiga resorna.

Om 10 år kommer vi att skratta och beklaga sorgen för alla som trodde på detta

Glöm det , den kostnaden för SVenska kommer WV aldrig att ta.
Så detta är endast en Utopi i din hjärna

Nopes , tvärtom

Visa Dreamtrips som du skryter om ovan (Dixon hjorde det...)
Och sedan kommer vi att visa dig att vi hittar billigare/samma pris så att du kanske förstår att Dreamtrips är värdelöst.

Då läser du ruskigt dåligt , åter igen...

Billigaste pris o.s.v. är standard i resebranchen så det är inte WV ensamma om.
Vi har konstant visat att vi hittar billigare eller samma prisklass vad gäller Dreamtrips...

Skicka Dreamtrips du , så kommer vi att smula sönder dina drömmar om billigare resor..

Och nej , du kan inte planera i dagens samhälle och dagens semesterlagar där Arbetgivaren säger Ja eller Nej om du får semester eller inte...

Tack för ditt inlägg Pellets!

Det märks att du har på fötterna, i motsats till InCorrectinfos sektsvammel som mest verkar taget ur luften. Enligt den stollen ska man vänta på spännande nyheter (som aldrig kommer) och bli rikligt belönad senare (med pengar som aldrig kommer).

Att du Pellets är väl insatt i resebranschen kan väl ingen utanför sekten tvivla på?

Det obehagliga med Incorrectinfos information är att man alltid måste vänta på pengarna och att dessa kommer senare, bara man betalar medlemsavgift, är att det är till förväxling likt standardupplägget i NIGERIABREV. I dessa blåsningar ska också offren betala lite i förskott, och lite till och lite till. I likhet med Worldventures så kommer dessa pengar naturligtvis aldrig fram.

Worldventure verkar vara en kombination från helvetet av 'advance fee fraud' och smutsigt gammalt PYRAMIDSPEL. Avgifter ska betalas, det ska jobbas gratis och väntas på belöningar som ALDRIG KOMMER ATT BETALAS UT!

Detta har naturligtvis alla redan förstått utom skurken Incorrectinfo som livnär sig på att blåsa aningslösa människor på deras surt förvärvade pengar.

Tack Pellets för att du orkar varna folk för denna NIGERIASCAM förklädd som PYRAMIDSCAM! DETTA ÄR OCH FÖRBLIR EN KLOCKREN SCAM!

Storskojaren Incorrectinfo och Worldventure kan inte hjälpa er att bli rika! Han är bara ute efter att plocka er på pengar tyvärr! Han kommer att bli rik, men ni har missat det tåget redan när ni kliver på! Dansa inte med detta kriminella pack, det kommer aldrig några pengar tillbaka!

För de som mot förmodan tycker det låter vettigt att stoppa in pengar i det här: Sök genast hjälp på psykakuten! Ni lider av vanföreställningar! Det finns hjälp att få!

@Correctinfo: Jag är absolut ingen 'hater' utan bara en balanserad person, som försöker visa lite omsorg om mina medmänniskor. De ska inte behöva förlora sina pengar bara för att du sitter och ljuger på nätet.
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-13 kl. 10:09.
Citera
2015-02-13, 11:18
Medlem
Citat:

Det märks att du har på fötterna, i motsats till InCorrectinfos sektsvammel som mest verkar taget ur luften. Enligt den stollen ska man vänta på spännande nyheter (som aldrig kommer) och bli rikligt belönad senare (med pengar som aldrig kommer).

text...

Tack - jo när det gäller reseindustrin så har jag mer än väl på fötterna p.g.a. c:a 15 års arbetserfarenhet inom den Svenska reseindustrin.

Btw - kompensationsplanen

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

Revised February 1, 2015

Gå igenom den snåriga skogen den som orkar , vill och förstå...

http://thepersonalblog.com/worldventures-detailed-compensation-plan-analysis-review-scam-legit/

Den här liraren har gått igenom den och är lika förvirrad som alla andra...
Dock en bra analys som även innehåller summorna i "Direct Commission" m.m.
Senast redigerad av Pellets 2015-02-13 kl. 11:35. Anledning: Hittade ytterligare en bra länk
Citera
2015-02-13, 12:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Tack - jo när det gäller reseindustrin så har jag mer än väl på fötterna p.g.a. c:a 15 års arbetserfarenhet inom den Svenska reseindustrin.

Btw - kompensationsplanen

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

Revised February 1, 2015

Gå igenom den snåriga skogen den som orkar , vill och förstå...

http://thepersonalblog.com/worldventures-detailed-compensation-plan-analysis-review-scam-legit/

Den här liraren har gått igenom den och är lika förvirrad som alla andra...
Dock en bra analys som även innehåller summorna i "Direct Commission" m.m.

Holy shit!

Vilken kriminell smörja kompensationsplanen är! Om du jobbar som försäljare förväntar du dig väl rak kommission i procent av försäljningen?

Här verkar det bara gå ut på att lura in nya får till slakt i fållan och ve den som vill ha ut mer än 65% av vad de har rätt till!

Det enda som verkar lite klarsynt är att när din downline slutar att betala så får du inga pengar!

Normallönen i 'företaget' är 20 USD/ÅR

WOW-faktor på det? Om man vill bli blåst på sina pengar finns väl rimligen enklare sätt? Elda upp sedlar i öppna spisen? Slänga pengarna i sjön? Varför krångla till det med Worldventures när det finns så mycket enklare sätt att förlora sina pengar? MINST 98% förlorar pengar i det här upplägget, antagligen fler.

Den som tror de kan tjäna pengar på Worldventures borde sinnesundersökas, omyndigförklaras och sättas under en god mans förvaltning!

Tack Pellets för länken, värre smörja har jag sällan skådat!

Är verkligen den idioten född som kan gå på detta kriminella upplägg?

@Pellets: Tack för att du länkade dessa dokument, det var ju skrämmande läsning.
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-13 kl. 12:55.
Citera
2015-02-13, 12:56
Medlem
Citat:
FEL!
Du vet Correctinfo att om man, som i det här fallet ,betalar en medlemsavgift så är det olagligt att kalla det för gratis i marknadsföringen. Gratis betyder, i den verkliga världen utanför MLM, att man inte betalar någonting alls. Man får inte använda ordet Gratis om det krävs någon motprestation. MLM-Gratis kan du skriva, vilket betyder att man betalar för tjänsten.
FEL!
Det har visats redan att det går att hitta betydligt billigare resor helt normalt, utan avgift, på nätet, om och om igen i tråden. Jag skulle hellre äta maskar än åka på en paketresa med WV. Att umgås med hjärntvättade sektmänniskor kan jag göra i min lokala frikyrka om jag har den böjelsen. Det kommer dessutom kanske som en överraskning för dig, men systemet med stjärnmärkning av hotell är inte speciellt reglerat och högst godtyckligt.
FEL!
Du rapar ju upp detta som ett inavlat MLM-mantra. Om din 'egen' resebyrå sänker priset på resan själva gäller inte garantin. Du måste hitta den på ett annat ställe. Det har också visats gång efter annan att det måste vara samma avgång och samma hotell. Ingår en gratis föreläsning om MLM i priset, gäller inte garantin om inte en lika huvudlös föreläsning ingår. En garanterat värdelös garanti således.
FEL!
Märker du själv att denna unika fördel är ett hopkok av punkt 2 och 3. Att WVs bokningssytem är enklare finns det inga belägg för, att det alltid kräver en krånglig inloggning är dock ställt utom all tvivel. I övrigt läs svar under 2 och 3.
FEL!
Ett Eurocard Platinum kostar 1500 om året. Ett guldkort runt 500. Merkostnaden är 1000 sek/år och ger tillträde till Lounger runt om i hela världen. Knappast dyrt då man faktiskt får något för sina pengar. Reser WV-sektmänniskorna bara med kontanter? Låter märkligt år 2015.
FEL!
Att 'slippa' betala en onödig avgift är knappast ett argument, då man helt slipper detta hjärndöda upplägg om man håller sig borta från det. 82% klarar inte av att hitta 4 till offer. Dessa 4 stannar inte heller i systemet när de upptäcker vilken scam detta är.
FEL!
Den förväntade inkomsten om man är 'lycklig' nog att vara en bland de 12% som ens får betalt är 40 USD per år. Det är ca 180 kr på ett år efter skatt eller 15 SEK/månad. Denna uppgift kommer från Amerikanska myndigheter och inte från WV skeva propagandamaskin. Normala människor kallar inte 15 kr för en tusenlapp, sånt händer bara i MLM-sekter, där drömslotten byggs!

Inte ett övertygande argument varför just jag ska förlora pengar i denna scam. Några bra argument dock för varför man ska akta sig noga för detta skojeri!

FEL!

1) Nu är du ute och snackar skit lägga av med det Pellets, men varför bli förvånad - nu vränger du ORD och inget annat - du vet att i vår värld är motsvarande prisgaranti RateShrinker, som jobbar och ser till att min bokning, per automatik blir så billig som möjligt ända fram till 2h innan avresa, 2timmar innan incheckning detta har INGEN att erbjuda -

I SÅ FALL NAMNGE MIG DEN SIDAN... EXPEDIA som du hänvisar till har det inte på flyg!

Att du uppenbart känner dig hotat av Worldventures framfart, är helt klart eftersom du påstår att du jobbar inom reseindustrin, på vilket sätt ditt jobb är förknippat med reseindustrin kan vara att du är en DISKARE på ett hotell, vad vet jag, men om det är som du försöka säga, (utan att säga det) så jobbar du på någon resebyrå, men som sagt vad vet jag....

Men om det är så kan jag förstå att du är rädd och därför snackar så mycket skit som du gör, inget värde hit och inget värde hit - riktigt patetiskt för VEM FAN är du, att värdera vad som är bra/viktigt för andra människor, som exempelvis 500.000 befintliga medlemmar, du gör dig till ett åtlöje!

2) Våra DREAMTRIPS säljs alltid ut, så ditt påstående att det är jobbigt, för våra medlemmar, är inte sant, när man signar på denna TravelClub vet man exakt vad det är man ger sig in på, dvs om man har varit på en ordentlig presentation! ENKELT och som jag tidigare sagt, t.o.m. lärare får semesterdagar under pågående termin! SÅ SLUTA UPP MED DINA IDIOT PÅSTÅENDEN!

3) FEL: Försöker du påstå att vara DREAMTRIPS har utcheckning på en lördag, samt även incheckningar på, SÖNDAGAR..?! FEL - FEL - FEL - FEL!

4) ÄVEN FEL - när du påstår att om man förlänger så blir det helheten dyrare, vilken jävla clown du är, det blir oftast billigare snittpris, än vad vi hade utan förlängning! Så uttala dig inte om saker du inte känner till!

Vi har redan förstått PELLETS du ett desperat behov av att smutskasta Worldventures MEN att du kommer med ett sådant jävla dumt påstående, är helt bedrövligt, men "GET YOUR FACTS STRAIGHT" och du och din dunka i ryggen POLARE "URSPRUNGLIGEN" ni kanske skulle bilda en fritidsgård eller träffas på en fika, det finns säkert något ni kan göra på dagarna ist för att snacka massa skit.

5) Worldventures i Sverige; 3.000.000 medlemmar på det är målet, vi får se fortsätter det att gå så bra som det gör nu, så får vi se - men med tanke på hur långt detta företag har på bara et par år så...
Citera
2015-02-13, 13:03
Medlem
Citat:
Det var precis det jag gjorde , eftersom det enda du skrev var...

Men då stannar man ju bland de 82% som inte får någon kompensation alls. Vad är det för tillväxttakt i Sverige?

Absolut, så är det så är det! Så nu förstår du, genom att du har klurat ut det själv, varför det inte är alla som tjänar pengar på Worldventures! Har inget med bolaget och göra, utan om att många är bekväma och inte är villiga att göra det som krävs, och då får man inget - men vill man, då går det, dvs om man lär sig HUR man skall göra det...

Jag kortade inte ner ditt inlägg , ändrade ingnting , utan endast citerade ditt fulla inlägg..

Detta är för att så många nöjda med att bara resa med vår TraveCluben - dom är inte intresserade av att jobba aktivt med det, och tyvärr missar dom otrolig mycket pga det - men ingen i Worldventures tvingar någon att göra något som dom inte vill - vill dom inte? OK

Vill dom tjäna pengar, OK - då hjälper mig dom med det - det är allas val, men som jag tidigare sagt, är det många som är för lata! Svårare än så är det inte.... Jag har hjälpt MÅÅÅÅNGA att tjäna $570 på deras 4a första veckor, så det är som sagt, deras val om dom vill få hjälp eller ej - inte bolagets!
Citera
2015-02-13, 13:14
Medlem
Citat:

Att du Pellets är väl insatt i resebranschen kan väl ingen utanför sekten tvivla på?

Det obehagliga med Incorrectinfos information är att man alltid måste vänta på pengarna och att dessa kommer senare, bara man betalar medlemsavgift, är att det är till förväxling likt standardupplägget i NIGERIABREV. I dessa blåsningar ska också offren betala lite i förskott, och lite till och lite till. I likhet med Worldventures så kommer dessa pengar naturligtvis aldrig fram.

Worldventure verkar vara en kombination från helvetet av 'advance fee fraud' och smutsigt gammalt PYRAMIDSPEL. Avgifter ska betalas, det ska jobbas gratis och väntas på belöningar som ALDRIG KOMMER ATT BETALAS UT!

Detta har naturligtvis alla redan förstått utom skurken Incorrectinfo som livnär sig på att blåsa aningslösa människor på deras surt förvärvade pengar.

Tack Pellets för att du orkar varna folk för denna NIGERIASCAM förklädd som PYRAMIDSCAM! DETTA ÄR OCH FÖRBLIR EN KLOCKREN SCAM!

Storskojaren Incorrectinfo och Worldventure kan inte hjälpa er att bli rika! Han är bara ute efter att plocka er på pengar tyvärr! Han kommer att bli rik, men ni har missat det tåget redan när ni kliver på! Dansa inte med detta kriminella pack, det kommer aldrig några pengar tillbaka!

För de som mot förmodan tycker det låter vettigt att stoppa in pengar i det här: Sök genast hjälp på psykakuten! Ni lider av vanföreställningar! Det finns hjälp att få!

@Correctinfo: Jag är absolut ingen 'hater' utan bara en balanserad person, som försöker visa lite omsorg om mina medmänniskor. De ska inte behöva förlora sina pengar bara för att du sitter och ljuger på nätet.

Varken jag eller någon som jobbar med Worldventures jobbar med lögner,

1) för den som jobbar, får betalt varje måndag så, vänta på pengar förstår jag inte...

2) Att vänta på produkter som skall nylanseras så är det inom alla bolag, dom släps när dom släps, inget konstigt med det - i vårt fall så har något helt nytt inom kort vilket jag ser framemot, för att jag berättar det - GER det dig rät att försöka klassa mig som lögnare?!

Du har ingen självtillit till dig själv - du är så rädd för att göra något annorlunda, och det är bara tråkigt för dig själv - jag och mitt team hjälper folk månad efter månad att tjäna extra pengar, så att det fungerar VET jag, medans, du och herr Pellets Expert sitter och gissar och spyr ut en massa galla!

Så tragiskt... men inte för mig, utan för er själva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in