2015-02-13, 10:33
Medlem
tcfmogs avatar
Förstår mig inte på dem som tycker Luleå-Skellefteå var en bra match, största delen var ju otroligt avslagen. Bara om man gillar slagsmål och fulheter tycker man det var en bra match.
Citera
2015-02-13, 10:42
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Sträcker verkligen Sigalet ut benet efter missad tackling som Sevc?

Ja.
Citera
2015-02-13, 11:06
Medlem
.-.-.s avatar
Än så länge så har alla experter man läst tyckt att både Sigalets och Sevc tacklingar var fula, det va ju mycket märkligt att bara domarna ansåg en av dom vara fula.
Sigalet ändrade åkriktningen och tog två högerskär rakt in i Lundbergs ben, så om man kollar på det noga så va det solklart planerat att ta benet på honom.
Citera
2015-02-13, 11:16
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Förstår mig inte på dem som tycker Luleå-Skellefteå var en bra match, största delen var ju otroligt avslagen. Bara om man gillar slagsmål och fulheter tycker man det var en bra match.
Tredje perioden var ganska bra. Då trampade vi igång men tyvärr öppnade vi oss även bakåt.
Citera
2015-02-13, 11:25
Medlem
erwynns avatar
Widing anmäls, inte helt oväntat, efter runkgesten. 2+1?
Citera
2015-02-13, 11:42
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Widing anmäls, inte helt oväntat, efter runkgesten. 2+1?
Personligen tycker jag att enbart böter känns rimligt på en gest.
Citera
2015-02-13, 11:58
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Personligen tycker jag att enbart böter känns rimligt på en gest.
Lakos fick väl en eller två matcher för en liknande grej.
Citera
2015-02-13, 12:03
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Värt att notera: Armalis i DIF:s mål tog två straffar. Varje gång han stått och DIF hamnar i straffavgörande har han inte ens varit i närheten av att rädda. Jag har suttit i soffan och vrålat, precis som igår, att Säcken skulle göra målvaktsbyte efter övertidsspelet. Men igår bröt han trenden. Hoppas den håller i sig till slutet av april.
Citera
2015-02-13, 12:15
Medlem
tcfmogs avatar
Var det församlingsäldsten i Luleå som blev upprörd över Widings gest?
Citera
2015-02-13, 12:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Var det församlingsäldsten i Luleå som blev upprörd över Widings gest?
Knappast. Det verkar mest vara Skell-fans som är brydda över det där. Widing är en patetisk figur som ingen i Luleå lägger någon större energi på.
Men man kan ju undra hur pass bra inflytande Widing och det hysteriska ledarparet har på de yngre spelarna i SkAIK, tycker mig se grin/gnäll-tendenser på halvjuniorer som tex Holmström. Kan inte vara fostrande med så mycket skit.
Citera
2015-02-13, 13:13
Medlem
.-.-.s avatar
Både Sigalet och Sevc är anmälda till dn, tacklingarna är i stort sett identiska, gissar på att båda får 2+1
http://play.shl.se/video/10900427/
Citera
2015-02-13, 13:48
Medlem
RedXs avatar
Vet ej vad praxis för knätacklingar är, men båda två borde i alla fall vara solklara avstängningar.

Nog för att Widings runkgest var hyfsat patetisk, men ska man verkligen stänga av folk för sånt? Folkets förakt borde vara straff nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in