Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Och då kan du slänga upp samma typ av bevis som när Vice intervjuar byborna?7
Och nej, jag förnekar inte att ukrainska soldater har bombat några byar, skit pågår från båda sidor.
Jag skulle säga att intervjuer med bybor är intressanta men inte direkt bevis för något särskilt annat än att livet som bybo vid frontlinjen inte är kul. Är man civil i en krigszon vid en frontlinje så är risken överhängande att man drabbas, det är svårt att lyfta den aspekten ur ett krig. Civila skadas och dödas av båda sidor när striderna rasar i områden där civila lever och bor, och viss skit pågår från båda sidor, men direkta terrorbombningar med sikte på civila är det i princip uteslutande Kievjuntan som står för.
DNR krigar mot en militär, Kiev krigar mot en befolkning.
Kiev kalibrerar sina vapen för att skada, lemlästa och döda civila i folkrepublikerna. När vi börjar se dagliga terrorbombningar av exempelvis Mariupol eller varför inte Kiev med huvudsakligt mål att med terror tvinga befolkningen till underkastelse så kan vi prata om 'skit pågår från båda sidor'.
Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Så bara för att man vill tillhöra ett annat land så är det okej att ta till vapen?
Om malmöiterna bestämmer sig för att vilja tillhöra Danmark och röstar emot svenska staten så är det då fullt legitimt att med våld få sin vilja igenom?
Striderna blossade upp när Ryssland började invadera Krim. Hade dom bara låtit Ukraina få vara Ukraina hade detta aldrig urartat såhär.
Om vi ser en väpnad revolution i Stockholm som mot en hypotetisk konstitution avsätter en folkvald ledare och installerar en junta, som Malmöiter till 90% tar avstånd ifrån så är det okej att ta till vapen ja. Striderna blossade upp när en väpnad revolution genomfördes i Kiev som avsatte en folkvald ledare för att sedan med vapen försöka tvinga övriga nationen till underkastelse under revolutionen, ivrigt påhejjade av EU och NATO.
Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
För kännedom så har Vice släppt 5 serier om ukrainakriget sedan 27e Januari, lite mer än "någon gång per månad"
Jag säger inte sluta kolla på Vice, däremot säger jag att det absolut inte ska vara din enda källa till information, och det tror jag tillochmed reportrarna på Vice skulle hålla med om.