Citat:
Ursprungligen postat av
Akklari1
Ja Verisure är skit
Har jobbat inom både Verisure och Sector Alarm och skulle rekommendera det senare. Där kostar det inte med appen
Fast det verkar dock mer som att du behöver något sorts specialföretag, då "vanliga" hemlarms firmor ej installerar utomhuskameror etc. Om jag inte minns rätt måste man även ha något sorts godkänt intyg från länssturelsen..
Haha sökte jobb där, men tyvärr så åkte jag på en "föregivande av allmän ställning" fast blev aldrig dömt då jag nekade allt. Men dum som man är så berätta jag det, så de hörde aldrig av sig
Hmm, skumt. Känner några fåtal som har utomhuskameror inbyggda med husknuten (knappt synliga) och ser bra i mörker också. Men är du känd eller har skyddad identitet så kommer du inte få några problem med tillståndet om de nu fortfarande krävs, har också hört talas om det.
Men skulle jag vara du skulle jag skaffa en fågelholk attrapp med mörkerkamera, sätt den vid infarten. Sen kameror runt huset, sen kan du ha en kamera istället för ett titt/kikhål. Så skulle de försöka något så har du bra ansiktsbild också, om de nu inte skulle vara maskerade.