Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-02-12, 10:51
  #22789
Medlem
Vår nationalism, 10 Feb 2015:
Citat:
Arbetarrörelsens totala kollaps vittnar om den socialt ansvarstagande nationalismens nödvändighet. Klasskampsfilosofin med rötterna i Karl Marx lära fyllde funktionen att utifrån sociala problem och orättvisor mana de ”mervärdesproducerande” proletärerna, arbetarna och löntagarna till kamp mot den ”borgerliga klassdiktaturen”.
https://www.svenskarnasparti.se/2015/02/10/var-nationalism1/
Citera
2015-02-12, 11:21
  #22790
Medlem
SvP har nu också fått en hatartikel av Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/misstanks-ha-planerat-att-stena-invandrare/
Citera
2015-02-12, 14:02
  #22791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
SvP har nu också fått en hatartikel av Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/misstanks-ha-planerat-att-stena-invandrare/

Mer gratisreklam från systemet. Fattar dom inte att alla kommer att rösta på SvP och partiet växt med 200% sen artikeln kom upp!
Citera
2015-02-12, 16:36
  #22792
Medlem
JackTravens avatar
Stämmer det att Marc numera är svpare?


http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Marc_Abramsson
Citera
2015-02-12, 18:58
  #22793
Medlem
10010s avatar
Alla som protesterar mot massinvandringen offentligt med någon form av medel skall betraktas som hjältar, vilket också vanliga medborgare kommer tycka när de satt sig in i ärendet.

Sedan om det sker med motioner eller stenar är sak samma, vi har inbördeskrig och skrämma iväg några blattar från att skapa mer kaos är beundransvärt.

Det man borde snarare intressera sig för hur kommer det sig att polisen hade mod nog att stoppa bilen och genomsöka den men inte stävja våldet i förorterna?
Kanske dags och fokusera där det egentliga våldet och förtrycket finns.

All heder till Jonas Andersson, Ludvig Devlin samt Jonas Lundström som hängs ut av slasktidningen för er o-ortodoxa metod att prata värdegrundssamtal med babbarna när polisen saknar penis för det.

Baas vid ett maktskifte så gissar jag på att du är först som flyr landet, som en liten feg råtta?

Citera
2015-02-12, 20:35
  #22794
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag undrar om det skulle finnas utrymme för ett riktigt högerparti som förespråkar betydligt lägre skatter, förkortning av grundskolan med åtminstone 3 år, inga pengar till dagis, osv? (skicka PM).

Men frågan är om det är nationalistisk politik, som du beskriver, och istället ett riktigt högerparti? För min egen del vill jag inte ha "betydligt lägre skatter, förkortning av grundskolan med åtminstone 3 år, inga pengar till dagis, osv" och ändå kallar jag mig nationalist. Det finns uppenbarligen en falang som har extremliberala värderingar men ändå kallar sig nationalister. Vem som har rätt kan inte jag bedöma men för mig tycks ni vara i minoritet.
Citera
2015-02-12, 22:21
  #22795
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men frågan är om det är nationalistisk politik, som du beskriver, och istället ett riktigt högerparti? För min egen del vill jag inte ha "betydligt lägre skatter, förkortning av grundskolan med åtminstone 3 år, inga pengar till dagis, osv" och ändå kallar jag mig nationalist. Det finns uppenbarligen en falang som har extremliberala värderingar men ändå kallar sig nationalister. Vem som har rätt kan inte jag bedöma men för mig tycks ni vara i minoritet.
Var NSDAP extremliberaler? de hade högst hälften av det skattetryck som vad jag tycker är lagom efter att de tog makten. Nej jag är inte liberal utan förespråkar andra typer av maktstrukturer än vad som är vanligast bland nationella/nationalsocialister. Jag tycker också att 50...70% skatt är för mycket men där kanske vi har olika åsikter.
Citera
2015-02-12, 23:10
  #22796
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Var NSDAP extremliberaler? de hade högst hälften av det skattetryck som vad jag tycker är lagom efter att de tog makten. Nej jag är inte liberal utan förespråkar andra typer av maktstrukturer än vad som är vanligast bland nationella/nationalsocialister. Jag tycker också att 50...70% skatt är för mycket men där kanske vi har olika åsikter.


Gamle farbror Adde skulle ha fått dåndimpen om han sett att vanliga inkomsttagare pungslås på mer än 2/3 av sin arbetsinkomst idag. Det är naturligtvis bolsjevism även om många vant sig eller inte förstått det. Socialdemokratin visade ju sina sanna marxistiska rötter när Palme tog över. Skillnaden mellan kommunism och socialdemokrati är att medan de föregående vill ta direkt kontroll över produktionssidan i ekonomin så arbetar socialdemokrater med att bolsjevisera efterfrågesidan genom att expandera den offentliga sektorn. Men jag tycker att man helt ska lämna den här falska judiska dikotomin mellan liberalism och marxism, eller låga skatter vs välfärd, och fokusera på banksystemet istället. Där finns den gordiska knuten och löser man den så krossar man den falska dikotomin.
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2015-02-12 kl. 23:12.
Citera
2015-02-13, 21:37
  #22797
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Var NSDAP extremliberaler? de hade högst hälften av det skattetryck som vad jag tycker är lagom efter att de tog makten.

De var så klart inte liberaler överhuvudtaget. Men det är överhuvudtaget vanskligt att jämföra två så skilda tidsepoker, om ens möjligt. Den offentliga sektorn såg annorlunda ut och transfereringssystem var mindre omfattande än vad dagens samhälle kräver. Arbetsmarknaden är helt annorlunda idag med mindre beroende av jordbruk och industrier. Dessutom fördes en mycket intressant politik, där två valutor skapades, en för utlandet och en för inrikes förhållanden. Den utrikes höll ett fast värde mot andra valutor medan den inrikes pumpades ut i stor utsträckning och därigenom skapade inflation. Jag tror helt enkelt att det inte går att jämföra.

Citat:
Nej jag är inte liberal utan förespråkar andra typer av maktstrukturer än vad som är vanligast bland nationella/nationalsocialister.

Vilka maktstrukturer är det?

Citat:
Jag tycker också att 50...70% skatt är för mycket men där kanske vi har olika åsikter

För mig är inte nivån den viktiga, utan vad vi vill uppnå. Först fastställer målen för vår politik, undersöker kostnaden för dessa och sedan tar ut den skatt som krävs. Det som jag vill undvika är långvariga underskott i statsbudgeten. Vi kan förstås diskutera utgifter med Keynes i åtanke men sett i ett längre perspektiv så vill jag hålla utgifterna i nivå med inkomsterna.

Men vad säger du om dagens situation? Idag så tvingas staten låna pengar för att täcka utgifterna och så vill du sänka skatterna. Hur vill du lösa det? Minska utgifterna och på vad i så fall, eller vill du låna pengar? Kanske sätta fart på sedelpressarna? Särskilt betänkligt blir det, när vi nationalister har flera utgifter på våra önskelistor. Försvaret behöver en uppryckning och pensionärerna har blivit orättvist beskattade.
Citera
2015-02-13, 22:57
  #22798
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vilka maktstrukturer är det?

Men vad säger du om dagens situation? Idag så tvingas staten låna pengar för att täcka utgifterna och så vill du sänka skatterna. Hur vill du lösa det? Minska utgifterna och på vad i så fall, eller vill du låna pengar? Kanske sätta fart på sedelpressarna? Särskilt betänkligt blir det, när vi nationalister har flera utgifter på våra önskelistor. Försvaret behöver en uppryckning och pensionärerna har blivit orättvist beskattade.
Följande besparingar vill jag göra
-förkortning av grundskola med 2...4 år
-inga pengar till dagis(föräldrarna skall ta hand om barnen och ev gå samman i föreningar)
-man skall inte kunna leva på bidrag, ev erbjuder man arbete upp till excistensminimim upp till behövande plus att ideella krafter kan hjälpa till..
-inga pengar till banker och omställning till österikisk penningpolitik(med modifikationen att pengamängden tillåts öka marginellt varje år för att ex kompensera för större befolkning).

Jag tror på att folk kan organiseta sig på egen hand via ex föreningar och att ge mer utrymme åt arbetsmarknadens parter samtidigt som man inför handelshinder för att värna om landets företag.
Citera
2015-02-13, 23:17
  #22799
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Följande besparingar vill jag göra
-förkortning av grundskola med 2...4 år.

Märkligt. Här går vi in i kunskapssamhället, där allt högre utbildning krävs av arbetskraften, och så vill du förkorta skolgången. Jag kan bara sammanfatta med ett enda ord, absurt.

Citat:
-inga pengar till dagis(föräldrarna skall ta hand om barnen och ev gå samman i föreningar)

Det kommer att kosta samhället stora summor i utebliven produktivitet. Det mest kostnadseffektiva är förstås en gemensam barnomsorg. Dessutom är det en fostran i den nationalistiska gemenskapen.

Citat:
-man skall inte kunna leva på bidrag, ev erbjuder man arbete upp till excistensminimim upp till behövande plus att ideella krafter kan hjälpa till..

Jaha, och gäller det sjuka också, som måste leva på bidrag?

Citat:
-inga pengar till banker och omställning till österikisk penningpolitik(med modifikationen att pengamängden tillåts öka marginellt varje år för att ex kompensera för större befolkning).

Varför skulle folkmängden avgöra penningmängden? För mig är det ett felaktigt mått. Det rätta borde vara produktiviteten.

Citat:
Jag tror på att folk kan organiseta sig på egen hand via ex föreningar och att ge mer utrymme åt arbetsmarknadens parter

Det har vi redan i saltjöbadsavtalet.

Citat:
samtidigt som man inför handelshinder för att värna om landets företag

Dessa eviga handelshinder. Sverige är ett litet land och är i större utsträckning än andra länder beroende av frihandel. Varför skulle vi frukta fri handel?
Citera
2015-02-13, 23:45
  #22800
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Märkligt. Här går vi in i kunskapssamhället, där allt högre utbildning krävs av arbetskraften, och så vill du förkorta skolgången. Jag kan bara sammanfatta med ett enda ord, absurt.

Dessa eviga handelshinder. Sverige är ett litet land och är i större utsträckning än andra länder beroende av frihandel. Varför skulle vi frukta fri handel?
Varför Sverige? pratar om ex norden http://odincoin.boards.net/post/62/thread (varför protektionism är bra). Kunskap är något man tar till sig hela livet, det är bättre att man tidigare kommer ut i produktivitet och ex kan ägna mer tid åt ex lumpen eller att vidareutbilda sig senare i livet. Man kan även lära sig saker genom att jobba. Jag lärde mig jättemycket om bland annat ljud samtidigt som jag läste in min utbildning i fysik+matematik(läser matte nu).

Naturligtvis behöver sjuka få sjukpenning om detta skulle behövas.

Vet du vad en dagisplats kostar per månad? i det går åt folk till dagis också och genom att man sänker skatten för barnfamiljer så underlättar man för dessa http://odincoin.boards.net/post/33/thread

Det behöver fortfarande göras mycket reformer när det gäller förenkling för företag, de måste ha friare händer när det gäller att säga upp folk och de skall kunna skriva rätt ut att de ex bara anställer män med blåa ögon. Detta bör enligt mig vara ok https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5293057 http://www.di.se/artiklar/2005/9/21/volvo-fallt-for-diskriminering/
__________________
Senast redigerad av adolf512 2015-02-13 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in