Citat:
Ursprungligen postat av
adolf512
Följande besparingar vill jag göra
-förkortning av grundskola med 2...4 år.
Märkligt. Här går vi in i kunskapssamhället, där allt högre utbildning krävs av arbetskraften, och så vill du förkorta skolgången. Jag kan bara sammanfatta med ett enda ord, absurt.
Citat:
-inga pengar till dagis(föräldrarna skall ta hand om barnen och ev gå samman i föreningar)
Det kommer att kosta samhället stora summor i utebliven produktivitet. Det mest kostnadseffektiva är förstås en gemensam barnomsorg. Dessutom är det en fostran i den nationalistiska gemenskapen.
Citat:
-man skall inte kunna leva på bidrag, ev erbjuder man arbete upp till excistensminimim upp till behövande plus att ideella krafter kan hjälpa till..
Jaha, och gäller det sjuka också, som måste leva på bidrag?
Citat:
-inga pengar till banker och omställning till österikisk penningpolitik(med modifikationen att pengamängden tillåts öka marginellt varje år för att ex kompensera för större befolkning).
Varför skulle folkmängden avgöra penningmängden? För mig är det ett felaktigt mått. Det rätta borde vara produktiviteten.
Citat:
Jag tror på att folk kan organiseta sig på egen hand via ex föreningar och att ge mer utrymme åt arbetsmarknadens parter
Det har vi redan i saltjöbadsavtalet.
Citat:
samtidigt som man inför handelshinder för att värna om landets företag
Dessa eviga handelshinder. Sverige är ett litet land och är i större utsträckning än andra länder beroende av frihandel. Varför skulle vi frukta fri handel?