2015-02-12, 22:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Tycker "rutigtpapper" tar upp en intressant frågeställning här. Semantik för domstolen, beträffande bevisbördan.
Fast det blir ingen frågeställning för någon domstol efter uppgifter du delges inte faller under hälerilagstiftningen.
Citera
2015-02-12, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Jag hoppas verkligen de anmäler men man vet aldrig. De kanske har fått intervjuer i utbyte mot att inte anmäla?

Tycker granskningen är bra men har i övrigt nästan inget förtroende för Ab.
Dom har redan anmält. Tro mig. Väldigt modigt av kvinnan att våga möta våldsmannen.

Aftonbladet är inte alltid den mest välformulerade tidningen men för mindre bemedlade kan den fylla en funktion faktiskt. Tror t.ex. det är många från flashback som har lättare att förstå texterna i Aftonbladet istället för t.ex. Dagens Nyheter
Citera
2015-02-12, 22:58
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Anarkister eller nazister det är samma sak för mig ni är alla hatiska och hatar demokratin och frihetliga rättigheter. Ni tål inte att se en glad muslim stå och äta en glass i solen. Då måste ni sätta er att skriva att ni hatar Mona Sahlin. Jag har länge läst det som skrivs på det här forumet utan att ta till orda men nu efter dom avslöjanden som kommit i ljuset kan jag inte längre tiga. Det är ett väldigt oskick det som många håller på med och du som säger att du är anarkist om du ens visste vad anarkism är och dess historia skulle du nog inte sitta och försvara nazismen på det sättet du gör. Väldigt många anarkister har råkat illa ut av nazisternas härjningar och vice versa

Är ju väldigt skönt att du fortfarande kan skriva av dig här på FB då om vad du retar dig på.
Får aftonhoran som de vill kommer du inte att kunna göra det i framtiden.
Angående språket hos vissa här, visst det är grovt och kanske både oövertänkt eller tvärtom just för att väcka känslor och debatt men det är ju inget man behöver hemfalla åt själv eller hur?
Du kanske ska tänka över följderna om det blir censur här, mer än vad det redan är.

Väldigt svårt att ta en smurf som propagerar för Aftonhoran på allvar i dessa dagar faktiskt.
Citera
2015-02-12, 22:59
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Anarkister eller nazister det är samma sak för mig ni är alla hatiska och hatar demokratin och frihetliga rättigheter. Ni tål inte att se en glad muslim stå och äta en glass i solen. Då måste ni sätta er att skriva att ni hatar Mona Sahlin. Jag har länge läst det som skrivs på det här forumet utan att ta till orda men nu efter dom avslöjanden som kommit i ljuset kan jag inte längre tiga. Det är ett väldigt oskick det som många håller på med och du som säger att du är anarkist om du ens visste vad anarkism är och dess historia skulle du nog inte sitta och försvara nazismen på det sättet du gör. Väldigt många anarkister har råkat illa ut av nazisternas härjningar och vice versa

Blåing please....

Jag gillar din typ spirit men ge dej på nån annan smurf...Du har varken förstått demokrati eller "frihetliga rättigheter".
Dessa saker är inget jag behöver vara tacksam för eller se upp med. Dessa kommer med födseln. Håll tyst och var tacksam att vi låter dig vara blå.
Citera
2015-02-12, 22:59
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är väl ingen som tvekar på att det finns mycket sjuka människor här på Flashback. Att Aftonbladet tar risken att sätta vissa personer i en jävla knipa där dom kanske bara ser en utväg är riktigt oansvarigt från en av Sveriges största tidningar. Många som skriver hatiskt här kan nog få en kortslutning som heter duga ifall namnet bakom deras nick kom ut till allmänheten eller t.om öppnar dörren och en från AB står utanför med en mikrofon uppkörd i ansiktet.

Ska bli intressant att se vart detta slutar. Jag har dåliga vibbar och tror att det kommer gå åt helvete.

Jag tror inte att den där övermänskliga Flashback-hjälten finns, som överheten ska vara rädd för att mucka med. Samma sak vid Disqus-skandalen. Man såg massor av inlägg om att Flashback-hjältarna skulle komma och göra livet surt för uthängarna.

Nej, detta slutar bara med sur eftersmak, mer DDR-känsla i Sverige, och några utpekade som har fått sina liv förstörda. Media går vidare och tjänar pengar på annat håll.
Citera
2015-02-12, 23:02
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Det är ju ett internationellt fenomen att stora tidningar ägs av en mindre mängd mediakoncerner. Precis som koncernfenomenet också gäller många andra branscher. Jag har tidigare roat mig med att försöka förstå hur "judekonspirationsteoretikerna" resonerar men gav upp då jag insåg att det är sama tema som andra konspirationsteorier. En mängd luckra samband som man målar upp ett helt system med. Man kan ju tycka att den sionistiska lobbyn inte lyckats så bra i Sverige i och med erkännandet av Palestina... Eller det kan man ju förstås anpassa till konspirationsteorin, en dubbelfint!

Det finns många alternativa media som inte räknas som hatmedia. Hatmedia är väl tex Avpixlat. Utöver att det faktiskt förekommer "hat" i deras kommentarsfält så har de ju en avvikande journalistik. Att hänga ut misstänkta förövare till brott i strid med praxis tex. Att ha en allt annan än objektiv rapportering osv.

Skolan har många brister. Inte för att de lär ut "fel" saker enligt min mening. Snarare att skolan inte tillräckligt uppmuntrar till kritiskt tänkande gällande allt.
Säg en media som är objektiv.. Personligen så sympatiserar jag dock inte med Avpixlat, då de bara talar om symptomen men aldrig sjukdomen.

De alternativa medier som räknas som hatmedia är i regel de medier som i olika mån kan utmana maktens intressen.

Är det ett luckert samband att all Sveriges media ägs av sionistiska judar? Och att det ter sig lika dant i övriga västvärlden. Inte bara inom media, utan även banker, lobbygrupper osv.
Är det ett luckert samband att den politik som drivs, och den politik som har anstiftats av dessa överstatliga institutioner också gynnar en sionistisk infiltrering och agenda?

Mångkulturen i Europa - vilka står bakom?
Dessa äger gammelmedian
Senast redigerad av patriot8 2015-02-12 kl. 23:09.
Citera
2015-02-12, 23:04
Medlem
Allt som diskuteras är mycket intressant. Men är det ingen som undrar: mitt i denna storm: vad har FB ledningen sagt för att försvara sig, för att försvara sina användare, för att försvara dig och mig (deras inkomstkälla)? Inte ett ord. Och de kommer att förbli tysta. Här har vi en del av problemet: du och jag är bara en euro i FB-ledningens ögon. Inget annat.
Citera
2015-02-12, 23:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Intressant observation. Alexander Bard har här blivit kallad både bögjävel, pervers sodomit, sinnessjuk böghora mm. och blivit utsatt för andra grova påhopp. Karln verkar mest skratta åt det och går så långt som att försvara hatarnas rätt att uttrycka sig så. Hur står det till i huvudet på resten av Mediasverige?
Citera
2015-02-12, 23:05
Moderator
OYs avatar
Tror ni att Aftonbladet kommer att hänga ut någon som hatar invandringskritiker genom att konsekvent kalla dem nazister och fascister i parti och minut?
Citera
2015-02-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossFitDJesus
Jag har min riktiga mejl kopplat till kontot. Står för mina åsikter. Nu är det inte extremhögern som är kända för att misshandla eller söka upp meningsmotståndare.
Skamtar du? Har du verkligen inte hört talas om Breivik? Nazistmorden?
Citera
2015-02-12, 23:06
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Bättre fly än illa fäkta. Annars är det upp till dig att bjuda in mig till lämplig tråd så kan jag slå dig på nosen även där min vän. Jag räds varken fascister eller anarkister det kan jag försäkra dig.

Utifrån dina uttalanden i tråden är det tydligt varför du valt att försvara folk som ska gå in och spränga sig själva på sveriges radio. Du är en hatare av det fria ordet. Precis som dom som gick på tidningen i frankrike.
Läs min uppdatering.

Har inte försvarat någon, endast spekulerat i intressen av att uppvigla mer "näthat" på Flashback.
Citera
2015-02-12, 23:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
I detta fall är det att likställa med hot. Så länge en tanke finns inuti ett huvud så är det en önskan. Men publicerar du den då blir det ett hot. Det kommer i alla fall upplevas så av de drabbade. Tror det skulle finnas goda möjligheter att få snubben fälld.

Men är lite rädd att de fegar ur och låter dem komma undan. Sjukt dåligt isf.

Hur då? Det är uttryckligen en fantasi, det är absurt skrivet och kryddat med dataspelsliknelser. Man kan ogilla det, för att man tycker att Kakan är jättefin och inte förtjänar att någon skriver så om henne, men man kan inte ta det på allvar som ett hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in