Citat:
Ursprungligen postat av
Anders-Lundgren
Jag tycker inte att nikotinplåster hjälpte mot suget ett dugg. Jag fick bara sömnproblem av det. Jag får nog dra mig med snuset då det ofta lugnar nerverna, även om det kostar cirka 500 kronor i månaden.
Problemet är ju att du själv har satt dig i en situation där du från första början när du startade med snuset bidragit till en kroppslig förändring som tar lång tid att återhämta sig ifrån. Jag har haft ett jävla helvete när jag slutade snusa vilket jag beskrivit i andra trådar men det går över. Det enda jag ångrar av allt jag gjort i mitt liv var att börja med snus, när man hade ett värdelöst skitjobb och sedan blev det ännu mer problem orsakade av snuset som panikångest, mildare depression och liknande. Kan inte ens fatta att jag började med skiten när jag naturligt är en väldigt lugn person, borde ha insett att det enbart kunde gå käpprätt åt andra hållet med snus.
Kan ärligt talat inte fatta hur fan denna drog får säljas och kan vidare ärligt talat förstå att man inte vill legalisera den i övriga EU. Har man snuset ett tag så bidrar bara snusen till att man kommer in i ett normaltillstånd, ett tillstånd som man naturligt har när man aldrig har slutat, att nå detta stadie kan ta otroligt lång tid om man har snusat länge, då blir det ett rent helvete att snusa. Det är inte kul att ena dagen må hur bra som helst och nästa ha nästintill panikångest och en ryckande läpp som dallrar, som man kan känna hur den vibrerar för att den inte får sitt nikotin.
Nej fyfan för snus, det förstör munslemhinnan totalt. Felet är att snuset har alldeles för mycket nikotin i sig jämfört med cigaretter, det är horribelt. JAg har sett människor personlighetsförändras av att ta en snus. En person kan sitta tyst utan en snus och ha vissa åsikter, sen får personen i sig en snus och blir totalt förändrad, med helt andra åsikter. Det är något jävligt skumt med drogen.