2015-02-07, 22:47
Bannlyst
Gått cold turkey idag efter 15 års snusande, humöret är något förjävligt ilksen som ett jävla bi.

La ut senaste prillan i morse vid niotiden, kommer nog handla snus i morgon.
Citera
2015-02-08, 06:24
Medlem
Det tog mig långt över 500 nikotinfria dagar innan jag hamnade i första fasen som ledde till ett nytt missbruk.

Jag slutade efter 14 års snusande, där jag vid slutet låg på 1.5 dosa om dagen.
Sen augusti är jag tillbaka på en dosa om dagen igen. Fan vad det dödat ens självkänsla.

Vill och försöker sluta på nytt men gått åt helheten hittills.

Kommer jag lida lika mycket denna gång också?

Jag var som sagt snusfri i mer än ett och ett halvt år. Har varit på nikotinet i 6 månader nu.

Citera
2015-02-08, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Det tog mig långt över 500 nikotinfria dagar innan jag hamnade i första fasen som ledde till ett nytt missbruk.

Sen augusti är jag tillbaka på en dosa om dagen igen. Fan vad det dödat ens självkänsla.

Jag var som sagt snusfri i mer än ett och ett halvt år. Har varit på nikotinet i 6 månader nu.

Det är inte värt å sluta har varit utan nästan ett dygn nu ett helt vaket dygn
Citera
2015-02-08, 09:35
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer
Det är inte värt å sluta har varit utan nästan ett dygn nu ett helt vaket dygn
Klart det går, och bra blir det också. Fan vad gött att efter 19 års slaveri äntligen slippa beroendets ok. Tänker inte på snus till vardags längre, inte ens då jag festar! Kan jag, kan ni!
Citera
2015-02-08, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Klart det går, och bra blir det också. Fan vad gött att efter 1900 års snusande äntligen snusa 30 dosor/dygn Tänker på snus varje vaken minut! Kan jag, kan ni!

Jag har blivit helt tokig, så ska snart iväg och köpa snus.
Citera
2015-02-08, 10:57
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer
Jag har blivit helt tokig, så ska snart iväg och köpa snus.
Snygg förvrängning av mitt citat. Behövde du det för urskulda ditt återfall?
Citera
2015-02-08, 14:03
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs

Du har nytta av varje gång du slutat den gången du verkligen lyckas. Så oroa dig inte! Detta blir din sista gång, du har redan bevisat att du kan sluta, och hur olycklig man blir av att börja igen. Power to ya! 👍💪
Citera
2015-02-08, 19:48
Medlem
Besökte denna tråd igen för att se hur det går för folk. Vill bara säga en sak, ge inte upp! Det kan vara en sjukt tung period du har framför dig men med rätt vilja så kommer det gå bra. Använde en app på telefonen för att se hur länge jag varit utan, 222 dagar idag! Jag snusade 1-2 dosor lössnus per dag som mest. Usch för snus Jag tror på er alla som försöker sluta, ni kommer klara det!
Citera
2015-02-09, 19:45
Medlem
Jag tycker inte att nikotinplåster hjälpte mot suget ett dugg. Jag fick bara sömnproblem av det. Jag får nog dra mig med snuset då det ofta lugnar nerverna, även om det kostar cirka 500 kronor i månaden.
Citera
2015-02-12, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag tycker inte att nikotinplåster hjälpte mot suget ett dugg. Jag fick bara sömnproblem av det. Jag får nog dra mig med snuset då det ofta lugnar nerverna, även om det kostar cirka 500 kronor i månaden.

Problemet är ju att du själv har satt dig i en situation där du från första början när du startade med snuset bidragit till en kroppslig förändring som tar lång tid att återhämta sig ifrån. Jag har haft ett jävla helvete när jag slutade snusa vilket jag beskrivit i andra trådar men det går över. Det enda jag ångrar av allt jag gjort i mitt liv var att börja med snus, när man hade ett värdelöst skitjobb och sedan blev det ännu mer problem orsakade av snuset som panikångest, mildare depression och liknande. Kan inte ens fatta att jag började med skiten när jag naturligt är en väldigt lugn person, borde ha insett att det enbart kunde gå käpprätt åt andra hållet med snus.

Kan ärligt talat inte fatta hur fan denna drog får säljas och kan vidare ärligt talat förstå att man inte vill legalisera den i övriga EU. Har man snuset ett tag så bidrar bara snusen till att man kommer in i ett normaltillstånd, ett tillstånd som man naturligt har när man aldrig har slutat, att nå detta stadie kan ta otroligt lång tid om man har snusat länge, då blir det ett rent helvete att snusa. Det är inte kul att ena dagen må hur bra som helst och nästa ha nästintill panikångest och en ryckande läpp som dallrar, som man kan känna hur den vibrerar för att den inte får sitt nikotin.

Nej fyfan för snus, det förstör munslemhinnan totalt. Felet är att snuset har alldeles för mycket nikotin i sig jämfört med cigaretter, det är horribelt. JAg har sett människor personlighetsförändras av att ta en snus. En person kan sitta tyst utan en snus och ha vissa åsikter, sen får personen i sig en snus och blir totalt förändrad, med helt andra åsikter. Det är något jävligt skumt med drogen.
Citera
2015-02-13, 09:12
Medlem
Ultraviolences avatar
Senaste inlägget i denna tråd var 2007, nu är det är det alltså 8 år sedan jag slutade att snusa.

Snus är värdelöst; spotta ut skiten, skölj käften och börja styrketräna.
Citera
2015-02-13, 11:51
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraviolence
Senaste inlägget i denna tråd var 2007, nu är det är det alltså 8 år sedan jag slutade att snusa.

Snus är värdelöst; spotta ut skiten, skölj käften och börja styrketräna.

GRYMT INLÄGG! Snart nio månader för mig nu, går aldrig tillbaka! ✌

En go grej: Mina stora barn sa häromkvällen att förut hade de aldrig ens kunnat föreställa sig att jag skulle sluta snusa, men nu kan de inte ens föreställa sig mig med en snus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in