2015-02-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Man har inte jobbat aktivt med att utreda dem. Det bör ha varit en smal sak att identifiera vilka de faktiskt avsåg om man velat. Problemet var att PU inte gjorde något och därför blev det journalister som drev fråga utan riktiga polisiära resurser. PU gjorde bara reaktiva dementernaden.

Men det är ju någonting helt annat än att omöjliggöra utredningsarbetet. Lite noggrannare språkanvändning vore på sin plats.
Citera
2015-02-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Mycket troligare är att någon arrangerade e-posthoten för att leda Anér rätt. Någon sådan position att sätta in "alla resurser" har Anti Avsan aldrig haft.

Nä, visst politiker och domare har absolut ingen makt att påverka sådant Nej hoten är antingen någon som blivit upprörd eller någon som vill styra fel. Om man vill styra rätt finns helt andra vägar att gå för att åstakomma det.

Citat:
Det har ju i så fall totalt misslyckats eftersom Anér har mycket bra koll på övriga misstänkta poliser.

Nej vilken idiot som helst inser att Aner har ballat ut totalt och tappat greppet inte bara om detta. Jag hör till en av de som tillbaka i tiden haft kontakter och utbyte med Aner och jag kan garantera att man lyckats förvirra honom ordentligt.

Citat:
Menar du alltså att finskorna pekar ut Avsan i förhören? Det verkar nästan som om du har läst de sekretessbelagda vittnesmålen.

Nej nu läser du som fan läser bibeln. Det finns ingenting som visar att någon av dem pekat ut denne. Däremot kan man inte bara avvisa deras iakttagelser helt. Man skulle vilja ta korsreferenser med pågående spaningar av civilklädda poliser etc men inget av det har gjorts och man undrar varför?
Citera
2015-02-12, 14:53
Medlem
Citat:
Kan du redogöra för Ivan von Birchans kriminalitet?
Det gör han själv så bra
Citera
2015-02-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Visst är det spekulationer men det är ju likväl mycket möjligt att det finns fakta och sanningar som blandas med påhitt i de uppgifter som lämnas av honom.
Med anledning av "polisspårets" ev. Sydafrikakopplingar (vilka jag tror finns) är det av intresse att försöka identifiera poliserna R,P och U. Av HES beskrivning fann jag som tidigare postats en polisman som stämmer överens med dessa kriterier vilken har initialerna S.W.
En liten rättelse angående det som fetats om denna person är att jag inte har uppgifter på om han har varit i Sydafrika. Han är dock den enda jag funnit med förflutet som piketpolis vid den aktuella tiden och som nu arbetar på rikskriminalen.
Det som är lite spännande är att denna man har kopplingar till både Holmer och I.C.
Edit, Han ingick enligt uppgift även i den så kallade "baseballigan"
Denne S W tillhörde också Hans Holmérs livvaktsgrupp tillsammans med Jörlin och
Per-Ola Karlsson
Citera
2015-02-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Denne S W tillhörde också Hans Holmérs livvaktsgrupp tillsammans med Jörlin och
Per-Ola Karlsson

Sten Warmland. Här talar vi ju klartext. Vi har ju inte anklagat honom för mer än att vara en ryslig typ.
Citera
2015-02-12, 16:13
Medlem
Citat:
Nä, visst politiker och domare har absolut ingen makt att påverka sådant Nej hoten är antingen någon som blivit upprörd eller någon som vill styra fel. Om man vill styra rätt finns helt andra vägar att gå för att åstakomma det.

Nej vilken idiot som helst inser att Aner har ballat ut totalt och tappat greppet inte bara om detta. Jag hör till en av de som tillbaka i tiden haft kontakter och utbyte med Aner och jag kan garantera att man lyckats förvirra honom ordentligt.

Nej nu läser du som fan läser bibeln. Det finns ingenting som visar att någon av dem pekat ut denne. Däremot kan man inte bara avvisa deras iakttagelser helt. Man skulle vilja ta korsreferenser med pågående spaningar av civilklädda poliser etc men inget av det har gjorts och man undrar varför?

Du gör för grova generaliseringar om t.ex. politikers makt, och ett uttryck som "alla resurser" är överdrivet. Bara för att det finns andra vägar att gå behöver de inte utgöra troliga alternativ.

Att avfärda Sven Anér eller hans tankar med uttyck som "vilken idiot som helst inser" är mycket osakligt. Uttryck som "jag kan garantera" utan att nämna sakliga argument får bara negativ effekt på den egna trovärdigheten. Dina garantier är ju naturligtvis inget värda om du inte kan argumentera för dem.

Nej, jag frågar bara med utgångspunkt i vad du har sagt. Varför, tror du, är förhören med Anki, Anneli och Anti sekretessbelagda?
Citera
2015-02-12, 16:15
Medlem
Citat:
Det gör han själv så bra

Har du kanske någon länk eller annat att bidra med som stöd för det påståendet?
Citera
2015-02-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Detr du kallar intensivt försvar är ifrågasättande av utpekandet av AA som görs på oerhört lösa boliner.

De finska flickornas vittnesmål om en Dekorima-man är problematiska. Först och främst för att det gått nästan sju år innan deras berättelse kommer fram. Detta betyder inte att per automatik att de ljuger eller fantiserar men den förflutna tidsrymden lämnar öppet för en betydande risk att de minns fel och efterrationaliserar sina minnen.

Dessutom finns det I GMP;s rek en handfull vittnen som passerar Dekorimahörnan(DH) 2315-20 utan att se skymten av en ev Grandman.

Ca 2315: Inga Ålenius och Anja Landgre. Två skådespelerskor som varit och sett samma föreställning av Bröderna Mozart som paret Palme. De stannar en kort stund vid DH och funderar över om de ska gå igenom den stängda Brunkebergstunneln, men väljer att gå söderut på sveavägen. De ser ingen annan person vid mordplatsen. .

Ca 2317: Rolder med sällskap stannar vid DH under två minuter pga av illamående. Ser inga andra personer där vid tillfället. Rolder stod och rökte utanför Grand när paret Palme kom ut ur Biografen och gick då söderut på sveavägen.

Ca 2319 Nicol Fauzzi passerar DH ser ingen där och inte heller på Tunnelgatan där han tittar in. Om en liten stund ska han möta paret palme längre norrut på Sveavägen och lägga märke till Anders Björkman i sin "Tensonjacka".

Ca 2320 Hellgren passerar DH när han promenerar sveavägen söderut. Ser ingen på mordplatsen.

I samma tidrymd passerar också Scheffer m sällskap. Inte heller hon lägger märke till en dekorimaman. Vad är det för en sanningssökare som skiter i dessa vittnesmål?

Ingen av dessa vittnen har sett någon Dekorimaman vilket indikerar att det inte fanns någon där när finskorna säger sig sett mannen. Exempelvis Rolder finns på mordplatsen ett par minuter pga av illamående. Förutom Fauzzi är dom okända även för många granskare då de endast finns med i GMP;s rekonstruktion , publicerad endast av Sven Aner i dennes bok ”Cover-UP”.

Att sedan Aner fullständigt ignorerar dessa vittnen när han bedriver sin kampanj mot Anti Avsan tycker jag inte är lika bra.

Din politiska kommentar är skitprat. Att proletären helst ser en högerextrem mördare och att EAP helst en KGB-mördare är självklart .

Nej, det är alls inga lösa boliner som utpekandet av Avsan vilar på. Om det istället verkligen vore det skulle inte förhören med Anki och Anneli behöva sekretessbeläggas.

Du blandar ihop Dekorima-mannen och Grand-mannen.

Jag struntar inte i andra vittnesmål än finskornas men jag vill läsa finskornas som verkar vara så känsliga i mordutredningen.

Nej, min observation av ditt ideologiskt styrda tänkande var nog mitt i prick. Låt inte ideologiska skygglappar hindra sökandet efter sanningen.
Senast redigerad av Cyberord 2015-02-12 kl. 16:31.
Citera
2015-02-12, 17:14
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Du gör för grova generaliseringar om t.ex. politikers makt, och ett uttryck som "alla resurser" är överdrivet. Bara för att det finns andra vägar att gå behöver de inte utgöra troliga alternativ.

Att avfärda Sven Anér eller hans tankar med uttyck som "vilken idiot som helst inser" är mycket osakligt. Uttryck som "jag kan garantera" utan att nämna sakliga argument får bara negativ effekt på den egna trovärdigheten. Dina garantier är ju naturligtvis inget värda om du inte kan argumentera för dem.

Nej, jag frågar bara med utgångspunkt i vad du har sagt. Varför, tror du, är förhören med Anki, Anneli och Anti sekretessbelagda?
Varför det är sekretessbelagda kan vara i helt andra orsaker, fullt naturligt.
Och för det andra, ALL respekt för Sven Anér men dom uppgifter fick han av någon annan.
Man väljer vad man vill höra och tro på, och tyvärr så kan det ha varit. Ibland måste man vara kritisk men för det behöver det inte vara osanning i vad S.A tror och tänker, all heder åt denne man.
Citera
2015-02-12, 17:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nej, det är alls inga lösa boliner som utpekandet av Avsan vilar på. Om det istället verkligen vore det skulle inte förhören med Anki och Anneli behöva sekretessbeläggas.

Jag struntar inte i andra vittnesmål än finskornas men jag vill läsa finskornas som verkar vara så känsliga i mordutredningen.

Nej, min observation av ditt ideologiskt styrda tänkande var nog mitt i prick. Låt inte ideologiska skygglappar hindra sökandet efter sanningen.
Jag har inga ideologiska skygglappar vad det gäller AA, men tycker att de informationer som finns är för otillförlitliga. Om det åtminstone gick att komma vidare, men det finns väl ingen här som vet vilka Anki och Anneli är. Man kan hoppas på att de träder fram någon gång - och egentligen är det lite konstigt att de inte träder fram för att fria AA från misstankar, om de nu är medvetna om vad som har hänt och om de vet att det inte var AA. Men de har kanske ingen aning om Anér eller denna tråd?
Citera
2015-02-12, 17:22
Medlem
p.norths avatar
Tror du verkligen att en A.A skulle sitta och skriva hotbrev så dum skulle inte ens Bj**n Sö**r göra
Senast redigerad av p.north 2015-02-12 kl. 17:49.
Citera
2015-02-12, 18:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Din okunnighet visar sig. Förhör och vittnesmål som inte togs upp i Christer Pettersson rättegångarna lyder generellt under förundersökningssekretess. Inget konstigt alls, så år det i nästan alla förundersökningar. Alla kan begära ut handlingar och försöka få sekretessen hävd.

http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Forundersokningen/Sekretess-under-pagaende-forundersokning/

Här visar sig din totala okunnighet i full blom.

De finska flickorna ska enligt Olle Alsén och Sven Aner , minuterna före MOP ,sett Dekorima-mannen på den blivande mordplatsen.
fr o m ca 2314 och fram till 2320 passerar vittnena , Anja Landgre, Inga Ålenius, Scheffer m sällskap, Rolder m sällskap , Fauzzi och Hellgren mordplatsen. Förutom Fauzzi, som går norrut, kommer samtliga gående söderut på sveavägens östra trottoar och inget av dessa vittnen ser någon dekorimaman!

Grandmannen/männen, kan vara flera, befinner sig utanför biografen Grand, sveavägens västra trottoar, först vid 21-tiden och sedan 2300-2310. Dessa iaktas av vittnena Hubert Falk, Birgitta Wennerling, Anneli Korhonen , Margareta Storhök och Lars-Erik Eriksson. Finns mycket intressant skrivet om dessa i tråden.

Läs på lite innan du kritiserar nästa gång så blir det inte stå med byxorna nere pga du inte har koll på den mest basala fakta från mordkvällen. Din okunnighet om var centrala vittnen befunnit sig och sagt visar att du inte varit intresserad av fakta som talar emot utpekandet av Anti Avsan.

Billiga personangrepp om ideologiska skygglappar är bara rent dravel. Hade du läst igenom vad som skrivits så skulle du sett att jag anklagades för någon vecka sedan för att peka ut Baseballige poliser av en annan uppdykande användare i tråden.

Skillnaden mot AA var att dessa BBL-poliser dödat människor eller våldtagit minderåriga.
Istället för personangrepp och dravel kan du Plocka fram något påtagligt som visar på att AA befann sig på mordplatsen. Då krävs uthålligt arbete, begära ut handlingar, säkert gå hela vägen till regeringsrätten , men då kan det också bli något som för kunskapen om MOP framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in