Citat:
Ursprungligen postat av
Cyberord
Nej, det är alls inga lösa boliner som utpekandet av Avsan vilar på. Om det istället verkligen vore det skulle inte förhören med Anki och Anneli behöva sekretessbeläggas.
Du blandar ihop Dekorima-mannen och Grand-mannen.
Jag struntar inte i andra vittnesmål än finskornas men jag vill läsa finskornas som verkar vara så känsliga i mordutredningen.
Nej, min observation av ditt ideologiskt styrda tänkande var nog mitt i prick. Låt inte ideologiska skygglappar hindra sökandet efter sanningen.
Din okunnighet visar sig. Förhör och vittnesmål som inte togs upp i
Christer Pettersson rättegångarna lyder generellt under förundersökningssekretess. Inget konstigt alls, så år det i nästan alla förundersökningar. Alla kan begära ut handlingar och försöka få sekretessen hävd.
http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Forundersokningen/Sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Här visar sig din totala okunnighet i full blom.
De finska flickorna ska enligt
Olle Alsén och
Sven Aner , minuterna före MOP ,sett Dekorima-mannen på den blivande mordplatsen.
fr o m ca 2314 och fram till 2320 passerar vittnena ,
Anja Landgre,
Inga Ålenius,
Scheffer m sällskap,
Rolder m sällskap ,
Fauzzi och
Hellgren mordplatsen. Förutom Fauzzi, som går norrut, kommer samtliga gående söderut på sveavägens östra trottoar och
inget av dessa vittnen ser någon dekorimaman!
Grandmannen/männen, kan vara flera, befinner sig utanför biografen Grand, sveavägens västra trottoar, först vid 21-tiden och sedan 2300-2310. Dessa iaktas av vittnena
Hubert Falk,
Birgitta Wennerling,
Anneli Korhonen ,
Margareta Storhök och
Lars-Erik Eriksson. Finns mycket intressant skrivet om dessa i tråden.
Läs på lite innan du kritiserar nästa gång så blir det inte stå med byxorna nere pga du inte har koll på den mest basala fakta från mordkvällen. Din okunnighet om var centrala vittnen befunnit sig och sagt visar att du inte varit intresserad av fakta som talar emot utpekandet av
Anti Avsan.
Billiga personangrepp om ideologiska skygglappar är bara rent dravel. Hade du läst igenom vad som skrivits så skulle du sett att jag anklagades för någon vecka sedan för att peka ut Baseballige poliser av en annan uppdykande användare i
tråden.
Skillnaden mot AA var att dessa BBL-poliser dödat människor eller våldtagit minderåriga.
Istället för personangrepp och dravel kan du Plocka fram något påtagligt som visar på att AA befann sig på mordplatsen. Då krävs uthålligt arbete, begära ut handlingar, säkert gå hela vägen till regeringsrätten , men då kan det också bli något som för kunskapen om MOP framåt.