2015-02-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Måste vara gött att höra om gruppvåldtagna svenska kvinnor och sen glömma bort det hela genom att sväva in på fb och posta lite snömos om trasiga glödlampor till saaben eller varför inte nyköpta krukväxten vill blomma ut eller andra harmlösa tankar som jan helin inte får ståkuk utav att jaga. Vi andra som faktiskt inte är några lallande idioter utan blir förbannade på riktigt över vad som händer i landet och vill få att andra folk ska veta om det med + hitta andra som delar våran ilska över läget delar inte din hashiga syn på vad internet kan användas till.

Förstår inte för fem öre hur gruppvåldtagna kvinnor kom in i denna diskussion? En kan hålla en diskussion om saker som en inte håller om utan att blanda in skällsord eller annat dylikt tjafs. Bara för att du är anonym innebär det inte att du har rätt att skriva vad du vill. Att du sedan har en åsikt om hur du uppfattar samhället är helt upp till dig, så länge du håller dig inom de ramar som yttrandefriheten tillåter och det är inte personliga påhopp eller rasistiska glåord.
Citera
2015-02-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
beror på vem man tycker är välartikulerad kanske? jag kände igen skogsarbetarens nick

Kände förvisso igen hans avatar (vilket är det man brukar känna igen), men kan inte minnas vad han brukade skriva, eller om han höll låg eller hög nivå. Vissa avatarer känner man bara igen för att de återkommer ofta.
Citera
2015-02-12, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är väl ingen som tvekar på att det finns mycket sjuka människor här på Flashback. Att Aftonbladet tar risken att sätta vissa personer i en jävla knipa där dom kanske bara ser en utväg är riktigt oansvarigt från en av Sveriges största tidningar. Många som skriver hatiskt här kan nog få en kortslutning som heter duga ifall namnet bakom deras nick kom ut till allmänheten eller t.om öppnar dörren och en från AB står utanför med en mikrofon uppkörd i ansiktet.

Ska bli intressant att se vart detta slutar. Jag har dåliga vibbar och tror att det kommer gå åt helvete.

Aftonbladet är mycket medvetna om vad de håller på med. Det är så här politik ser ut.
Citera
2015-02-12, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Jag förstår inte ens vad du försöker säga. Vad är "Stasibladet"? Jag pratar inte aspbergerska, eller vad du nu har för dialekt. Om du vill kommunicera, säg nåt konkret och gärna intelligent också.
Dom följer efter människor som inte passar in i hur dom vill att samhället ska vara.
Att du inte kan dra den parallellen säger nog mer om dig än om mig.

Sedan har dom RG som "samarbetspartners" som har tydliga kopplingar till AFA, en person i RG är ju en gammal AFA medlem.

Att AB samarbetar med en sådan grupp visar deras riktiga ansikten, nog många som tycker det är rent utav obehagligt. Därför ser vi även att SD fick 19% i senaste undersökningen.
Dom bara krålar hårdare och hårdare men strömmen trycker dom bakåt hela tiden mot det djupa havet.
Citera
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Det skrämmer mig att du inte har några egna spekulationer. Hört talas om jobb, familj, sex, umgänge med goda vänner.

Ja, jag skriver på flashback endast när jag undrar någonting konkret eller väldigt gärna vill framföra en åsikt. Vilket är väldigt sällan eftersom...wait for it...jag jhar ett liv.

Låter vardagligt värre, ditt liv. Har hört bättre historier från andra här. Historier från människor som spenderat ofantligt mycket tid här. Historier om liven de levat, utanför detta forum. Fantastiska historier, som de låtit andra ta del av och närmast uppleva, igen, här. Du är ruskigt förringande. Inte för att du inte får vara det. Vi är ju trots allt på Flashback.

Flashback är något organiskt. Folks frihet att säga vad de tycker i I&I påverkar i positiv riktning folks upplevelse av frihet att säga vad de känner i "Psykisk hälsa" eller "Samlevnad".
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Tror ni att dem kommer att släppa uppgifterna snart eller är det överdrivet? Hehe det skulle vara fantastiskt om det kopplade direkt till den personens facebook precis som att ingen kunde ljuga och man kunde läsa direkt deras åsikter vad dem står för. Lite obehagligt också, många oskyldiga kommer att bli outade om pinsamma saker till exempel könssjukdommar och sånt

Är det verkligen 100% lagligt det som research gruppen håller på med till och med om det är för den goda sakens skull?

Lätt att säga att det skulle vara "fantastiskt" när man är en efterbliven feminist som bara följer alla normer som samhället förväntar sig utav en. Dina åsikter är inte riktiga åsikter, de är poäng för att må bra när du blir klappad i ryggen.

Om någon skulle vara smått annorlunda med åsikter som du inte råkar gilla, är detta "fantastiskt".
Du är en skrämmande person, din jävla fitta.
Citera
2015-02-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Jo det har du väl rätt i. Oddsen är väl att de största kommer klara sig.

https://www.flashback.org/sp52244167

Okej, den senaste uthängda kände jag faktiskt också igen. Men han kan inte räknas som "Flashbackkändis" tycker jag. Synd att han pudlade.
Citera
2015-02-12, 01:54
Medlem
mr.demons avatar
Men dom ju inte hålla på för länge, då blir det ingen nyhet, utan personförföljese eller vad det heter. Detta tror jag bara kommer att stärka FB i längden.
Citera
2015-02-12, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Alla medlemmar blir avslöjade imorgon.

Knappast. Då skulle det uppdagas hur mycket "vanligt folk" som sitter här, ja, att det faktiskt är en majoritet "vanligt folk" och inga dösdknarkarpedofilnazister och allt vad man kallar det.
Citera
2015-02-12, 01:56
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Låter vardagligt värre, ditt liv. Har hört bättre historier från andra här. Historier från människor som spenderat ofantligt mycket tid här. Historier om liven de levat, utanför detta forum. Fantastiska historier, som de låtit andra ta del av och närmast uppleva, igen, här. Du är ruskigt förringande. Inte för att du inte får vara det. Vi är ju trots allt på Flashback.

Flashback är något organiskt. Folks frihet att säga vad de tycker i I&I påverkar i positiv riktning folks upplevelse av frihet att säga vad de känner i "Psykisk hälsa" eller "Samlevnad".

Exakt, det finns en anledning till att flashbacks diskussion i "vanliga" forumdelar är bättre och friare än på andra forum på internet. För att användarna känner som friare och mer anonyma.
Människor fattar inte att minskad anonymitet skadar samhället och vår framtid.

Varför ska media och politiker få uttala sig om sådan här skit?
Ni borde ha internet-experter, fysiker, biologer etc, som ni lyssnar på istället.
Ni som tycker detta är något bra är så okunniga att det är inte sant.
Citera
2015-02-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
På sätt och vis tycker jag att det är bra att blaskan uppmärksammar den mer mörka sida på detta forum. Men att de inte inser vilken dubbelmoral de använder är helt absurt. Jag menar, de som uttrycker sig rasistiskt och idiotiskt på detta forum är en minoritet gentemot vi andra som söker oss till ett ställe att diskutera och utveckla oss själva och hjälpa varandra i livet.

Genom att dra alla användare på Flashback över en kam och säga att alla hatar och kränker människor sätter de sig på samma nivå som rasister som drar alla muslimer över en kam för att en minimal grupp(Isis), sett till Islams storlek i vår värld, begår avskyvärda handlingar och råkar använda Islam som sin stöttepelare.

Finns det ingen som helst självinsikt hos människorna på redaktionen?

Jag vet inte varför det skall vara så förbannat svårt att fatta...

Flashback ses först och främst som ett ekonomiskt hot, som en konkurrent till AB. Och för det andra så är FB en plattform för vanligt folk att bilda opinion på och ett hot mot etablissemanget som vill ha åsiktsmonopol för att styra folket dit dem vill. Därför vill de sänka forumet genom att utöva utpressning och hänga ut vanligt folk för att skrämma folk till tystnad. Det handlar inte om nått så löjligt som att vilja stoppa "näthatet", det är en dimridå, ett bete för svaga, fega och korkade individer. Vinden blåser åt fel håll för AB och för SD:s del så har partiet stark medvind. I grund och botten handlar detta om makt och överlevnad, om demokrati och yttrandefrihet, om folket skall bestämma eller om makteliten skall göra det. Var god och välj sida.
Citera
2015-02-12, 01:58
Medlem
mr.demons avatar
Jag tror detta kommer att stärka FB nåt sån enormt. Kommer nog att gunga lite nu ett tag, men sen så kommer det tillbaka starkare och mer slagkraftigt än vad dom hade väntat sig.

På engelska så skulle vi växa som fan. Nåt så jävla enormt tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in