2015-02-11, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Finns det någon mer, förutom Aftonbladet, som tar allt seriöst som skrivs på Flashback??

Årets nyhet i Aftonbladet. Vi "granskar" Flashback. Får vi en guldspade nu?
Därför de är så roligt av jägarn att svara helt seriöst "det är så jag känner" på frågan varför han skrivit att han vill mörda någon
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Ja, är det så värst roligt egentligen? Kan detta få andra följder också, tänker då jag?
Här går alltså en person ut och offentligt säger att den känner för att mörda någon(nej, inte för jag känner personen ifråga, men jag tar det inte på allvar ändå). Vilken blir nästa maktinrättning i detta samhället att taga vid då och efter att nu Aftonbladet gjort sin lilla "research"?
Nej skulle ja inte tro
Senast redigerad av psykokanin 2015-02-11 kl. 13:52.
Citera
2015-02-11, 13:34
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Japp, det blir som en adventskalender. Bakom sista luckan gömmer sig nog en riktig godbit

Tror mer att de gått ut hårt i början med det sliskigaske som fanns - en näthatande SD-are. Tyvärr för A-horans del så uteblev ju extravalet. Annars hade man sparat på denna "nyhet", och släppt den närmare valet. Att man redan är och gräver bland sämhällets maktelit - som sitter i en John Deere-maskin - visar ju bara på hur desperata man är.

Pack.
Citera
2015-02-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
För gemene svensk är det inte intressant om gärningsmannen är svart eller vit. Bara dom torskar och att media skriver om det.

Precis som folk skiter i om det var en sverigedemokrat eller miljöpartist som var rasist..

Min mamma tycker Flashback är skrämmande men Flashback nämns ju titt som tätt i media angående hat hot och kriminella som planerar sina brott öppet.

Vad "gemene svensk" kan vi nog båda enbart gissa oss till. Sen undrar jag om din mamma läser Flashback? Om hon tycker det är skrämmande skall hon nog låta bli det.
Citera
2015-02-11, 13:37
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jo men det där är väl emot Flashbacks regler? Man får inte röja någons anonymitet väl?

Ger man telefonnummer till en person hux flux borde det väl klassas som ett slags brott mot reglerna.

Dessutom är det ju inte det som Researchgruppen inriktar sig på. De ger sig på politiker och högt uppsatta om de kan hitta något på dem oavsett vad de hatat eller sagt.

De anonyma barnen som skadas skiter de i.

Precis!! Det är därför det är ett sånt hyckleri. Aftonbladet skiter egentligen i brottsoffer. Hade det varit i vilket annat land som helst så...

Ska man stoppa en pedofil eller potentiell barnamördare eller sätta dit Stefan som skrev neger om Dr. Alban på flashback?
Citera
2015-02-11, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Ja, offren för hatkampanjerna. Det är poängen.

Vad FAN vet du om det?
Citera
2015-02-11, 13:38
Medlem
RadioDDR1s avatar
Svenska journalister är demokratins dödgrävare. Våra politiker njuter av det arbete de utför. Att slippa bli granskade av den tredje statsmakten är som att komma till himmelen för en politiker. Givetvis kommer de att bli belönade med ökat presstöd för trogen tjänst. Alice Bah tvekade först vilket resulterade i historiens första drev mot Miljöpartiet. Sedan dess har hon svängt i frågan. Pengar att vänta för en döende bransch alltså så att de har råd att avslöja fler skogsarbetare som kommenterar på anonyma forum. Du betalar...
Citera
2015-02-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Bara det faktum att du ställer den frågan visar på att du ALDRIG kan förstå, varför det är helt meningslöst att ens försöka svara.

Nej jag kan faktiskt inte förstå hur man kan må bra som människa och samtidigt trakassera en programledare för ett barnprogram bara för att personen ser ut på ett visst sätt.
Citera
2015-02-11, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Därför de är så roligt av jägarn att svara helt seriöst "det är så jag känner" på frågan varför han skrivit att han vill mörda någon

Ja, är det så värst roligt egentligen? Kan detta få andra följder också, tänker då jag?
Här går alltså en person ut och offentligt säger att den känner för att mörda någon(nej, inte för jag känner personen ifråga, men jag tar det inte på allvar ändå). Vilken blir nästa maktinrättning i detta samhället att taga vid då och efter att nu Aftonbladet gjort sin lilla "research"?
Senast redigerad av hee4r 2015-02-11 kl. 13:47.
Citera
2015-02-11, 13:42
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Jupp tankte pa detta med.........vilka lognare.

Dom forstor liv utan att blinka, och tycker dom gor en stor samhallstjanst.
Hur sover dom pa natterna?

Tidigare hade vi News of the world i England, och nu Expessens och Aftonbladets godtyckliga uthängningar av privatpersoner - inklusive researchgruppens omfattande åsiktsregister som involverar barn. Någonting måste göras. Det är inte statens makt som folk behöver oroa sig för längre, det är media som tagit sig rätten att bete sig hur som helst och förstöra människors liv.

Det enda rätta vore att införa enorma skadestånd på mängder av miljoner i det fall en uthängning sker av en privatperson och det döms vara orimligt eller fel i domstol. Vi kan inte ha en aktör som ensam är både åklagare och domare av privatpersoner, och utmäter straff som många betraktar som långt värre än både de tyngsta dagsböter och en kortare fängelsevistelse. Jag tror ärligt talat att många hellre skulle välja ett par månader i fängelse om det sker någorlunda diskret, hellre än att hängas ut som paria inför hela svenska folket helt godtyckligt.
Citera
2015-02-11, 13:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Svenska journalister är demokratins dödgrävare. Våra politiker njuter av det arbete de utför. Att slippa bli granskade av den tredje statsmakten är som att komma till himmelen för en politiker. Givetvis kommer de att bli belönade med ökat presstöd för trogen tjänst. Alice Bah tvekade först vilket resulterade i historiens första drev mot Miljöpartiet. Sedan dess har hon svängt i frågan. Pengar att vänta för en döende bransch alltså så att de har råd att avslöja fler skogsarbetare som kommenterar på anonyma forum. Du betalar...
Tredje statsmakten har ju fullt upp med att jaga skogshuggare och undersköterskor som, förmodligen på fyllan, skrivit dumheter på Internetz.
Citera
2015-02-11, 13:46
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Fint att se att Golonka besitter en sådan silkeslen porslinsdockeempatisk förmåga att se konsekvenserna av yttrandefrihet, när den kan drabba honom själv.

Så var du alltså bara ännu en snyftrunkare...
Håll käften när vuxna talar i fortsättningen. Vad jag eftersöker -och alltid eftersökt- är att Sverige river den mentala hjärnridå man murat upp kring samhällsdebatten. I ett fungerande debattklimat behövs inte Flashback. Om du, din svagsinte grobian, lyfter blicken från din egen navel och ser hur det låter och går till i våra europeiska grannläder och andra västländer, så ser du snabbt att vi utgör en problematisk särväg med åsiktsförtryck, tankepolis och STASI-liknande instutitioner som ägnar dig åt att förtäcka, dölja, pixla och maskera verkligheten. Jag vill här åter framhålla det aktuella exemplet med de åtta "svenskarna" på finlandsfärjan och inser du inte själv hur sjukt detta är, så kan jag inte hjälpa dig.

Jag gråtrunkar inte. Jag har höjt min beredskap. Hellre en dag som ett lejon än hundra år som ett jävla dumt och förtryckt och lismande får!
Citera
2015-02-11, 13:47
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toveLo
Nej jag kan faktiskt inte förstå hur man kan må bra som människa och samtidigt trakassera en programledare för ett barnprogram bara för att personen ser ut på ett visst sätt.

Jag tycker visserligen att tillmälena och allmänna respekten i den tråden är riktigt låg, men att skriva om någon är i min värld inga trakasserier. Hade folk adresserat henne direkt vore det en annan sak, men tråden är inte riktad mot henne utan handlar om henne.
Möjligtvis kan det handla om ärekränkning i någon form, men inte trakasserier i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in