Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Fint att se att Golonka besitter en sådan silkeslen porslinsdockeempatisk förmåga att se konsekvenserna av yttrandefrihet, när den kan drabba honom själv.
Så var du alltså bara ännu en snyftrunkare...
Håll käften när vuxna talar i fortsättningen. Vad jag eftersöker -och alltid eftersökt- är att Sverige river den mentala hjärnridå man murat upp kring samhällsdebatten. I ett fungerande debattklimat behövs inte Flashback. Om du, din svagsinte grobian, lyfter blicken från din egen navel och ser hur det låter och går till i våra europeiska grannläder och andra västländer, så ser du snabbt att vi utgör en problematisk särväg med åsiktsförtryck, tankepolis och STASI-liknande instutitioner som ägnar dig åt att förtäcka, dölja, pixla och maskera verkligheten. Jag vill här åter framhålla det aktuella exemplet med de åtta "svenskarna" på finlandsfärjan och inser du inte själv hur sjukt detta är, så kan jag inte hjälpa dig.
Jag gråtrunkar inte. Jag har höjt min beredskap. Hellre en dag som ett lejon än hundra år som ett jävla dumt och förtryckt och lismande får!