2015-02-11, 12:20
Medlem
dabros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Låt oss titta på några av dina kommentarer:

Du verkar ha problem med både judar och WT-tjejer. Två utsatta grupper till råga på allt. Ska du eller jag anmäla dig till Aftonbladet?

Haha va? Ena var ett Aftonbladet inlägg och det andra är "satelitt judar", folk som utger sig för att vara judar men inte är det, hur kan du få det till hat? hahahhahahahah
Citera
2015-02-11, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror du rätt stort har missat målet med både artikelserien och ämnet...

Enlighten me, vad är målet? Rädda dom stackars barnen? Rädda världen?
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Varför får man särskilda privilegier bara för att man uttalar sig anonymt?

Särskilda?
Du ska ha samma rätt att säga precis samma saker "in public" också. Men du ska ha rätten att få göra det anonymt också utan att föröljas av vare sig aftonbladet eller staten.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
1. Jag är inget troll.
2. Jag har inte hatat

Tycker det är rätt åt alla som kan uttala sig om att de vill döda folk, tycker att alla oliktänkande ska deporteras eller avrättas, tycker att andra typer av människor inte har någon rätt på denna jord, rätt åt er.

Jag tycker ditt inlägg om white trash-tjejer är rasistiskt och kränkande och vulgärt där du skriver om att dom "knullat" fram en unge och andra bisarra saker.

Namn och personnummer tack. Är det okej om andra tar reda på det nu för dig?
Citera
2015-02-11, 12:22
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Nej, jag ser ingen skillnad förutom vilken "plattform" man väljer att ta ut sina frustrationer. Du gillar att få dina hjärnceller utslagna i en thaiboxningsmatch medan någon annan tycker det är skönt att trycka hårda ord på tangentbordet. So what?

Ja, och låt dem då få använda den plattformen de är bekvämast med.

Skillnaden är ju enorm, att göra nått för sig själv, eller mot någon annan.

Ligger nog något problem hos dig som inte ser skillnad på att hata och önska livet ur nån annan, än att gå på träning och ha kul med kompisar och träna fysiskt, men respektfullt och med bra känsla mellan varandra.
Citera
2015-02-11, 12:23
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
1. Jag är inget troll.
2. Jag har inte hatat

Tycker det är rätt åt alla som kan uttala sig om att de vill döda folk, tycker att alla oliktänkande ska deporteras eller avrättas, tycker att andra typer av människor inte har någon rätt på denna jord, rätt åt er.

Bestämmer du ja.
DU anser att du inte är det.
Tror inte att dom som skrev dom här sakerna anser sig vara särskilt mer hatiska än någon annan.
Däremot så bestämde sig Aftonbladet för att dom var det och började göra hembesök.

JAG anser att du är den typen av människa också, så vill därför ha ditt namn och din adress.

Förstår du resonemanget?
Problemen blir ju när organisationer själv går ut och bestämmer vad som är okay och vad som inte är okay utan att vi får vara med och säga till om det. Precis som det du skriver eller säger kanske är okay nu, men om fem år så är det inte längre okay. Och då finns även du med på RG's lista av folk som näthatat.
Citera
2015-02-11, 12:24
Medlem
Fappy11s avatar
Varför ens öppna dörren när idioterna kommer? Ger dom ju bara material till tidningen och mer klick. Jag öppnar aldrig dörren för nån jag inte vet vem det är. Folk får ringa först isåfall, och om det är Aftonbladet på andra sidan luren så lägger jag ju såklart på.
Citera
2015-02-11, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Skillnaden är ju enorm, att göra nått för sig själv, eller mot någon annan.

Ligger nog något problem hos dig som inte ser skillnad på att hata och önska livet ur nån annan, än att gå på träning och ha kul med kompisar och träna fysiskt, men respektfullt och med bra känsla mellan varandra.
Och båda parter villiga deltagare .. till skillnad från när man ser ut ett offer att trakassera på nätet.
Citera
Medlem
mmas avatar
All kred till H.E.L. som faktiskt insåg dumheter han gjorde. Många sitter inte med den insikten dock.
Citera
Medlem
Vad håller ni på med? Det är 100 inlägg i minuten, av bara rent skitsnack.

Någon som kan förklara hur de lyckas koppla konton till e-mailadresser? Har Flashback blivit hackade?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Varför får man särskilda privilegier bara för att man uttalar sig anonymt?

Traditionellt sett får man ju det för att man, anonymt till en journalist t.ex. påtalar maktmissbruk.

Där känner såklart journalisterna sig (sin position) hotad(e).

För mig (personligen) så finns det alltid ett upp/ned-perspektiv. Man sparkar alltid uppåt. Problemet är såklart att om internet ger människor den möjligheten, så finns det självklart intressen som vill stoppa den möjligheten, och det kanske mest effektiva sättet att göra det på, är att säga att man vill "rädda världen från hatare", och ännu effektivare blir det såklart om man först faktiskt sprider lite hat på internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Men andra ord är det alltså okay att skriva det över hela flashback?
Eftersom jag inte har en enda muslim i min närvaro här hemma. Att någon sen väljer att hoppa runt på ett forum kan ju inte jag kontrollera, eller hur?
Fast nu resonerar du ju bara som ett obstinat barn. Du är intelligent nog att veta att det du skriver på Flashback har större spridning än om du skulle säga det högt för dig själv i din ensamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in