2015-02-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Dessutom görs hashen i webbläsaren genom JS, så POSTar du:
https://pwnad.pw/?hash=name@domain.top

och du vet att du finns i databasen, så får du ingen träff. Måste vara 40 tecken SHA1 hash.

Att pwnad.pw lagrar hashen är väl möjligt men då är det väl bättre att lagra dom i klartext direkt om de ska till RG?

Dessutom står det att tjänsten innehåller alla möjliga hack. Hur ska du differentiera någons inslagna hash på ett sätt som säger att det är en "näthatares" hash? Det är bara vid träff pwnad i princip kan lagra att NÅGON kollat upp hashen (eposten).

Dessutom är epostadresser publika. De samlas och skördas på allehanda sätt. Piscatus använder de tydligen för att identifiera personerna bakom dem. Önskar man en anonym och publik nätvaro så bör man ha minst två epostadresser som är helt skilda fysiskt och olänkbara utifrån namnet.

Dessutom är ju IP lagring helt jävla sopigt idag med alla VPN tjänster.
Jo, tjänsten innehåller alla möjliga hack, det är något som gör detta ganska trubbigt. Man får ju anta att detta hade gjorts betydligt mer spetsigt om det var RG som var ute efter just FB.
Och pwnad kan väl få träffar utan att visa det samt lagra utan träff? (Här är mina mjukvarukunskaper lite veka)
Hur har antalet slagningar mot tjänsten påverkats av de senaste dagarnas löp?

IP lagring kan ju vara jävligt trubbigt det med, sant, men det kan väl också vara ytterligare en spik i en lång rad av spikar i någons kista?
2015-02-11, 11:47
Medlem
Jimbos avatar
I mitt fall var mailadressen inte knuten till mitt namn på något sätt. Ändå fanns mitt personnummer med.
Två saker jag vet med säkerhet:

1. denna mailadress HAR använts till inköp via CDON för typ 10 år sedan.
2. denna mailadress var min prenumerationsadress för FNA-nyhetsbrev.

Mitt nick har sedan länge en annan mailadress knuten till sig.

Så.

Är det kanske FNA-mail-listan som de har? Som de sedan samkört med CDON:s register?
2015-02-11, 11:48
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
I mitt fall var mailadressen inte knuten till mitt namn på något sätt. Ändå fanns mitt personnummer med.

Så.

Är det kanske FNA-mail-listan som de har? Som de sedan samkört med CDON:s register?

Kan stämma jag är även registrerad på cdon med den mailen som är med i flashback filen.
2015-02-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Så.

Kan mycket väl stämma. Frågan är bara hur fick access till CDON:s register? Finns det ingen lag om hantering av personuppgifter?
2015-02-11, 12:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Kan mycket väl stämma. Frågan är bara hur fick access till CDON:s register? Finns det ingen lag om hantering av personuppgifter?
CDONS databas kom på vift för ett gäng år sen.
2015-02-11, 12:11
Avslutad
Nån har även hackat netdoktor, gick in på pwned o kollade min e-mail, o där stod att den kom från netdoktor. Men min mail fanns inte med på listan från Piscatus.
2015-02-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Tror du an på allvar skulle flytta servern och trots det behålla en regel 1.03 om det bara handlade om lagrum? Snälla. Sätt dig ner i båten och sluta komma med dumma påståenden

Det är du som är dum.

1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Hets mot folkgrupp existerar överhuvudtaget inte i USAs lagstiftning. Det man kan åka fast för i Sverige åker man inte fast för i USA eftersom där har de yttrandefrihet utan inskränkningar. Att FB har 1.03 beror på att de själva vill det, men det är inte nödvändigt eftersom den svenska definitionen av hets mot folkgrupp är lagligt i USA.
2015-02-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
CDONS databas kom på vift för ett gäng år sen.

Aha! Nu när du säger det så ringer det en klocka. Intressant. Är det fortfarande tillgänglig?
2015-02-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nån har även hackat netdoktor, gick in på pwned o kollade min e-mail, o där stod att den kom från netdoktor. Men min mail fanns inte med på listan från Piscatus.

pwned innehåller flera hack än Piscatus, så står det inte Piscatus så är du safe.
2015-02-11, 12:16
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Det är du som är dum.

1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Hets mot folkgrupp existerar överhuvudtaget inte i USAs lagstiftning. Det man kan åka fast för i Sverige åker man inte fast för i USA eftersom där har de yttrandefrihet utan inskränkningar. Att FB har 1.03 beror på att de själva vill det, men det är inte nödvändigt eftersom den svenska definitionen av hets mot folkgrupp är lagligt i USA.

Det är ju just det jag säger...

Man flyttar inte servern på grund av att undvika till exempel HMF, för då hade regeln inte funnits på forumet.

Hur är det med läsförståelsen?
2015-02-11, 12:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Aha! Nu när du säger det så ringer det en klocka. Intressant. Är det fortfarande tillgänglig?

Hoho! Det hade ju varit hur smaskigt som helst en det är ju OT i den här tråden.
2015-02-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det är ju just det jag säger...

Man flyttar inte servern på grund av att undvika till exempel HMF, för då hade regeln inte funnits på forumet.

Hur är det med läsförståelsen?

Men åh Anledningen till att FB flyttade till USA var just för att undvika HMF. Hade de stannat kvar i Sverige hade de åtalats på löpande band för just HMF.

Hur är det med din egen läsförståelse? Du verkar ju inte fatta nånting..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in