2015-02-11, 08:54
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jag tycker personligen att det är bra att en diskussion startas kring vad man får och inte får skriva på internet. Det är stor skillnad mellan yttrandefrihet och rena påhopp. Bara för att man är "anonym" på FB innebär det inte att man ska få skriva omoraliskheter utan att det blir någon form av konsekvens. Det är ju bara att gå till sig själv, vill du att någon skriver att ditt äckliga tryne borde skäras loss från ditt huvud och spikas upp på närmaste vägg så att alla kan spotta på det, t.ex.?

Sedan får man ju skylla sig lite själv också kan jag tycka, ska man skriva hatiska/rasistiska kommentarer så får man väl se till att skydda sig själv ordentligt också. Undrar hur många användare som skiter på sig i detta nu av nervositet för att deras egentliga identitet ska bli avslöjad?
Men ge dig nu jäkla mes. "Påhopp", "omoraliskheter", "konsekvens". Gå med i en syklubb och sitt inte på Flashback om du inte tål det.

Det mest patetiska med Aftonbladets drev är alla gnälliga fjantar som hyllar skiten för att "yttrandefrihet är inte att kränka någon". Ni borde stängas av från forumet.

"Omoraliskheter".... Hur tusan hittade du till Flashback?
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Oväntat, Aftonbladet..

Man skulle granska och hänga ut personer med upphöjda positioner och förtroendeuppdrag i samhället.

Kan nägon förklara för mig hur i helvete en skogsarbetare klassas som det?

Ibland så jobbar han bland trädtopparna i en "upphöjd position"?
Citera
Bannlyst
Citat:
Oväntat, Aftonbladet..

Man skulle granska och hänga ut personer med upphöjda positioner och förtroendeuppdrag i samhället.

Uthängd utan att ha uppgett namn eller bild och en extremt förvrängd röst. Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
Citat:
Oväntat, Aftonbladet..

Jag har oerhört svårt att förstå detta själv, han har en katt med en tratt runt halsen och har öst ur sig lite skit om Kakan Hermansson på ett anonymt forum. Wow. Bra story Aftonhoran.

Bilden ifrån Aftonbladet på henne är en riktig pärla.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20277846/805/normal/3301f8aa20f66/kakan4.jpg
Citera
2015-02-11, 08:56
Medlem
mmas avatar
På ett sätt är det ju bra att detta anonyma forum finns.. men kan ändå inte riktigt tycka det är illa när trasiga stackare som sitter och hatar bakom alias blir uthängda. Man har ju uppenbarligen stora problem när man grovt hatar på nätet, sen vad problemen sitter i är säkert olika. Men att det är nån rubbning hos individen är ju rätt tydligt, när man känner att man måste skiva att man ska skjuta folk osv. Sen uppträder man säkert som ett ljus i riktiga livet, kommer hem efter jobbet eller så.. och kopplar då på sitt smått rubbade ego och loggar på fb.

När folk är (eller tror dom är) anonyma verkar sunda förnuftet och all form av rationellt tänkande bara försvinna.

Och när argumenten är så "höga" så dom består av att mottagaren är "tjock"... då¨säger det rätt mycket om skribenten i sig.
Citera
2015-02-11, 08:59
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade fest hemma som urartade med en idiot som stod och pissade och skrek på sin tjej i grannen trädgård, polisen kom, såg en softairgun som låg på på en hylla, jagade ut alla och gjorde husrannsakan. Och hittade lite gammal ammunition. Det var det enda olagliga jag hade.

Strafföreläggande var det ja, precis.

Haha älskar hur AB har skrivit artikeln, dina svar och hur du nu har ändrat din signatur haha Inget illa menat, tycker bara det är lite komiskt tragiskt av desperata AB.

Stå på dig nu och ta inte det här för stort. AB är som dom är.

Mvh
Citera
2015-02-11, 09:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Oväntat, Aftonbladet..

Ja "granska makten". Är det alla som inte går på a-kassa?
Citera
2015-02-11, 09:01
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
På ett sätt är det ju bra att detta anonyma forum finns.. men kan ändå inte riktigt tycka det är illa när trasiga stackare som sitter och hatar bakom alias blir uthängda. Man har ju uppenbarligen stora problem när man grovt hatar på nätet, sen vad problemen sitter i är säkert olika. Men att det är nån rubbning hos individen är ju rätt tydligt, när man känner att man måste skiva att man ska skjuta folk osv. Sen uppträder man säkert som ett ljus i riktiga livet, kommer hem efter jobbet eller så.. och kopplar då på sitt smått rubbade ego och loggar på fb.

När folk är (eller tror dom är) anonyma verkar sunda förnuftet och all form av rationellt tänkande bara försvinna.

Och när argumenten är så "höga" så dom består av att mottagaren är "tjock"... då¨säger det rätt mycket om skribenten i sig.

Sån är friheten , anser du att andra människor ska bestämma vad man får säga och tycka? Ska vi låta Aftonbladet ansvara över detta och låta sammanställa flashbacks regler utformat efter deras tycke , du vet att man inte får kommentera på Aftonbladet va? .
Citera
2015-02-11, 09:01
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej tror folk värdesätter anonymitet och förstår hur viktigt det är för Flashback och samhället i övrigt, tror människor hade reagerat annorlunda om det varit polisen som genomför denna registrering och häxjakt istället för en vänstervriden marxist tidning som leker åklagare och domare. Jag "hatar" kommunister och islamister men de ska rätt att uttrycka sig annars faller väl hela iden om demokrati, principer handlar det om.
Högerextremister säger du , egentligen borde vänsterextremister vara rädda dom med efter allt hot och hat som framförs emot t.ex SD men nu är det vänstern som driver denna häxjakt och som har använt sig av en vänsterextremisterna RG för att sammanställa registret så de löper fria och det är en annan dimension av problemet här.
Jag tycker Alexander Bard sa det bra igår :
"I hate #Flashback for all the shit written there about me and my friends. But I defend its right to exist as if my life depended on it."
"When somebody takes the law into their own hands and claims to "clean up society" for us, we sense the smell of fascism. "

Där slår du ju knut på dig själv.
Har vi rätt att använda oss av åsiktsfrihet och yttrandefrihet på flashback så måste ju även Aftonbladet och Researchgruppen få göra det, hur sjuka ideologier de än må ha.

Är man för yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Då gäller den alla, ingen ska eller kan tystas. Alla har rätt att gräva i det dom själva tycker är dåligt och skadligt. Då gäller det oss på flashback men också aftonbladet och friatider osv.

Sedan får man ta ett steg utanför sin bubbla och se helheten.

Aftonbladet blir serverad på silverfat politiker och personer inom makten som DE anser har en väldigt rutten syn på saker och ting med tanke på deras samhällsuppdrag.

Aftonbladet, Friatider eller Avpixlar vore ju dumma i huvudet om de tackade nej till ett sådant matrial. Nej jag skulle till och med säga att det är deras journalistiska uppdrag att skriva om det.

Nu har två människor som inte varit politiker blivit konfronterade men fått behålla sin anonymitet, vilket jag tycker är sådär. Men det är ju deras åsikt och dom använder sin yttrandefrihet..

Om det är så att t.ex Flashback har växt om Aftonbladet så är det ju självklart att dom tar till alla medel för att återfå sin ställning i mediavärlden.

Sen får man också se det som så att RG fick tillgång till 40.000?? unika användare på flashback. Istället för att publicera listan med namn så gav dom Aftonbladet matrialet så att Jan Helin kunde stå ansvarig för vilka som avslöjas och så att inte alla dessa 40.000 hängs ut, utan det finns en åsikt plus vad de själva kallar pressetik bakom avslöjanderna. Vi vet vem vi ska klaga på.

Hur RG fick listan pratas det om på annat håll. T.ex sägs det att någon hacker gav listan till dom...
Citera
2015-02-11, 09:02
Medlem
absolut-justices avatar
Det här är ju klassisk skåpmat där man mixar 1 del färsk nyhet med 9 delar gammalt groll.
Vilken jävla research, SD-juristen föll på ett inlägg gjort 2007, och nu ska vanliga privatpersoner jagas. Tror att den där Simmerud, "fotomodellen" i Kalmar, skelettkvinnan och några andra storkrigare på Flashback snart gör entré, mixad med det gamla självmordet.

Nu har ju Schibsted/Aftonbladet "erkänt" att dom gjort ett ekonomisk avtal med Researchgruppen i dagens media, det kan bara betyda att Bonnier har hoppat av "samarbetet", vilket kan förklara varför dom drog fram inlägget från 2007, dom verkar alltså ha tömt sitt lager på färska produkter och nu är det konserverad gröt + alla i det högre ståndet som slarvat med sina email-adresser.

Det är ju en dåligt hållen hemlighet att det även finns en stor andel "journalister" här med konton, där några emellanåt verkligen spårat ur, det skulle ju vara mumma och se dessa få besök från en "kollega", men vi lever ju i DDR-media så det får bli någon som är verksam utanför landet......
Citera
2015-02-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Man har väl rätt tycka det Breivik gjorde är rätt. Skulle någon göra copy cat på Breiviks handlingar på Grön ungdom eller VPK Ungdom, så kommer jag tycka han / hon gjorde rätt.

Precis som medlemmar i Grön ungdom / VPK ungdom / SSU skulle jubla om någon gick runt sköt ihjäl SDU:are.
Blir ju inte lika rätt när man säger sig vilja göra som Breivik och har vapenlicens. Verkar vara en typisk person som hänger på flashback, liten, rädd asocial soffrunkare. Inget jag vill ha lös i samhället utan vidare.
Citera
2015-02-11, 09:03
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Uthängd utan att ha uppgett namn eller bild och en extremt förvrängd röst. Hur tänkte du där?

Spelar det någon roll?
Vad är hans position här i samhället som gör honom viktigt nog att tas upp överhuvudtaget?
Speciellt när man så ansvarsfullt sagt att man minsann inte ska jaga efter prkvatpersoner, utan erbart folk med förtroendeuppdrag på ett eller annat sätt.

Och det finns tillräckligt med info att ta reda på vem det är säkerligen. Man vet hans användarnamn. Man vet att han jobbar i skogen och är med en skytteklubb. Bilden skulle jag gissa kommer från Facebook eller annat. Krävs inte så mycket mer än det för att pussla ihop rätt mycket om en person.
Samt att även personer som har mannen på Facebook vet vem det är i och med bilden som Aftonbladet lagt ut. Så ja, hängt ut till dom som det verkligen spelar någon roll hos, dvs mannens vänner/bekanta.
Senast redigerad av GeneralPoop 2015-02-11 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in