Citat:
Ursprungligen postat av
Mr B
Nej tror folk värdesätter anonymitet och förstår hur viktigt det är för Flashback och samhället i övrigt, tror människor hade reagerat annorlunda om det varit polisen som genomför denna registrering och häxjakt istället för en vänstervriden marxist tidning som leker åklagare och domare. Jag "hatar" kommunister och islamister men de ska rätt att uttrycka sig annars faller väl hela iden om demokrati, principer handlar det om.
Högerextremister säger du , egentligen borde vänsterextremister vara rädda dom med efter allt hot och hat som framförs emot t.ex SD men nu är det vänstern som driver denna häxjakt och som har använt sig av en vänsterextremisterna RG för att sammanställa registret så de löper fria och det är en annan dimension av problemet här.
Jag tycker Alexander Bard sa det bra igår :
"I hate #Flashback for all the shit written there about me and my friends. But I defend its right to exist as if my life depended on it."
"When somebody takes the law into their own hands and claims to "clean up society" for us, we sense the smell of fascism. "
Där slår du ju knut på dig själv.
Har vi rätt att använda oss av åsiktsfrihet och yttrandefrihet på flashback så måste ju även Aftonbladet och Researchgruppen få göra det, hur sjuka ideologier de än må ha.
Är man för yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Då gäller den alla, ingen ska eller kan tystas. Alla har rätt att gräva i det dom själva tycker är dåligt och skadligt. Då gäller det oss på flashback men också aftonbladet och friatider osv.
Sedan får man ta ett steg utanför sin bubbla och se helheten.
Aftonbladet blir serverad på silverfat politiker och personer inom makten som DE anser har en väldigt rutten syn på saker och ting med tanke på deras samhällsuppdrag.
Aftonbladet, Friatider eller Avpixlar vore ju dumma i huvudet om de tackade nej till ett sådant matrial. Nej jag skulle till och med säga att det är deras journalistiska uppdrag att skriva om det.
Nu har två människor som inte varit politiker blivit konfronterade men fått behålla sin anonymitet, vilket jag tycker är sådär. Men det är ju deras åsikt och dom använder sin yttrandefrihet..
Om det är så att t.ex Flashback har växt om Aftonbladet så är det ju självklart att dom tar till alla medel för att återfå sin ställning i mediavärlden.
Sen får man också se det som så att RG fick tillgång till 40.000?? unika användare på flashback. Istället för att publicera listan med namn så gav dom Aftonbladet matrialet så att Jan Helin kunde stå ansvarig för vilka som avslöjas och så att inte alla dessa 40.000 hängs ut, utan det finns en åsikt plus vad de själva kallar pressetik bakom avslöjanderna. Vi vet vem vi ska klaga på.
Hur RG fick listan pratas det om på annat håll. T.ex sägs det att någon hacker gav listan till dom...