2015-02-10, 16:59
Medlem
Tilteds avatar
Förstår inte varför vissa tycker det är så viktigt att inte få diskutera anonymt.

Om jag tex misstänker att jag råkat ut för en könssjukdom så har jag ingen lust att diskutera ev symptom och åtgärder under mitt eget namn.
Citera
2015-02-10, 16:59
Medlem
Sperssons avatar
.
Jag förväntar mig att Aftonbladet nu publicerar en lista med vilka ord och åsikter som ska vara tillåtna på Flashback.
Citera
2015-02-10, 17:00
Medlem
Jättebra initiativ av Aftonbladet.
För nu sitter ju majoriteten av Sveriges FB - rasister och flämtar efter andan.
Verkligheten överträffar dikten. Gång på gång.
Citera
Medlem
Wittgensteins avatar
Det har säkert redan skrivits hundra gånger, men eftersom jag har för ont om tid för att läsa allt i denna tråd, och älskar mina egna inlägg så:

Jag vågar nog påstå att media i vilket annat land som helst i den fria världen hade frågat sig varför en vänsterextrem grupp med kriminella individer sitter på databas, komplett med personnummer, över anonyma användare på nätet, och börjat nysta i det. Inte svensk media, dock. Svensk media betalar pengar för att få tillgång till sagda databas och, vad det verkar, använder den för att jaga folk med kontroversiella åsikter på nätet.

Svenska skräpjournalister: Ni skulle gå att skriva in i vilken dystopi som helst.

För övrigt känns Alexander Bard som en frisk och sund fläkt i ett land där åsiktskorridoren är trådsmal och alla ängsligt trippar runt på tårna för att inte riskera att råka yttra något som inte är godkänt. Alexander, om jag någonsin springer på dig på krogen ska du få öl och en blöt kyss. ❤
Senast redigerad av Wittgenstein 2015-02-10 kl. 17:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Säger att dom ska ge sig på fler än bara rasister.

Vad kan man gissa på då? Kanske pedo/hebe/efe?

Det vore på tiden. Jag tänkte jag skulle fråga om något sådant men jag kom ju in när chatten tog slut.
Citera
2015-02-10, 17:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag förväntar mig att Aftonbladet nu publicerar en lista med vilka ord och åsikter som ska vara tillåtna på Flashback.
Jan Hycklins chat får mig att må illa, klarar inte mer. Början man med "Jag tycker att det är bra att ni tar upp" så kommer man med.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
En läkare ska endast sparkas pga arbetsinsats och inte privata politiska åsikter.
Vill du sparka alla komunister som är läkare med?
Finner det förjävligt att det hänger ut människor för deras åsikter.
Det leder i förlägningen till åsiktsförtryck och när du inte ens anonymt får utrycka dina åsikter utan att förföljas då är det riktigt illa ställt.
Du kanske borde läsa på om vad kommunism står för ...

Nej, det är inga problem för mig om en läkare anser att ett samhälles tillgångar och produktionsmedel skall ägas av medborgarna, inte heller idén om människors lika värde eller devisen "var och en efter förmåga och till var och en efter behov" stör mig hos en läkare ..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Förstår inte varför vissa tycker det är så viktigt att inte få diskutera anonymt.

Om jag tex misstänker att jag råkat ut för en könssjukdom så har jag ingen lust att diskutera ev symptom och åtgärder under mitt eget namn.

Frågan är väl vad dessa personer ö.h.t gör på fb, vissa med tusentals poster?
Citera
2015-02-10, 17:02
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Helin är sjukt jävla inbilsk och styv i korken i den nu pågående chatten.
Förhoppningsvis kan flashback utvecklas till något positivt menar han. De flesta inser nog hur fb ser ut efter det stöpts om i Helins mall.

www.PKflash.org
Citera
2015-02-10, 17:02
Medlem
Citat:

Om du misstänker det så kanske det är bättre att gå till en läkare! Fast kanske inte till han som sprutade inlägg här för då kommer din hemlighet ut ändå.
Citera
2015-02-10, 17:03
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Detsamma när du kränker någon.
En liten poäng bara, man "kränker" inte någon, det är den utsatta som väljer att känna sig kränkt. Till exempel kan du säga i stort sett vad du vill till mig utan att jag känner mig kränkt men att det kan räcka att använda "hon" istället för "hen" när du pratar med en queerfeminist för att hon/han skall känna sig kränkt.

Det finns liksom ingen objektiv linje att gå över, man kan bli kränkt av i stort sett vad som helst idag. Därför kan man inte heller prata om att man kränker någon.
Citera
2015-02-10, 17:03
Bannlyst
Citat:

De är svagbegåvade. Det är enda förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in