2015-02-10, 16:45
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag tycker också yttrandefriheten är bra men yttrandefrihetsgrundlagen så som den är skriven tillåter inte hot, förtal, hets mot folkgrupp mm det är det som folk måste förstå. Folk ska ha rätt till sina åsikter och de har rätt att skiva dem anonymt men de har inte rätt till att skriva vad som helst vilket många verkar tro att yttrandefriheten säger. Trots att du är anonym så kan du fortfarande begå brott vilket jag anser att många på flashback och internet över huvud taget gör utan att de får konsekvenser för det. Därför tycker jag det är bra att folk börjar få stå till svar för vad de gör även på internet.

håller fullständigt med i vad du skriver, det finns en gräns på vad man får säga.. inge förtal eller hets mot folkgrupp mm får tillkomma, men alla skriver på ett anonymt forum, man får ta saker med en nypa salt...
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Jan Helin dementerar att han själv är medlem på Flashback, han borde ha bekräftat för regel 1.06 säger att vi inte får exponera honom.

Flashbacks egna regler hade skyddat han.
Citera
Medlem
Satan vilka tråkiga frågor, vart är kritiken .
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Terrorattacken i Paris och en Somalisk gruppvåldtäkt på en finlandsfärja blev till slut för mycket för åsiktspoliserna på Aftonbladet.

Det följer samma mönster som tidigare. En kraftig uppgång för SD följs av en publicering som är tänkt att skrämma människor till de rätta åsikterna.

Så länge internet finns, så kommer det fria ordet alltid att höras.
Citera
2015-02-10, 16:46
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jan Helin är inte medlem här, efter att han fick frågan.

Citat:
Nej, det är jag faktiskt inte. Men det är inget jag tycker skulle vara otänkbart i sig. Min tveksamheter rör det som Richard Aschberg och Karin Östman granskar i denna serie.
Jag läser ganska mycket av öppna trådar på Flashback.
Citera
2015-02-10, 16:46
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Vet inte riktigt om jag har skrivit något i linje med herr Joel och liknande så det är ganska irrelevant

Ok, men var dras gransen for vad som ar tillräckligt krankande for att personuppgifter ska publiceras, och vem tycker du borde satta denna grans?
Citera
2015-02-10, 16:47
Bannlyst
Asså mer ja tänker ju argare blir ja. Sitter dom kommunister och läser vad jag gör på min fritid och garvar åt mej? Dom är perversa som ja ser det. Tror inte ett skit att det bara handlar om politik. Det är övervakning på en hög nivå. En övervakning somn skulle leda till fängelse och en konsekvens för större uppsatta i ett samhälle som va demokratiskt
Citera
2015-02-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
En läkare ska endast sparkas pga arbetsinsats och inte privata politiska åsikter.
Vill du sparka alla komunister som är läkare med?
Finner det förjävligt att det hänger ut människor för deras åsikter.
Det leder i förlägningen till åsiktsförtryck och när du inte ens anonymt får utrycka dina åsikter utan att förföljas då är det riktigt illa ställt.

Du talar på en helt för hög nivå för sådana som micro.
Undra hur en kommunistisk läkare tänker om det kommer in en snubbe som man ser/hör att han är en kapitalist som lever gott och njuter av klasskillnader. Kommer det påverka hans arbete?
Sådana här jämförelser går att göra om i princip alla sociala grupper i samhället och därför ska de ignoreras. Alla känner till en läkares uppgift och det är det enda som ska granskas, inget mer om det inte är relevant för utförandet!
Citera
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja e ju inte så svårt att outa sig själv

Hycklare på vilket sätt menar du?

Min åsikt är att vi som har minsta makt skall göra livet surt för dessa hatare.. så (jag som äger en hyresfastighet) skulle med en gång vräka en person med dessa åsikter, så (jag som jobbar som Platschef) skulle göra allt i min makt för att få en person avskedad som har dessa åsikter. Har även vänner som äger och driver företag med anställda som jag skulle försöka påverka till att sparka folk med dessa åsikter.

SÅ om ALLA hade gjort så här så hade vi snart jagat bort dessa underutvecklade personer

Inse att 12,9% av Sveriges befolkning är så pass obildade och korkade så det hade varit bättre för landet om de stack härifrån Men eftersom de inte verkar vilja flytta frivilligt (är väl bidragen som hägrar) så kan vi väl ge dem en liten knuff som hjälp på traven

Vänta lite nu, så du kan sparka ut/sparka folk från jobbet för att de inte har samma åsikter som dig och du undrar på vilket sätt du är en hycklare? Står du för diktatur eller vad?

Du är mer bakåtsträvande än alla religioner och SD tillsammans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
håller fullständigt med i vad du skriver, det finns en gräns på vad man får säga.. inge förtal eller hets mot folkgrupp mm får tillkomma, men alla skriver på ett anonymt forum, man får ta saker med en nypa salt...

Helt ratt! Men "hets mot folkgrupp" ar en SJUK AVVIKELSE fran andra landers normer.

De har OVEHUVUDTAGET INTE HETS MOT FOLKGRUPP som nagot olagligt.
De landerna varnar yttrandefrihet - Sverige "vurmar" for Islam.

Stackars Sverige....
Citera
Medlem
Scientia-Viss avatar
Nu är jag ju inget fan av näthatare och rasister.

Däremot är jag väldigt skeptisk till denna metod av den "moraliskt korrekta" journalistkåren.

Borde man inte rent teoretiskt kunna anmäla Aftonbladet (och Expressen) för häleri? Om immateriella rättigheter går att stjäla borde köpet och hanteringen av stulen information (oavsett vem informationen kommer ifrån) räknas som häleri om det, vilket det är, finnes troligt att det som köpes/hanteras har tillförskaffats på ohederlig väg.

Detta har enligt min vetskap aldrig prövats i rätten, vilket skulle få mig att tro att en advokatbyrå säkerligen hade kunnat tänka sig stå för alla kostnader givet all publicitet det skulle ge. Alternativt om en Crowd-funding startas av någon driven person.
Citera
2015-02-10, 16:50
Medlem
Ni måste fatta att det är inte Helin som kommer hänga ut er, det är afa, djurens befrielsefron och andra vänsteridioter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in