Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Du har rätt att uttrycka att du är hatisk gentemot något men har inte rätt att uppmana andra att hata den gruppen. Var den gränsen går kan du ju tycka vad du vill om men jag skulle ju säga att om någon påstår att en grupp är värd att hata och jag tillhör den gruppen så så finner jag min konstitutionella rätt till att inte bli trakasserad kränkt om du säger det till mig.
Att göra det på ett forum som FBI räknar som att det faller under federal jurisdiktion utan att känna till exakta definitioner och rättstillämpningar och utan att veta om det är en amerikansk medborgare du eventuellt utsätter för hatbrott är milt uttryckt oförnuftigt.
Hat Crime Law & and Legal Definition
http://definitions.uslegal.com/h/hate-crime/
Ditt personliga hat är naturligtvis djupt negativt för ditt välbefinnande och förstör dina relationer med andra och jag uppmuntrar dig därför att sluta hata.
Haha tack för ditt svar. Jag hatar inte, hatar nog isåfall politiker och journalister. Men vissa har behov av att hata, och de ska de få göra också, tycker jag. Finns ingen poäng att förbjuda människors känslor och åsikter.
Förövrigt får du även säga och uppmuntra hat mot en grupp, det finns massor med radiostationer och forum som bara snackar om sådant. Länken du skickade definierar mer direkt hot och trakasserier, att hata och diskutera varför en grupp är är skit osv är helt lagligt Så jag anser faktiskt att du har fel. Hatbrott i USA är inte detsamma som hatbrott i Europa. Åsikter faller aldrig under hatbrott i USA, återigen, du kan inte fällas för att ha eller uttrycka åsikter i USA, hur hemska de än är. Däremot om jag trakasserar dig med rasistiska termer osv är det ett brott. Men snackar jag bara allmänt om din grupp är det helt lagligt.