2015-02-10, 15:56
Medlem
Saturnuspojkens avatar
OT? Chatt med Jan Helin on 5 minuter på Aftonbladet!
Citera
2015-02-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom du, enligt egen utsago, inte har en aning om något av inläggen är brottsliga enligt lagens mening så borde du kanske lugna dig lite nu?

Om du hängt med lite så kanske du skulle förstå att jag inte endast diskuterar inläggen som de som blivit uthängda har skrivit.
Citera
2015-02-10, 15:57
Bannlyst
Går att chatta med JH nu klockan fyra.
Inget jag rekommenderar då svåra frågor givetvis censureras.
Citera
2015-02-10, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Om jag förstått det rätt sitter man alltså relativt säkert om man skulle vara identifierad men är privatperson, vanlig Svensson/knegare?

Inte för att jag har skrivit det grövsta man kan tänka sig men känner inte direkt att bli outad ändå.

Ja, de hänger bara ut folk som har mycket att förlora. Vanliga knegare skiter de i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Om jag förstått det rätt sitter man alltså relativt säkert om man skulle vara identifierad men är privatperson, vanlig Svensson/knegare?

Inte för att jag har skrivit det grövsta man kan tänka sig men känner inte direkt att bli outad ändå.

Du går säker tills Piscatus säljer din information till någon som vill dokumentera människor med just dina intressen.
Citera
Medlem
Nu har miljöpartisten försvunnit från AB. De ville väl rädda MPs bild av partiet, väldigt objektiva
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
Vilken alternativ verklighetsuppfattning du har......Med ert resonemang så är aftonbladet emot yttrandefriheten när den väljer att kartlägga personer som systematiskt sprider hat och rasism på internet bakom anonyma alias......ligger inte det i aftonbladets yttrandefrihet?

Man ska skriva saker på internet som man vet att man kan stå för, vill man föra diskussion om invandring så är det klart att man ska få göra det, jag tycker snarare problemet ligger i hur man diskuterar, ser ner på människor och kallar de det ena och det andra för att man just vet att man gör det bakom ett anonymt alias. Det känns som att många bär på mycket hat och istället är ute efter att såra människor och göra de upprörda.

Nja, alltså, de skrämmer till tystnad, vilket är synd eftersom detta är som ett klotterplank, en ventil för många. Mycket skit, men också mycket bra skrivs här, utan anonuýmitet kan du glömma det, och det är precis vad AB vill. De har haft åsiktsmonopol och de kampar med näbbar o klor... ja du fattar?
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Du har rätt att uttrycka att du är hatisk gentemot något men har inte rätt att uppmana andra att hata den gruppen. Var den gränsen går kan du ju tycka vad du vill om men jag skulle ju säga att om någon påstår att en grupp är värd att hata och jag tillhör den gruppen så så finner jag min konstitutionella rätt till att inte bli trakasserad kränkt om du säger det till mig.

Att göra det på ett forum som FBI räknar som att det faller under federal jurisdiktion utan att känna till exakta definitioner och rättstillämpningar och utan att veta om det är en amerikansk medborgare du eventuellt utsätter för hatbrott är milt uttryckt oförnuftigt.

Hat Crime Law & and Legal Definition

http://definitions.uslegal.com/h/hate-crime/

Ditt personliga hat är naturligtvis djupt negativt för ditt välbefinnande och förstör dina relationer med andra och jag uppmuntrar dig därför att sluta hata.

Haha tack för ditt svar. Jag hatar inte, hatar nog isåfall politiker och journalister. Men vissa har behov av att hata, och de ska de få göra också, tycker jag. Finns ingen poäng att förbjuda människors känslor och åsikter.

Förövrigt får du även säga och uppmuntra hat mot en grupp, det finns massor med radiostationer och forum som bara snackar om sådant. Länken du skickade definierar mer direkt hot och trakasserier, att hata och diskutera varför en grupp är är skit osv är helt lagligt Så jag anser faktiskt att du har fel. Hatbrott i USA är inte detsamma som hatbrott i Europa. Åsikter faller aldrig under hatbrott i USA, återigen, du kan inte fällas för att ha eller uttrycka åsikter i USA, hur hemska de än är. Däremot om jag trakasserar dig med rasistiska termer osv är det ett brott. Men snackar jag bara allmänt om din grupp är det helt lagligt.
Citera
2015-02-10, 16:00
Medlem
hur kan researchgruppen ens få finnas? det är ju klart en olaglig verksamhet dom sysslar med, aftonbladet och expressen är riktiga folkförrädare och kommunister dom också
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Med tanke på att de påstår sig ha tillgång till 40.000 personer från Flashback så får man ju ändå tycka att inte hela flashback hängs ut. De påstår sig ha "valt ut de 10-talet värsta rasisterna och nazisterna som har en makt-position i sverige"

Det är helt rätt att ideologerna som visar vägen för mindre begåvade hängs ut. Det är ingen mening med att lägga arbete på infantila efterföljare med en papegoja på axeln. Ingen kan veta om det är följaren eller gojan som yttrat sig, eftersom de är på samma nivå på många sätt.
Senast redigerad av Findmypast 2015-02-10 kl. 16:02. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
det är dags för Flashback att stoppa hatiska kommunistiska researchgruppen en gång för alla
Har precis tagit en backup av samtliga mina inlägg, både avseende svar på dem och samtliga pm.
Det är inte så att jag hotar någon men det du utrycker är ett hot.
Citera
2015-02-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Det gör man verkligen inte, bara för att det inte finns något brott som heter "kränka" eller "hata" så finns det brott man kan göra sig skyldig till när man hatar eller kränker. Min poäng var dock främst att man ingenstans ges rätt att kränka och hata i just yttrandefrihetslagen. Många hänvisar till den lagen och hävdar att just den lagen ger dem rätt att uttrycka hatiska och kränkande kommentarer vilket inte stämmer.

Snurrigt värre. Om det inte finns något brott som heter "kränka" eller "hata" så förstår jag inte varför du nämner det i ett sådant sammanhang. Om du menar "hot", "förtal", "uppvigling" etc så är det väl lättare att bara skriva det. Yttrandefrihetsgrundlagen uttrycker inget förbud mot att kränka eller hata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in