Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
En politiker och en politisk rådgivare ... Jag vill nog hävda att de rådgivare en politiker håller sig med också får tåla att granskas.
Det är nog gränsfall här. Vad jag vet så är han ingen offentlig person, men jag kan förstå varför det är intressant att hänga ut honom. Han har ändå en ganska hög position inom politiken, även om han verkar i det dolda.
När det gäller miljöpartisten så förstår jag att här finns ett stort nyhetsvärde. Offentligt så är han alltså en miljöpartist som är för mångkultur och invandring, men privat så har han helt motsatta åsikter. Det är förstås en godbit som media inte kan stå emot.
Jag skulle ha en viss förståelse om det här hade varit isolerade händelser, och informationen läckt ut på annat sätt - t.ex av en slump. Men det som är obehagligt i sammanhanget är att det här inte har "läckt ut" utan det här är frukten av en gigantisk systematisk kartläggning av 40 000 svenskar, utförd av en vänsterextrem organisation med brottsdömda personer. Och Aftonbladet samarbetar fritt med dem. Inte bara Aftonbladet utan även Expressen.
Det är här som det blir riktigt obehagligt.