2015-02-10, 06:15
Medlem
Svinhudens avatar
Wow! Ett gäng missanpassade judar leker hemlig polis. Dom skjuter snart sig själva i foten och då är det inte lika kul.
Citera
2015-02-10, 06:37
Medlem
sebastian_s avatar
När skulle de ha kommit över uppgifterna? Det är ju mycket märkligt att de inte använde det till valet 2014 om de hade det då. Det måste finnas politiker bland de 40 000 åsiktsregistrerade.
Citera
2015-02-10, 07:21
Bannlyst
Lika bra att de får en chans att säga det rätt upp i ansiktet istället för att gömma sig bakom en skärm som några rädda internetkrigare. Om man hatar muslimer och vill föra krig mot de så måste man också stå för vad man säger och visa sitt rätta ansikte och säga de rätt in i ansiktet. Man talar om yttrandefrihet på flashback och då ska man också visa det och stå för vad man säger och inte vara några fegisar och tro att muslimer ändå inte vet vilka ni är.

Lycka till!
Citera
2015-02-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladasken
Lagen om hets mot folkgrupp är ingen lag som gud har stiftat. Det är en morallag som ger vissa grupper särrättigheter. Denna lag strider mot principen om människors lika värde.

Varför står inte du upp för människor lika värde?
För att h*n är muslim!?
Citera
2015-02-10, 08:06
Medlem
Jan helin bor i ålsten i utkanten av Stockholm. Hans adressuppgifter går att ordna online eller via PM till mig.

Jag tycker vi börjar hänga ut honom och hans familj på hans lediga tid. Tror inte det är lika kul att leka stasi om ens barn kommer hem misshandlade var och varannan dag.

Jag uppviglar inte till brott i detta inlägg. Allt är en hypotetisk spekulation!
Citera
2015-02-10, 09:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Jan helin bor i ålsten i utkanten av Stockholm. Hans adressuppgifter går att ordna online eller via PM till mig.

Jag tycker vi börjar hänga ut honom och hans familj på hans lediga tid. Tror inte det är lika kul att leka stasi om ens barn kommer hem misshandlade var och varannan dag.

Jag uppviglar inte till brott i detta inlägg. Allt är en hypotetisk spekulation!

Du sätter alltså likhetstecken mellan att "Hänga ut" och misshandla någons barn?

Hur kan man "Hänga ut" Jan Helin när man redan vet vem Jan Helin är?
Citera
2015-02-10, 09:12
Medlem
CpPraktikantens avatar
Om man nu skulle bli identifierad, vad för slags inlägg gör så att man ligger i "farozonen"?
Citera
2015-02-10, 09:20
Medlem
swimp78s avatar
Mitt personnummer finns med, men jag har aldrig använt mitt personnummer när jag reggat mig på flashback. Den epostadress som står bredvid personnumret är heller inte någon jag någonsin använt.
Citera
2015-02-10, 09:22
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Mitt personnummer finns med, men jag har aldrig använt mitt personnummer när jag reggat mig på flashback. Den epostadress som står bredvid personnumret är heller inte någon jag någonsin använt.
Sök på både personnummer och mailadress. Listan är scramblad, e-post och personnummer står på olika platser.
Citera
2015-02-10, 09:27
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Sök på både personnummer och mailadress. Listan är scramblad, e-post och personnummer står på olika platser.

Just det, på annan plats såg jag min epostadress, men den där databasdumpen måste ju vara från något annat. Typ Disqus?

Jag har aldrig uppgett vare sig min epostadress eller personnummer vid registrering på flashback
Min aktivitet på andra forum, t ex disqus, har varken epost eller namn eller liknande gemensamt med vad jag har på flashback. Min "riktiga" epostadress speglar heller inte mitt namn. Så det är ju lite konstigt hur det ska kopplas till personnummer?

Jag gissar på att den där databasen inte har med flashback att göra

Däremot något annat som många flashbackare (och andra) är reggade i.
Jag såg t ex min sambos epostadress i databasen också. Hon finns liksom jag på både Flashback och Disqus.
Senast redigerad av swimp78 2015-02-10 kl. 09:29.
Citera
2015-02-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Grejen är att de samkört två databaser. Min e-postadress fanns med med ett personnummer som visserligen inte var mitt men som jag, och endast jag har skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Strålande. Kan du ta reda på vilken sida det är som har läckt också så vore det ju fantastiskt.

Jag har verkligen funderat...

Har funnit att det inte är rätt mejladress heller... uppenbart är det inte FBs mejladresser de fått tag på... jag trodde det var rätt mejladress men efter kontroll så visade det sig att mejladressen jag har registrerad på FB är äldre än så och borttagen sedan flera år.

Hade det varit en social sida så hade jag angivit rätt år för att få rätt ålder på mig. Här diffar det flera år så det är något annat...

Den här anonymitetstjänsten som FB hade förut, där frågade de efter personuppgifter vid registrering... frågade de efter personnummer?
Citera
2015-02-10, 09:47
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du sätter alltså likhetstecken mellan att "Hänga ut" och misshandla någons barn?

Hur kan man "Hänga ut" Jan Helin när man redan vet vem Jan Helin är?

Hänga ut = att förstöra någons liv. Man kan förstöra någons liv på många sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in