2015-02-10, 00:27
Medlem
Hej!

Vi spelade med vårt band för nåt år sedan på en klubb och vi har 4000:- att hämta ut hos dom i gage bara vi på nåt sätt lyckas fakturera dom för det. Dock har ingen utav oss nåt företag eller så så vi har kollat lite på Frilans finans och köra genom dom...

Är det någon som har erfarenhet av dom? Och nån som vet hur mycket man får ut i slutändan av dom där 4000:-?
Citera
2015-02-10, 09:01
Medlem
tuzzens avatar
Dom är riktigt bra, har använt mig av dom flertalet gånger och aldrig några problem snarare tvärtom.

På första sidan kan du räkna ut hur mycket du får behålla och ska du använda dig av dom så mpste du regga dig på deras sida.

Känns tveksamt att ni kommer få ut pengarna efter så här lång tid om ni inte har något skrivet kontrakt.

https://www.frilansfinans.se/
Citera
2015-02-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Dom är riktigt bra, har använt mig av dom flertalet gånger och aldrig några problem snarare tvärtom.

På första sidan kan du räkna ut hur mycket du får behålla och ska du använda dig av dom så mpste du regga dig på deras sida.

Känns tveksamt att ni kommer få ut pengarna efter så här lång tid om ni inte har något skrivet kontrakt.

https://www.frilansfinans.se/

Ah cool räknade lite och verkar bli kring 2200:- kvar som vi får...vet dock inte ifall dom här 4000:- är utan eller med moms. Jag pratade med arrangören i December just om det ifall vår betalning skulle typ makuleras eller nåt till 2015 men han sa det skulle va lugnt så jag litar på det!

Vet du hur det är sen, alltså äre nåt att dom drar av på min skatt eller lön eller whatever då jag använt deras tjänst? Och hur länge tar det att få pengarna?
Sorry e sjukt noob på detta med fakturor som kanske märks haah
Citera
2015-02-10, 23:58
Medlem
INTPs avatar
Om du tar en titt på FFs hemsida så finns alla svaren där. Dom tar en avgift på 6% av det fakturerade beloppet, och hur lång tid det tar att få ut pengarna beror på - om både den som fakturerar och den som faktureras saknar betalningsanmärkningar o.s.v. så det hel bedöms vara en lågriskaffär går det få ut pengarna redan nästa dag för en ytterligare avgift på 1,5% (trots att den som faktureras fortfarande har 30 dagar på sig att betala).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in