2015-02-10, 08:08
Medlem
Har grävts en del från aftonbladets del i Fb, kommer detta göra att fler får upp ögonen för vad som faktiskt skrivs på Fb och försöka förtrycka dess yttrandefrihet ? Samt hur har Aftonbladet lyckats " avkoda" användare och vad de skrivit ?
2015-02-10, 08:11
Medlem
Var det inte så att folk är dumma nog att använda sin personliga mail vid registreringen?
Tycker man får skylla sig själv då.
2015-02-10, 08:14
Bannlyst
Nej, nej och åter nej. Det är naiva och korkade som åker dit, dvs vanliga människor. De vaknar till och kommer aldrig att begå samma misstag igen. Snarare får detta till följd att vi får en yttrandefrihet som blir mindre inskränkt eftersom allt fler kommer att ta till egna medel för att tillförsäkra sig anonymitet. Allt kan inte ligga på Flashback, lite personligt ansvar får finnas med.
2015-02-10, 08:14
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Var det inte så att folk är dumma nog att använda sin personliga mail vid registreringen?

Ja, jag fattar inte detta heller... när ska folk lära sig??
2015-02-10, 08:15
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Yttrandefriheten försvinner inte för att man får stå upp för sina uttalanden. Herregud, är Flashbackare en flock får eller något. LÄS!!

Förtusan, om var annonsklick (själv klickar jag ofta av misstag) ger 3 kr till grundaren, som jag har något vagt minne menas inte vilja vara offentlig person, handlar Flashback då om yttrandefrihet?

Ni tycks vara obotligt dumma som tror era rättigheter är Flashbacks poäng, likt dem som luras in i religiösa eller politiska konflikter där pengar är syftet för toppskiktets ledare.

Rätt åt er som hängs ut när ni tänker som skrevande horor.
2015-02-10, 08:19
Moderator
impieteers avatar
Censur och yttrandefrihet --> Flashback
/Moderator
2015-02-10, 08:20
Medlem
Citat:
Men hur kan de få fram den informationen? Min mail står ju inte precis under mitt användarnamn .
2015-02-10, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batgirlen
Men hur kan de få fram den informationen? Min mail står ju inte precis under mitt användarnamn .

Kanske den här tråden kan svara på din fråga.
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Det går rykten om att researchgruppen fått tag på Flashbacks databas, där står emailen kopplad till användaren, då är det inte så svårt att se vem användaren är om de har en uppenbarlig epost adress som "anders.andersson@jagjobbaråtregeringen.se" eller om man googlar mailen så ser man att den finns på andra ställen där det uppenbarar sig vem som står bakom adressen.
2015-02-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Yttrandefriheten försvinner inte för att man får stå upp för sina uttalanden. Herregud, är Flashbackare en flock får eller något. LÄS!!

Förtusan, om var annonsklick (själv klickar jag ofta av misstag) ger 3 kr till grundaren, som jag har något vagt minne menas inte vilja vara offentlig person, handlar Flashback då om yttrandefrihet?

Ni tycks vara obotligt dumma som tror era rättigheter är Flashbacks poäng, likt dem som luras in i religiösa eller politiska konflikter där pengar är syftet för toppskiktets ledare.

Rätt åt er som hängs ut när ni tänker som skrevande horor.

Den anonyma yttranfriheten försvinner ju rätt kraftigt ?

För hur Fb finansieras hade något med frågan att göra ? Samt att Fb har som slogan " yttrandefrihet på riktigt ".

Rullar vi världsteorier nu? Hade det verkligen med frågan att göra ?

Och mitt skrev? Och min yrkesgrupp? Du får väldigt gärna kolla igenom frågan ordentligt innan du svarar. Puss !
2015-02-10, 09:00
Medlem
Citat:
Kanske den här tråden kan svara på din fråga.
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Det går rykten om att researchgruppen fått tag på Flashbacks databas, där står emailen kopplad till användaren, då är det inte så svårt att se vem användaren är om de har en uppenbarlig epost adress som "anders.andersson@jagjobbaråtregeringen.se" eller om man googlar mailen så ser man att den finns på andra ställen där det uppenbarar sig vem som står bakom adressen.

den naturliga följdfrågan blir ju då: hur har RG fått tag på flashbacks databas? att de har kunnat koppla 40000 av användarna till personnummer tyder på att de har betydligt fler i register som ännu inte kopplats. admin påstod i flera inlägg under hösten att han inte trodde på det eftersom han inte sett bevis. men nu har vi sett bevis och det är inte bara några stycken användare utan ganska många
2015-02-10, 09:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
den naturliga följdfrågan blir ju då: hur har RG fått tag på flashbacks databas? att de har kunnat koppla 40000 av användarna till personnummer tyder på att de har betydligt fler i register som ännu inte kopplats. admin påstod i flera inlägg under hösten att han inte trodde på det eftersom han inte sett bevis. men nu har vi sett bevis och det är inte bara några stycken användare utan ganska många
Detta är inte bevis på någonting. Om det hade funnits någon unik FB-data i den filen hade det varit ett bevis, men det finns ju inte. Det enda filen bevisar är ju att Researchgruppen själva är klåpare.
2015-02-10, 09:52
Medlem
najass avatar
Trådar om detta finns det gott om redan

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in