2015-02-10, 01:34
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Jag är väldigt kluven i denna fråga!

Jag tycker visserligen att många som skriver de där sakerna, också borde kunna stå för dem offentligt (såvida man inte medvetet trollar)... Samtidigt så kan man inte förbjuda vissa åsikter, och vi vet alla att man kan få stora problem om man öppet har åsikter som inte är pk ute i samhället!

Det vänstern sysslar med just nu, var precis det som Anders Behring Breivik menade skulle ske inom en snar framtid! Att man pressar folk med "fel åsikter" till bristningsgränsen, så att de inte har något annat val än att bli radikala!

Jag är själv ingen nationalist/rasist/nazist eller sympatiserar med deras åsikter, men kan ändå se vikten av att dessa får uttrycka sina mer kontroversiella åsikter anonymt! Detta för att dessa människor helt enkelt ska kunna få ventilera sig, så att de inte tar till våld istället!

Jag tror att journalisterna och deras förföljelse av oliktänkande (oavsett hur vidriga deras åsikter nu må vara), bara kommer leda till att hatet växer! Det här ser inte bra ut...

Låt dom ta till våld. Majoriteten av alla nazister är ändå bara högstadie-dropouts som är avundsjuka på att Ahmed har enklare att få jobb än dom. Dom skulle bli krossade.
Citera
2015-02-10, 01:37
Avslutad
Citat:
Jag tror att journalisterna och deras förföljelse av oliktänkande (oavsett hur vidriga deras åsikter nu må vara), bara kommer leda till att hatet växer! Det här ser inte bra ut...
Sen är det ju den lilla detaljen att journalisterna, eftersom de utgör en bärande roll i förföljelsen, ställer sig själva i skottlinjen OM nu det skulle bli så att någon knallkork totalt får kortslutning och börjar ladda bössorna därhemma. Man tror att man sitter så säkra hemma på Södermalm i sin fasta förvissning om att man "är god och har rätt" att man inte inser att även herr journalisten måste gå ut med hunden eller hämta på dagis. En penna hjälper föga mot ett kulregn, vilket vi såg i fallet Charlie Hebdo.

Journalisterna utsätter sig själva för enorm fara eftersom de är så ideologiskt rabiata, en fara de helt saknar möjlighet att värja sig emot eftersom de själva trots allt bara är skygga Svenssons när de inte sitter och gömmer sig bakom skärmarna på sina redaktioner fyllda med likasinnade.
Citera
2015-02-10, 01:37
Medlem
bristpafantasis avatar
Jag är inte den som vill skapa "lynchmobmentalitet" bara för att, men man kan fråga sig om Researchgruppen verkligen inte lärde sig något efter deras sista maktdemonstration gentemot Flashback? Jag tänker givetvis på när de påstod att de hade Flashbacks användardatabas, vilket de raljerade högljutt kring via diverse sociala medier, vilket en handlingskraftig Flashbackare svarade på genom att hacka Piscatus och offentliggöra hela deras användardatabas.

Det är svårt att döma denna kamp som om det vore en fotbollsmatch, men man får väl ändå säga att det faktum att Researchgruppen avslöjade ett par Flashback-postare kontra det faktum att hela Piscatus användardatabas blev offentliggjord torde resultera i 1-0 i matchen mellan Flashback och Researchgruppen.

Jag tar inte ifrån Researchgruppen någonting. De är, oavsett deras motiv, ett par skickliga pusselläggare. De har ett par personer med stor skicklighet och som med mycket stor möda kartlägger debattörer som representerar det de anser vara inhumant. Jag är till och med villig att medge att de faktiskt har rensat den svenska politikens trädgård från en rejäl mängd ogräs som varken hyst rumsrena åsikter, eller för den delen hyst kompetens att uttrycka eventuellt icke rumsrena åsikter på ett rumsrent sätt.

Researchgruppen skrämmer mig dock inte på samma sätt som Flashback skrämmer mig. Men det är en blandning av fascination och skräck när det kommer till Flashback. Ty jag känner att jag som en kritiker av dagens invandring idag gör att Researchgruppen inte är på min sida, men det är däremot Flashback. Det betyder inte nödvändigtvis att Flashback, eller dess användare, håller med mig i det jag säger, men de värnar alla om yttrandefriheten som gör det möjligt för mig att argumentera för min sak.

Jag tror man underskattar Flashbacks status inom underground-scenen när man attackerar Flashback som en community. Flashback har betytt mycket för människor som befinner sig "litet utanför", och då menar jag allt ifrån nazister, pedofiler, prostituerade samt köpare av sex till nätpirater, "carding"-scammare, missbrukare och inte minst hackers. Jag säger inte att jag tycker om pedofiler, nazister eller bedragare, men de har - trots radikalvänsterns frenetiska försök att stoppa detta - en rätt att uttrycka sig.

Man bör dock inte glömma de Flashback-medlemmar som hade som hobby att löda kretsar på moderkort och tyda ettor och nollor för skojs skull, samtidigt som Robert Aschberg dokumenterade "samhällsproblem" via VHS och Martin Fredriksson, ja, han var knappt ens påtänkt ...

Jag tror det kommer mynna ut i rent krig om Researchgruppen väljer att driva detta till sin yttersta spets. Paradoxalt nog utgör Researchgruppen nazismen och Hitler, medan "De tre stora" utgörs av Flasback i sig som ett fenomen, en administration som består av lojala användare, dess dedikerade "kärna" av användare som står för det obekväma, samt de "vanliga" användarna som utgör den stora massan här på Flashback, och som väljer att uttrycka sig oavsett om något mänskligt avskrap väljer att kartlägga denne för sina politiska åsikter.

Jag tror att Researchgruppen här har, så att säga, "bite off more than they can chew". Jag tror, och ärligt talat hoppas, att denna kampanj de bedriver just nu kommer att slå tillbaks på dem hårt och hänsynslöst.

Och det är två ord jag väljer att beskriva Flashback med också, "hård" och "hänsynslös".

Det är allt jag har att säga, och det är värt att komma ihåg.

"Hård" och "hänsynslös" ...
Senast redigerad av bristpafantasi 2015-02-10 kl. 02:02.
Citera
2015-02-10, 01:43
Medlem
Hoppas att skrivarna på "flashback" kommer att publicera alla uppgifter som tänkas kan, om medlemmarna och anhöriga i research-gruppen!

Alltså namn, adresser, bilder på personer, bilder på bostäder, bilder på sommarstugor, bilder på deras fordon o.s.v. för alla i research-gruppens familjer!
Citera
2015-02-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
Jag är inte den som vill skapa "lynchmobmentalitet" bara för att, men kan kan fråga sig om Researchgruppen verkligen inte lärde sig något efter deras sista maktdemonstration gentemot Flashback? Jag tänker givetvis på när de påstod att de hade Flashbacks användardatabas, vilket de raljerade högljutt kring via diverse sociala medier, vilket en handlingskraftig Flashbackare svarade på genom att hacka Piscatus och offentliggöra hela deras användardatabas.

Det är svårt att döma denna kamp som om det vore en fotbollsmatch, men man får väl ändå säga att det faktum att Researchgruppen avslöjade ett par Flashback-postare kontra det faktum att hela Piscatus användardatabas blev offentliggjord torde resultera i 1-0 i matchen mellan Flashback och Researchgruppen.

Jag tar inte ifrån Researchgruppen någonting. De är, oavsett deras motiv, ett par skickliga pusselläggare. De har ett par personer med stor skicklighet och som med mycket stor möda kartlägger debattörer som representerar det de anser vara inhumant. Jag är till och med villig att medge att de faktiskt har rensat den svenska politikens trädgård från en rejäl mängd ogräs som varken hyst rumsrena åsikter, eller för den delen hyst kompetens att uttrycka eventuellt icke rumsrena åsikter på ett rumsrent sätt.

Researchgruppen skrämmer mig dock inte på samma sätt som Flashback skrämmer mig. Men det är en blandning av fascination och skräck när det kommer till Flashback. Ty jag känner att jag som en kritiker av dagens invandring idag gör att Researchgruppen inte är på min sida, men det är däremot Flashback. Det betyder inte nödvändigtvis att Flashback, eller dess användare, håller med mig i det jag säger, men de värnar alla om yttrandefriheten som gör det möjligt för mig att argumentera för min sak.

Jag tror man underskattar Flashbacks status inom underground-scenen när man attackerar Flashback som en community. Flashback har betytt mycket för människor som befinner sig "litet utanför", och då menar jag allt ifrån nazister, pedofiler, prostituerade samt köpare av sex till nätpirater, "carding"-scammare, missbrukare och inte minst hackers. Jag säger inte att jag tycker om pedofiler, nazister eller bedragare, men de har - trots radikalvänsterns frenetiska försök att stoppa detta - en rätt att uttrycka sig.

Man bör dock inte glömma de Flashback-medlemmar som hade som hobby att löda kretsar på moderkort och tyda ettor och nollor för skojs skull, samtidigt som Robert Aschberg dokumenterade "samhällsproblem" via VHS och Martin Fredriksson, ja, han var knappt ens påtänkt ...

Jag tror det kommer mynna ut i rent krig om Researchgruppen väljer att driva detta till sin yttersta spets. Paradoxalt nog utgör Researchgruppen nazismen och Hitler, medan "De tre stora" utgörs av Flasback i sig som ett fenomen, dess dedikerade "kärna" av användare som står för det obekväma, samt de "vanliga" användarna som utgör den stora massan här på Flashback, och som väljer att uttrycka sig oavsett om något mänskligt avskrap väljer att kartlägga denne för sina politiska åsikter.

Jag tror att Researchgruppen här har, så att säga, "bite off more than they can chew". Jag tror, och ärligt talat hoppas, att denna kampanj de bedriver just nu kommer att slå tillbaks på dem hårt och hänsynslöst.

Och det är två ord jag väljer att beskriva Flashback med också, "hård" och "hänsynslös".

Det är allt jag har att säga, och det är värt att komma ihåg.

"Hård" och "hänsynslös" ...

Jävligt insiktsfullt. Jag håller med dig till stor del. Det RG gör nu är definitivt som du säger "bite off more than they can chew". Jag kommer med spänning att följa detta noggrant vad som sker härnäst.

Crackers eller hackers på Flashback blir väl provocerade av detta så det är inte kanske en bra idé att leka med elden som GS gör.
Citera
2015-02-10, 01:44
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Jag är väldigt kluven i denna fråga!

Jag tycker visserligen att många som skriver de där sakerna, också borde kunna stå för dem offentligt (såvida man inte medvetet trollar)... Samtidigt så kan man inte förbjuda vissa åsikter, och vi vet alla att man kan få stora problem om man öppet har åsikter som inte är pk ute i samhället!

Det vänstern sysslar med just nu, var precis det som Anders Behring Breivik menade skulle ske inom en snar framtid! Att man pressar folk med "fel åsikter" till bristningsgränsen, så att de inte har något annat val än att bli radikala!

Jag är själv ingen nationalist/rasist/nazist eller sympatiserar med deras åsikter, men kan ändå se vikten av att dessa får uttrycka sina mer kontroversiella åsikter anonymt! Detta för att dessa människor helt enkelt ska kunna få ventilera sig, så att de inte tar till våld istället!

Jag tror människor måste få smällen av att tvingas tänka till. Jag själv kan göra grövre uttalanden, det är ingen ursäkt om jag säger att mitt mående inte varit på topp de senaste åren eller att jag samlat kränkninga under hela mitt liv. Men det är från min sida välförtjänt förakt jag returnerar, skillnaden är att jag inte kan påverka andras liv och livsvillkor. Min ilska är mitt eget ok att hantera och bära.

Däremot om man inte klarar av att hejda sig när man sitter på nätet och skriver är det en tydlig indikation på att det även borde vara på det viset inom yrkesrollen. Inte bara på fritiden.

Ska jag frukta min egen uthängning och skydda min rygg och därmed låta mycket kränkande handlingar samt brottslingar som pedofiler, våldtäktsmän etc. gå fria. Innan tipsade de varandra och sökte upp varandra på andra vis, i sådana här forum lär de stortrivas idag.

Några av oss vågar medge att vi är på Flashback även om vi inte ger bort våra alias. Antagligen vi som också har renast mjöl i påsen. Människor som inte har några gränser alls, vad är det för typer egentligen?
Citera
2015-02-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Låt dom ta till våld. Majoriteten av alla nazister är ändå bara högstadie-dropouts som är avundsjuka på att Ahmed har enklare att få jobb än dom. Dom skulle bli krossade.

Det handlar inte om nazister, det finns dessutom mycket få nazister i detta land..

Det räcker att vara kritisk till islam för att hängas ut och bli omskriven som nazist eller racist.
Läs vad som skrivs och sluta kalla äpplen för päron, nazism och islam har mer gemensamt än vad SD och nazism har..
Citera
2015-02-10, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Även om det är som du säger, så finns det en mindre del av dessa som kan vara mycket farliga... Jag känner själv till personer med dessa extrema åsikter (ingen i min umgängeskrets såklart), som både har tillgång till vapen och ammunition, samt har kännedom om sprängmedel och kan tillverka detta... En del har även kontakter inom den mer organiserade brottsligheten... Man ska inte underskatta dessa människor, kolla på vad ABB lyckades med... Och det var alltså bara en av dessa potentiella massmördare...

Hetsar man mot dessa tillräckligt länge, då händer det något tillslut!
Citera
2015-02-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Det finns en Cem K*nal* (*=i) som enligt dokumentet har personnummer 70?0?2-3573 (?=1) på rad 5586. Cem K*nal* har egentligen personnummer ##0#21-6710 (#=8) och det personnumret återfinns på rad 33598. Personnumret stämmer alltså inte överens med mailadressen på samma rad utan det förefaller vara "krypterat"/omkastat på ett eller annat sätt.

Fråga bara: om detta är mailadresser till flashbackanvändare, hur fan har då RG lyckats koppla 40kkr personnummer till dessa?

bra fråga..Själv kommentarer jag inte mycket här eller någon annanstans..Spyr inte ut några hat eller liknade någonstans på nätet.. Vanlig surfare, dock har de mitt e-post och personnummer..

Men man kan lika gärna förklara detta genom att den e-posten jag använder är officiell, då jag genom den skickar jobbansökan/ och alla seriösa saker. Personnummer lär de ha fått när man någonstans fyllt i någon formulär..
Citera
2015-02-10, 01:52
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MM1555
Du är inte speciellt anonym.
Om du väljer att till exempel använda en VPN eller surfa via Tor då är du anonym, och deras 'fulknep' som du säger det blir omöjliga att utföra. Nu verkar ju däremot vissa användare som outats skrivit deras egna namn i pannan + en databas som kommit på villovägar, men du förstår min poäng

För att svara topic: Så länge det är folk med otroligt extrema åsikter som hängs ut så kan jag ärligt talat säga att det inte rör mig speciellt mycket. Men när det börjar tummas på folk med mer vanliga åsikter då blir det farligt ang. yttrandefriheten

Ja visst är det oerhört korkat att regga ett konto man önskar hålla anonymt med sin personliga mail. Detta gör det dock inte på något vis moraliskt riktigt att exponera dessa.
Citera
2015-02-10, 01:54
Medlem
Heliopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Kul att se alla tuffa FB:are som sitter och svettas och gråter nu när folk kanske får veta vilka de är

Otroligt roande, det bästa som hänt på FB på evigheter

Eller hur. Fattar inte grejen.

Är själv en riktig jävla nazi men vad fan boys tagga ner lite. Aftonbladet? Researchgruppen? Psykotiska vänstertomtar, trasiga identitetslösa ladyboys allihop. Skit i det. Personliga konsekvenser av dessa uthängningar kommer vara obefintliga för 99,9 % av er. Har du riktigt otur hamnar du i en artikel på Aftonbladet. Finns värre saker. När det kommer till Aftonbladet glöms en komet stor som din morsa i kollisionskurs med jorden bort på 5 röda.

Och snack om problem med jobb i framtiden och skit. Ta det lugnt. Inget kommer hända.

Är besviken på er alla.
Citera
2015-02-10, 01:56
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Även om det är som du säger, så finns det en mindre del av dessa som kan vara mycket farliga... Jag känner själv till personer med dessa extrema åsikter (ingen i min umgängeskrets såklart), som både har tillgång till vapen och ammunition, samt har kännedom om sprängmedel och kan tillverka detta... En del har även kontakter inom den mer organiserade brottsligheten... Man ska inte underskatta dessa människor, kolla på vad ABB lyckades med... Och det var alltså bara en av dessa potentiella massmördare...

Hetsar man mot dessa tillräckligt länge, då händer det något tillslut!
Ja alltså, radikala människor skulle enbart en idiot jaga efter. Du har fullkomligt rätt där.

Men jag tycker eftersläntrande människor med allmänt dålig människosyn och bättre samhällspositioner ska tryckas åt. En rasist exempelvis uttrycker inte sitt förtryckta jag i stillsamhet utan diskriminerar och särbehandlar efter eget tycke. De har rätt till sina åsikter men inte rätt att inta högre samhällspositioner med falska kort. De kan gått hängas ut. Jag är mycket positiv till det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in