Citat:
Ursprungligen postat av
Booobies
Jag är väldigt kluven i denna fråga!
Jag tycker visserligen att många som skriver de där sakerna, också borde kunna stå för dem offentligt (såvida man inte medvetet trollar)... Samtidigt så kan man inte förbjuda vissa åsikter, och vi vet alla att man kan få stora problem om man öppet har åsikter som inte är pk ute i samhället!
Det vänstern sysslar med just nu, var precis det som Anders Behring Breivik menade skulle ske inom en snar framtid! Att man pressar folk med "fel åsikter" till bristningsgränsen, så att de inte har något annat val än att bli radikala!
Jag är själv ingen nationalist/rasist/nazist eller sympatiserar med deras åsikter, men kan ändå se vikten av att dessa får uttrycka sina mer kontroversiella åsikter anonymt! Detta för att dessa människor helt enkelt ska kunna få ventilera sig, så att de inte tar till våld istället!
Jag tror att journalisterna och deras förföljelse av oliktänkande (oavsett hur vidriga deras åsikter nu må vara), bara kommer leda till att hatet växer! Det här ser inte bra ut...
Jag tror människor måste få smällen av att tvingas tänka till. Jag själv kan göra grövre uttalanden, det är ingen ursäkt om jag säger att mitt mående inte varit på topp de senaste åren eller att jag samlat kränkninga under hela mitt liv. Men det är från min sida välförtjänt förakt jag returnerar, skillnaden är att jag inte kan påverka andras liv och livsvillkor. Min ilska är mitt eget ok att hantera och bära.
Däremot om man inte klarar av att hejda sig när man sitter på nätet och skriver är det en tydlig indikation på att det även borde vara på det viset inom yrkesrollen. Inte bara på fritiden.
Ska jag frukta min egen uthängning och skydda min rygg och därmed låta mycket kränkande handlingar samt brottslingar som pedofiler, våldtäktsmän etc. gå fria. Innan tipsade de varandra och sökte upp varandra på andra vis, i sådana här forum lär de stortrivas idag.
Några av oss vågar medge att vi är på Flashback även om vi inte ger bort våra alias. Antagligen vi som också har renast mjöl i påsen. Människor som inte har några gränser alls, vad är det för typer egentligen?