Citat:
Ursprungligen postat av
Pavlosson
Du vinner, så få argument i ett inlägg har jag aldrig sett (dvs inget).
Det är tråkigt när motdebattören inte klarar av att argumentera logiskt och objektivt bara för att man tillhör t.ex. den Ukrainska folkgruppen eller sympatiserar med dem för att man råkar vara en bitter anti-Kommunist. Precis samma problem dök jag på ofta när jag debatterar med t.ex. albaner och bosniemuslimer om kriget på Balkan. De klarar inte av att resonera objektivt, deras hat och stolthet för deras egna land är så stort att de inte vill erkänna fakta eller hålla sig till argumenten som presenteras.
Du som verkar känna till folket i Ukraina borde ha nog med vett att fatta att krisen kan bara lösas genom att gå med på en diplomatisk lösning som passar Ryssland någorlunda. Självstyre till Donbass eller någon form av autonomi.
Citat:
Sen att det är tragiskt att det dör människor, det är det. Men till skillnad vad ni har gjort i Krim, och i östra samt hotar att göra här. Ja du, men jag antar att du bara är en mun...
Har aldrig sagt i tråden att jag tycker att det är bra det som sker i Ukraina eller att Ryssland ska invadera hela landet, men det finns två sidor till kakan. Ukraina vill vända röven åt Ryssland och hålla hand med EU och USA. Självklart kan detta inte ske utan krig efter en sådan fascistisk statskupp understödd av USA för att just utsätta Ryssland för press.
Hur kan du ha sådan logik att "Ukraina ska få välja fritt" om var de ska tillhöra när bakom kulisserna sker ett aggressivt spel från NATO:s håll som knappast gör ett fredsbevarande intryck, snarare motsatsen. Ukraina kan inte få grisen och pengarna. Ifall de fortsätter vara naiva och lägga ett blint öga till det stora maktspelet och Rysslands intressen samt den ryska minoritetens vilja inom Ukraina så är konflikt något att börja vänja sig vid. Ukraina är ett multietniskt land som ska tas hand om varsamt. Det borde vara straffbart av EU och USA att vända bort dom från Ryssland trots att nästan 10 miljoner ryssar bor i södra och östra delarna.