2015-02-09, 23:00
Medlem
Läkare får ha vilka åsikter de vill och göra vad de vill. Det viktiga är att han gör ett bra jobb som läkare. Vad han skriver på flashback har inget med saken att göra.
Citera
2015-02-09, 23:00
Medlem
S.Kandals avatar
Det ska bli intressant att följa vilka ab kommer att ge sig på framöver. Självfallet lär någon/några sd-politiker dyka upp (odds på detta är försvinnande låga 1,000000001)

Någon moderat lär antagligen också få sina fiskar varma (odds 1,001).

Det skulle dock vara en megaskräll om någon rödgrön dito ställs till svars (oddset på detta bör ligga på minst 99 ggr pengarna)
Citera
2015-02-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Det finns ju ingen anledning att skjuta budbäraren. Aftonbladet påvisar ett problem och detta forum är en del av detta mer vida samhällsproblem, nämligen den anonyma rasismen och dess hat. Detta finns det förstås politiska anledningar att inte stoppa och politiska anledningar att bejaka – eller omvänt, politiska anledningar att motverka. I det sammanhanget vet vi ju att FB är en plattform för fascistiska och nazistiska grupperingar. Detta är ju ingen nyhet för någon.

Sedan finns det ju lagstiftning som tar vid och vi vet att lagstiftningen mot hat och rasism kommer att skärpas så det kan finnas anledning att beakta detta, eller försöka få massorna att resa sig i ett försvar för rätten att hata och uttrycka rasism – det senare kommer dock inte att bli speciellt lyckat om jag känner opinionsvindarna och den politiska makten rätt i Europa.

Hade FB varit ett forum som riktade sig till en fransk publik kan man vara ganska säker på vad som redan hade hänt. Men vi vet också att den franska utvecklingen kommer att spridas över hela Europa, ett ”skämt” om judar och terrorister med anspelning på Charlie Hebdo massakern har redan gett många fransmän åratals i fängelse.

Plattform för fascistiska och nazistiska grupperingar? Är du dum i huvudet på riktigt eller?
Flashback har alltid varit ett forum där vem som helst kan yttra sin åsikt om vad som helst och vem som helst. Aftonbladet är ingen helig budbärare som exponerar någon slags objektiv sanning.
Att kalla flashback för en nynazistisk plattform kan man möjligtvis komma undan med i aftonbladet och andra skittidningar där ingen tillåts säga emot en men vem som helst ser ju direkt att exakt allt mellan himmel och jord diskuteras här. Vill man ta på sig rollen som någon slags "budbärare" så är det en fördel om man förhåller sig objektiv.
Att folk blir dömda till åratal i fängelse för skämt visar bara hur dåligt lagar som hets mot folkgrupp fungerar i praktiken.
Citera
2015-02-09, 23:03
Medlem
Hairlokks avatar
Är det inte dags att det verkligen tas krafttag mot aftonbladet? De måste ju ha en massa fina källor i sina system som någon kan hacka fram, sen kan folk börja ringa källorna och kanske hänga ut dem? Om lagen inte gäller åt ena hållet borde den itne gälla åt andra
Citera
2015-02-09, 23:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I och för sig. Men det har inte gått till på ett "juste" sätt alls. De är ju så goda och oförvitliga, tycker de.

Om vi istället antar att de inte har fått tag i databasen utan fått fram sina uppgifter genom traditionellt jpurnalistarbete och research..
På vilka grunder ska man då fördömma deras publicering?
För att försvara yttrandefriheten bör de inte ha rätt att utföra journalistiskt arbete, eller vad?
Citera
2015-02-09, 23:04
Medlem
toppslatskivlins avatar
Det är bara skitsnack. Det kommer inte bli massa uthängningar.

Hade dom haft stora namn hade dom droppats direkt.
I call bull
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Asså, flashback består ju inte av vanliga människor. Flashback är en organisation av ljusskygga hatare och rasister som bara undantagsvis lever ett dubbelliv där de ger sken av att vara "vanliga" på dagarna.

Skämt å sido. Det kommer nog.

När man läser inläggen i flera ämnen så kan man börja undra. Det är helt klart en överrepresentation av unga vita män med aggressioner mot politiker, media, kvinnor och etniska minoriteter.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Förstår inte heller detta, det är bara neka, neka och neka...tala aldrig med dessa äckliga kommunist journalister.

Det fanns en användare förut som blev namngiven, han kommenterade inte spekulationerna överhuvudtaget och till slut var det ingen som brydde sig längre. Det är nog bäst oavsett om det stämmer eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Plattform för fascistiska och nazistiska grupperingar? Är du dum i huvudet på riktigt eller?
Flashback har alltid varit ett forum där vem som helst kan yttra sin åsikt om vad som helst och vem som helst. Aftonbladet är ingen helig budbärare som exponerar någon slags objektiv sanning.
Att kalla flashback för en nynazistisk plattform kan man möjligtvis komma undan med i aftonbladet och andra skittidningar där ingen tillåts säga emot en men vem som helst ser ju direkt att exakt allt mellan himmel och jord diskuteras här. Vill man ta på sig rollen som någon slags "budbärare" så är det en fördel om man förhåller sig objektiv.
Att folk blir dömda till åratal i fängelse för skämt visar bara hur dåligt lagar som hets mot folkgrupp fungerar i praktiken.

Bemöda dig inte att bli arg över Dr.Kommunist. Han tror att om man är emot kommunistiska idéer så är man nazist/rasist. Så det han säger är bara ren nonsens.
Citera
2015-02-09, 23:05
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Det är bara skitsnack. Det kommer inte bli massa uthängningar.

Hade dom haft stora namn hade dom droppats direkt.
I call bull

Kan bara hålla med, tror som nån sa tidigare i tråden att läkaren blev spårad via jobbdatorn. annars nåt annat med samma användarnamn på olika forum, mm.m
Citera
2015-02-09, 23:05
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det finns inget "näthat" vilket är ett påhittat ord. Folk hatar och snackar skit i verkligheten som vanligt också, lika mycket bland kärringar som tar kaffepaus vid ditt lokala lasarett. Vi ser ju inget drev mot detta.

Där sitter du bak ditt tangentbord och tycker att du har rätt!

...och det har du. Problemet är, eller känns som att pressen och politikerna vill se internet som en tidskrift, där allt material arkiveras och måste ha en ansvarig avsändare. Medan vi vill se internet som ett torg fullt med folk som aldrig någonsin har frågat om att få bli avlyssnade.

Jag blir rädd för de fascistoida tongångarna hos Aftonbladet och hur medias propagandamaskin går för högvarv. Jag blir rädd och kanske vågar jag inte uttrycka min åsikt, och jag blir EXTRA rädd för att jag inte kan ens bilda mig en åsikt genom debatt och diskussion på FB. Nästan allt jag skriver här är halvuttänkt och behöver slipas genom mothugg och medhåll. Får jag inte göra det nu, eller? Blir jag högerextrem då? I Aftonbladets värld får man inte ens diskutera politik, man får bara repetera deras dikterade politik.
Citera
2015-02-09, 23:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Sedan nämner ju bl.a. FT något intressant om att Robert Aschberg själv tydligen ska ha "hetsat" en handikappad kille till självmord genom att felaktigt hänga ut honom. Vem den killen skulle vara vet jag inte men hyckleriet når ju nya höjder om det stämmer.

Här kan du läsa mer om det : http://www.reclaimjustice.com/artiklar/svensk_maffia_3/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in