2015-02-09, 22:55
Medlem
För att citera Nicholas Klein: "First they ignore you. Then they ridicule you. And then they attack you and want to burn you. And then they build monuments to you."

Aftonbladet tycks ha nått nivå 3. Frågan är om nivå 4 blir som Klein sa eller om det blir konken för AB...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Ja jag tror att detta kan eventuellt vara startskottet i ett "krig" mot Aftonbladet. Helt rätt om man frågar mig. Eftersom det är inte okej att hänga ut folk som i tron att det är anonyma och skriver saker.

Har Flashback gått ut med någon mer information kring detta?
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis. De begår brott själva, det är som jag skrev tidigare det ironiska, och ett dataintrång är ju faktiskt en sorts elektroniskt inbrott.
Det vore intressant och se vilka lagliga grunder AB haft med att hänga ut människor som inte faller in i deras åsikter, och dessutom kliva hem till dom.

Jag har många åsikter och de står jag för. Bl.a att jag tycker AB och Expressen är rena skittidningar.
Annat var det förr då de kritiskt granskade makten. men idag så låter de makten tala ostört.

Men, men det är sån skitjournalistik som vi tyvärr får vänja oss vid. Deras stora nyheter är om rätt låt vann och stackars Molly.

AB och även Expressen kan utge sig istället som skvallertidningar. De är inte bättre än FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
är du kebab eller?
klart som fan det för, yttrandefriheten är att yttra sig fritt

vet vem som inte gillade yttrandefriheten och hade tidningar skriva hans propaganda?
just det din kompis Adolf Hitler

Du kanske borde uppdatera dig när det gäller yttrandefriheten?
Citera
2015-02-09, 22:56
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Du behöver inte vara naiv. Jag kan säga med 100% säkerhet att den svenska säkerhetspolisen har informanter som arbetar eller hjälper till på olika större nätforum, s.a.s på insidan. FB är inget undantag. Allting läcker, förr eller senare.

Den som säger sig vara 100 % säker på något som inte är matematik förtjänar inte att tas på allvar.

Vad har din historia om att flashback från insida läcker uppgifter till SÄPO att göra med min kommentar att jag inte tror att Researchgruppen utan vidare skulle koppla IP-nummer till en identitet?
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarbonElite
Äsch. Läkare klarar sig alltid. Så länge de har legitimationen kvar så hittar de jobb. Han kommer inte att mista den för några ord på ett forum.

Sedan - hur svårt är det att neka och inte säga någonting? Spela dum och säg ingenting vet jag! Det är ju inte polisen som är ute efter dig utan en dagstidning.

Förstår inte heller detta, det är bara neka, neka och neka...tala aldrig med dessa äckliga kommunist journalister.
Citera
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
De är dem som tar dig i handen o ler, som sedan hugger dig i ryggen bakifrån.

"Vännen" som sätter upp näsan i vädret och dom förtalat dig under många år, som när vinden vänder, högtidligt meddelar att du missförstått.

De är läkarna, lärarna och socialarbetarna som förnedrar dig enskilt när ingen hör på.

De är den kärlekskrankta dåren som projicerar sina känslor på dig.

De är den avundsjuka som lever ut sina komplex genom att angripa dig.

De är den bästa vännen som lägger sig i samma säng som din partner.

Eller den som skrattar offret i ansiktet. Och njuter av varenda kränkning.

De är de som skriver anonymt. Den enda makten de kommer åt är att angripa i skymundan, utan konsekvenser. Genom översitteri. Som fula människor som häcklar dem som ser bättre ut. Som våldtäktsmän som attackerar försvarslösa. Som troll som imiterar dem som är äkta, som vågar provocera normer öppet. Den äkta varan som revolterar och förändrar eller som lägst åtminstone törs stå upp för egna handlingar. Den anonyma underlägsenhetens motsatts.

Att kräva anonymitet i ett land som vårat handlar om att kräva rätten att fortsätta diskriminera och utsätta människor privat som offentligt utan att nås av repressalier. Att våga stå upp för vem man är handlar om att inte frukta mobben, även när man felar och att ha erfarenheten av vad människor gör när ingen ser på. Mig passar det inte riktigt, jag kommer från en släkt där vi är långt ifrån perfekta men ändå är bättre människor än så.

Fina ord. Det enda som saknas är att du vågar stå för dem genom att uunderteckna med ditt riktiga namn. Eller är du inte en bättre människa trots allt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det finns inget "näthat" vilket är ett påhittat ord. Folk hatar och snackar skit i verkligheten som vanligt också, lika mycket bland kärringar som tar kaffepaus vid ditt lokala lasarett. Vi ser ju inget drev mot detta.

Asså, flashback består ju inte av vanliga människor. Flashback är en organisation av ljusskygga hatare och rasister som bara undantagsvis lever ett dubbelliv där de ger sken av att vara "vanliga" på dagarna.

Skämt å sido. Det kommer nog.
Citera
2015-02-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Man kan ju ställa sig frågan om hur många av Aftonbladets egna journalister som sitter och svettas med lite dåligt samvete nu.

Många av dom använder Flashback som informationskanal eller för att följa händelseutvecklingen i olika aktuella fall. Då jävlar är det bra med Flashback. Men idag handlar det om det "laglösa forumet" som förstör folks liv.

För att inte tala om alla poliser som sitter och utreder och får hjälp av FB.. haha har nog löst ett och annat för polisen, har säker källa på detta.
Citera
2015-02-09, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nja.. rent teoretiskt är det också nåt man kan få av någon som har tillgång till databasen.

I och för sig. Men det har inte gått till på ett "juste" sätt alls. De är ju så goda och oförvitliga, tycker de.
Citera
2015-02-09, 22:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Överdriver inte Aftonbladet en hel del? Stackaren som tog livet av sig blev väl inte hetsad så vitt jag minns? Jag ids inte leta upp tråden men har för mig att det var många medkännande och empatiska användare som förtvivlat försökte få honom att avstå.

Men det är klart, fanns det något enstaka inlägg som löd "gör det" så måste AB vinkla det till att hela Flashback unisont krävde att han skulle hänga sig.

Nej, hetsad till det blev han inte. Det var däremot vissa som (i tron om att han var ett troll?) menade att han skulle sluta snacka och göra det istället. Hur dessa mådde när de väl insåg att det var skarpt läge kan man väl bara spekulera i, men killen i fråga verkade onekligen vara inställd på att ta livet av sig redan när han startade tråden i fråga.

Sedan nämner ju bl.a. FT något intressant om att Robert Aschberg själv tydligen ska ha "hetsat" en handikappad kille till självmord genom att felaktigt hänga ut honom. Vem den killen skulle vara vet jag inte men hyckleriet når ju nya höjder om det stämmer.
Citera
2015-02-09, 22:59
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarbonElite
Äsch. Läkare klarar sig alltid. Så länge de har legitimationen kvar så hittar de jobb. Han kommer inte att mista den för några ord på ett forum.

Sedan - hur svårt är det att neka och inte säga någonting? Spela dum och säg ingenting vet jag! Det är ju inte polisen som är ute efter dig utan en dagstidning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Förstår inte heller detta, det är bara neka, neka och neka...tala aldrig med dessa äckliga kommunist journalister.

Fast poängen med såna här avslöjanden är ju att få samhället riktat mot en viss åsikt, så ser jag det.
Folk SKA reagera, inkl sjukhusledningen.
Man vill styra, indirekt eller direkt, eller genom att sätta sig i folks sinnen.

Så ser jag på det, varför annars ta upp det överhuvudtaget?

För övrigt har vi yttrandefrihet? HMF lagen tex.
Diskrimineringslagen också skulle jag säga, och allt tal om islamofobi som är så populärt just nu.
Allt ingår.
Senast redigerad av Malingin 2015-02-09 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in