2015-02-09, 22:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hur tänkte du nu?
Du måste ju först komma åt FB:s ip-register för att kunna jämföra...

Absolut, men _om_ de skulle ha kommit över sådana uppgifter så skulle det inte vara en omöjlighet att koppla den informationen till en faktisk person, även utan polisens hjälp. Vad jag syftade på var att rådande lagstiftning inte, rent generellt, skyddar någon från att även uppgifter som vem som nyttjar en viss IP-adress och när läcker till tredje part. Vad Flashback faktiskt gör och inte gör med IP-adresser har jag ingen aning om.
Citera
2015-02-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Så Researchgruppen hade alltså tillgång till vissa rader ur databasen från någonstans? Härligt! Och Aftonbladet är riktigt vidriga som samarbetar med dem. Hoppas någon tar ner den tidningen och ger dem en varning att sluta ge sig på åsikerfriheten.

Ja jag tror att detta kan eventuellt vara startskottet i ett "krig" mot Aftonbladet. Helt rätt om man frågar mig. Eftersom det är inte okej att hänga ut folk som i tron att det är anonyma och skriver saker.
Citera
2015-02-09, 22:51
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Vänta nu ...varför skulle en massa fransoser få fängelse????? talk to me like a 6 year old with a huge lsd problematic...

Tror du att jag sitter och hittar på själv? Läs den mest framstående engelska tidningen:

4 års fängelse för detta uttalande till polisen, av en rattfyllerist:
“There should be more Kouachis [the name of the gunmen brothers behind the Charlie Hebdo attack]. I hope that you’ll be next.”

10 månader i fängelse för detta uttalande av en friåkare på spårvagnen:
“The Kouachi brothers were just the start. I wish I’d been with them to kill more.”

osv.

http://www.theguardian.com/world/2015/jan/30/french-jailed-crackdown-speech-glorifies-terrorism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Du behöver inte vara naiv. Jag kan säga med 100% säkerhet att den svenska säkerhetspolisen har informanter som arbetar eller hjälper till på olika större nätforum, s.a.s på insidan. FB är inget undantag. Allting läcker, förr eller senare.
Sant, så sant!

Har flashback kommenterat AB:s påstående på något sätt?
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Så Researchgruppen hade alltså tillgång till vissa rader ur databasen från någonstans? Härligt! Och Aftonbladet är riktigt vidriga som samarbetar med dem. Hoppas någon tar ner den tidningen och ger dem en varning att sluta ge sig på åsikerfriheten.

Att ta ner tidningen aftonbladet är däremot inte att ge sig på yttrande- eller åsiktsfrihet?
Citera
2015-02-09, 22:52
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu leker AB och Expressen stasi för att människor har fel idelogi gente dom. De accepterar inte att människor har sina fria åsikter. Istället tror de sig skrämmas med att hänga ut människor.

Det vore intressant om något fall kunde gå till domstol så att svenskar kan få klarhet i vad vi får tycka och icke tycka i ett land som anser sig vara demokratiskt och innehar yttrandefrihet.

Får samhällsfrågor diskuteras som kan gynna SD:s-politik eller ska svenskar tiga?
Och vem ska få yttra sig?

Kanske något för media att ställa sig frågan till sig själva.

Jag undrar också om detta med privatpersonerna som målsägande/brottsoffer kan gå vidare med detta juridiskt? Europadomstolen eller svensk rätt? Uppriktigt och genuint nyfiken.. Om det inte redan är gjort borde detta postas om i juridik-delen.
Citera
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezzoon
På vilket sätt är det olagligt eller att de använder sig av olagliga medel i detta fall? Vill inte låta dryg, men vet verkligen inte vad du menar.

men lova inte Ab att INTE droppa honom emot att han svarade på frågor ?
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Givetvis bör man inte söka där om man vill vara säker men det är väl swehack som driver den sidan, bla. .Chloe här på flashback. Tror det är lugnt för de som vill kolla.

Visst vill man vara 100% men har stort förtroende, för Chloe swehack efter som jag bara har en blaj mail här från början behöver jag inte ens kolla, kommer ingen vart!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Överdriver inte Aftonbladet en hel del? Stackaren som tog livet av sig blev väl inte hetsad så vitt jag minns? Jag ids inte leta upp tråden men har för mig att det var många medkännande och empatiska användare som förtvivlat försökte få honom att avstå.

Men det är klart, fanns det något enstaka inlägg som löd "gör det" så måste AB vinkla det till att hela Flashback unisont krävde att han skulle hänga sig.
Citera
Bannlyst
Citat:

Ja, så många användare som 40000 kan man inte få fram utan att göra dataintrång. Man kan lura folk eller pussla ihop grejer baserat på vad och hur de skriver, men 40000 får man bara fram om man hackar. Det finns ingen annan möjlighet.
Citera
2015-02-09, 22:53
Medlem
CarbonElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Han är alltså specalistläkare?
Om han får sparken för "fel" åsikt så kommer folk kanske dö? Hoppas Helin står på hans patientlista.

Äsch. Läkare klarar sig alltid. Så länge de har legitimationen kvar så hittar de jobb. Han kommer inte att mista den för några ord på ett forum.

Sedan - hur svårt är det att neka och inte säga någonting? Spela dum och säg ingenting vet jag! Det är ju inte polisen som är ute efter dig utan en dagstidning.
Citera
2015-02-09, 22:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, så många användare som 40000 kan man inte få fram utan att göra dataintrång. Man kan lura folk eller pussla ihop grejer baserat på vad och hur de skriver, men 40000 får man bara fram om man hackar. Det finns ingen annan möjlighet.

Nja.. rent teoretiskt är det också nåt man kan få av någon som har tillgång till databasen.
Citera
2015-02-09, 22:54
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarbonElite
Äsch. Läkare klarar sig alltid. Så länge de har legitimationen kvar så hittar de jobb. Han kommer inte att mista den för några ord på ett forum.

Sedan - hur svårt är det att neka och inte säga någonting? Spela dum och säg ingenting vet jag! Det är ju inte polisen som är ute efter dig utan en dagstidning.

Åter Igen har han blivit lovad att ej bli droppad av AB, man får hoppas att de står för vad det lovar, men känns som de har mer att förlora på än att tjäna på att krossa hans familj och jobb möjligheter i detta land
Senast redigerad av SithXM 2015-02-09 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in