2015-02-09, 22:36
Medlem
Provokatörs avatar
Kanske är det en mycket väl marinerad hämnd av Aftonbladet mot Flashback (7 år) för detta AB-hack, fast då var Anders Gerdin chefredaktör (han var bättre än Helin) och dom hade fortfarande en pappersupplaga. Vuxna Förbannade Hackare

/Provokatör
Citera
2015-02-09, 22:36
Medlem
Har inte hunnit följa med tråden. Har det framkommit vilket användarnamn det gäller? Jag har inte som syfte att ta reda på vem det är bakom, enbart vem användarnamnet.

Vad är det dessutom som gör detta så speciellt? Vem som helst kan ljuga bakom ett tangentbord.
Citera
2015-02-09, 22:37
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Har inte hunnit följa med tråden. Har det framkommit vilket användarnamn det gäller? Jag har inte som syfte att ta reda på vem det är bakom, enbart vem användarnamnet.

Vad är det dessutom som gör detta så speciellt? Vem som helst kan ljuga bakom ett tangentbord.

Det framgår indirekt i aftonbladets artikel.
Personen verkar dock inte vara intresserad av att diskutera det hela på flashback just nu, och det kanske man ska respektera?
Citera
2015-02-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Precis. Hur svårt är det att skapa en anonym användare på Flashback och sedan låtsas vara en läkare med udda åsikter och sedan låtsas "hacka" eller dikta ihop ett avslöjande med medföljande intervju där denna låtsasfigur kryper till korset och berättar generaliserande om hur anonyma forumskribenter med obekväma åsikter är sorgliga stackare med taskig självkänsla. I krig finns nämligen inga regler.

Håller med. Varken på kläderna eller kroppsspråket verkar det vara en man 50 årsåldern heller.
Citera
Medlem
Ush, dem som borde granskas är Aftonbladet. Råttor är dem. ringer dem på min dörr kommer dem mötas av ett slag i ansiktet.
Citera
Medlem
Måste säga det,
HÄRLIGT att se så mycket friska o intelligenta tankar kring hela aftonblaskans senaste klavertramp! ...att se att det faktiskt finns människor med hjärnceller kvar i denna facebook-ålder är en befrielse.
Tack alla! <3
Citera
2015-02-09, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuJja
Både Aftonbladet och Expressen är rejält granskade här på FB, de kan i princip inte skriva en artikel utan att den riskerar att valsas här. Kan tänka mig att de är rätt så hämndlystna av den anledningen, men givetvis krävs en "på förekommen anledning" för att kunna agera på riktigt.

Tycker att du gör ett misstag att likställa en journalistisk tidning med ett diskussionsforum:
Dessa tidningar representerar makten, de granskar inte den, vilket är i grunden ett mycket allvarligt demokratiskt problem.

Vad än folk diskuterar på FB lär inte hota demokratin, tvärtom.
Jag jämställer ingenting - jag konstaterar att den yttrandefrihet man skriker om på Flashback också gäller Aftonbladet ...

Aftonbladet har dessutom en viss utökad för vad som skrivs i tryckfrihetsförordningen .... Vilken inte omfattar Flashback ..

Alltså endera gillar man yttrandefrihet och då får man acceptera att andra nyttjar samma yttrandefrihet fast i sina intressen -- eller också gillar man den inte och då accepterar man att begränsas i densamma.
Citera
2015-02-09, 22:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ja, vad skulle de annars ha fått tag i tänker du? IP-nummer från registreringen eller vid postning? Om det skulle sparas så är det väl ändå ingen framkomlig väg för att finna identiteten på en person om det inte är polisen som gör det.

Man skulle ju kunna hoppas det, men vem vet vilka läckor som finns hos våra ISP:er? Det räcker ju egentligen med en läcka på Telia, Comhem och Telenor så kan man knyta ganska många faktiska personer till IP-adresser. Den typen av information skulle aldrig hålla som bevis men det räcker för att konfrontera en misstänkt person.
Citera
2015-02-09, 22:40
Medlem
Fria Tider skrev en hyfsat bra och träffsäker "ledare" om det här:

http://www.friatider.se/ett-farligt-hyckleri
Citera
Medlem
Malingins avatar
Det blir ju omöjligt att veta om det är personen som skriver eller någon på dennes adress.

Sjukt är bara förnamnet, varför just "rasister"? Finns ju väldigt många andra man borde hänga ut, om nu det är så nyttigt.
Rikard Aschberg, släkt med den mer kända robert?

Aftonbladet är en lika förbannad tidning som expressen kan man lugnt säga, åsiktskorridoren är minst sagt smal, men det visste man ju redan iof.
Citera
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Läkaren som intervjuas av Aftonbladet har en poäng. Hat och rasism är ofta uttryck för personliga tillkortakommanden, vilket läkaren i detta fall är mycket klar över och han uttrycker ånger, vilket förstås är naturligt att göra.

Fast hat och rasism är förstås samtidigt, på en samhällelig nivå, allvarliga saker och slutkommentaren kunde vara något att ta fasta på för dem som berörs.

Hat och rasism är uttryck för andra personers tillkortakommanden, inte rasisternas. Äckliga parasiter av olika slag och ursprung. Lägre stående ickemänniskor som invaderar vårt land i drivor ivrigt påhejade av ännu äckligare rödingar. Rödingar som består av de fulaste kvinnor som går att uppbåda så de måste söka sig till blånegrer för att få en man. Blånegrer som bekant saknar hjärna och är därför nöjda även med en hjärndöd batikhäxa. Sen har vi de feministiska männen som hoppas hitta attraktiva rödingkvinnor men letar dag efter dag utan resultat. Det finns nämligen inga attraktiva rödingkvinnor utan alla är stinkande äckel som Gudrun Schyman. Feministmännen nedvärderar sig själva så mycket det bara kan i hopp om att bli sedda av någon. Det är tragiska varelser som förstör allt där de driver fram.

Rödingar har dessutom bara empati med andra oärliga parasiter, precis som de själva är. När rödingar pratar om solidaritet så menar de att hjälpa sandnegrer och zigenare att ta från utsatta svenskar och ge till de skitigaste och mest oärliga vidrigheter till varelser som går att uppbåda. De är precis lika äckliga allihop. Rödingar tar det andra bygger upp och ger till de som allra minst förtjänar det. Trasmänniskor som skiter fullständigt i sina svenska medmänniskor eftersom de hatar dem för deras framgångar. Därför vill de ta från framgångsrika, ge dem dåligt samvete och sedan ge till smutsiga zigenare, gruppvåldtäktsblånegrer, m.m.

Det är sanningen om vad hat och rasism egentligen handlar om. Om vi någon gång träffas IRL så lovar jag att ge dig den ocensurerade versionen, men om jag ger dig den här så åker jag ut från Flashback på en sekund.
Citera
2015-02-09, 22:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fodrin
Ush, dem som borde granskas är Aftonbladet. Råttor är dem. ringer dem på min dörr kommer dem mötas av ett slag i ansiktet.
Fast deras reportrar och deras artiklar brukar väl "granskas" rätt ofta här på Flashback .. så det är ju inget nytt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in