2015-02-09, 22:04
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Men ingen vet ju hur Researchgruppen fick tag på matrialet? De kanske fick det av en hackare, eller så kanske det läkte här på flashback, eller så har dom inget utan bara gissar och kör ett spegeltrick.

MEN, man kan inte beskylla media för att granska och publicera läckta kablar, speciellt när det handlar om politiker och personer med förtroendeställning.

Aftonbladet är en jävla blodsugare, men dom gör ju vad dom är betalda att göra.

Tveksamt att man har betalt för att ge sig på enskilda individer. Politiker, absolut. Människor med stort inflytande i Sverige, så som senast SCA (eller vaf det nu var)-grejen ich hur människor i makposition ör knytna till varandra. Korruption, slöseri med offentliga medel, sure thing.

Men det är inte vad det här är.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
FAST, samtidigt har Admin deklarerat att inget har läckt ut. Det RG visade tidigare var ju också en bild på uppgifter som visat sig vara icke-adekvata sedan tidigare.

Nej, jag tror att "doktorn" ifråga och andra har åkt dit på exempelvis samma klassiska sätt som katt-mördaren; dvs. IP-fiske, eller så har de hittat samma användarnamn i något annat forum, eller så har någon med tillgång till personens dator/mobil skvallrat. Eller så har något gammalt X skvallrat, vad vet jag !?!

"Doktorn" ifråga är väl långt ifrån värst på FB, så någon anledning till att densamme blev uthängd måste rimligen finnas.

Du har säkert rätt, skrev bara händelseförloppet av vad vi vet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
FAST, samtidigt har Admin deklarerat att inget har läckt ut. Det RG visade tidigare var ju också en bild på uppgifter som visat sig vara icke-adekvata sedan tidigare.

Nej, jag tror att "doktorn" ifråga och andra har åkt dit på exempelvis samma klassiska sätt som katt-mördaren; dvs. IP-fiske, eller så har de hittat samma användarnamn i något annat forum, eller så har någon med tillgång till personens dator/mobil skvallrat. Eller så har något gammalt X skvallrat, vad vet jag !?!

"Doktorn" ifråga är väl långt ifrån värst på FB, så någon anledning till att densamme blev uthängd måste rimligen finnas.

Det fetade : ingen dum tanke egentligen.., det finns ju större fiskar på Fb..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Aftonbladet styrs av politiker - och inte av den vanliga Svensken -det är därför inte vi Svenskar fattar vad dom skriver.

Dom lever för presstödet!
Läsarantalet kollapsar så Jan Hellin måste lägga mer krut på att suga byråkratkuk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Fan va bra gjort av aftonbladet. Ska man skriva skit på flashback ska man kunna stå för sina åsikter. Jag kan till och med respektera en nazistinavel om han IRL vågar uttrycka sina åsikter ansikte mot ansikte. Men patetiska fjollor som gömmer sig bakom datorskärmen och hatar allt och alla men är som små tysta möss IRL har jag ingen som helst sympati för.
Min fetning

Haha, det skall bli underhållande att se dig, ansikte mot ansikte med reportern i teve, när du skall försvara, förklara och pudla ditt nickname!
Citera
Avslutad
Här är fakta om Researchgruppen.
http://sv.metapedia.org/wiki/Researchgruppen
Citera
2015-02-09, 22:05
Medlem
Fizzlors avatar
Skrattretande att dessa horungar till journalister har mage att påstå att de "värnar om demokratin och yttrandefriheten". Må dessa skittidningar gå under snart.
Citera
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
CP? intressant, vet du vad CP är? Tillförde just att avslöja några nyckelnamn på FB. Vad har du tillfört?

På vilket sätt hjälpte du att avslöja "nyckelnamn" på FB? Snälla berätta. Att sprida information om människor som vill vara anonyma är knappast att "tillföra" något. Så fruktansvärt korkad...
Citera
Medlem
Omarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Här är fakta om Researchgruppen.
http://sv.metapedia.org/wiki/Researchgruppen

Fan vilken trovärdig sida rent generellt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Allt på internet är offentligt. Internet kan jämföras lite med stadens torg. Att skriva ett inlägg i ett forum är därmed som att fästa en lapp på en anslagstavla. Det kanske är anonymt, men oavsett så är det en offentligt handling.

Om läkaren vill ventilera åsikter kan vederbörande göra det utan att ta upp sina patienter som exempel. De kommer till läkaren med förtroendet att deras åkommor och berättelser ur vardagen inte lämnar rummets fyra väggar. Att de inte sprids. Att de inte kan identifieras.

Det är åtminstone allt jag begär av mina läkare.

Din läkare skall kolla ditt blodtryck, ta fasteprov/blodprov/sänka/kolesterol/njurar/puls och är du över 42 år gammal skall han dra upp sitt finger 8 cm i ditt anus och kolla din prostata. Om den inte verkar okay skall du dessutom ta blodprov som kan bekräfta ditt PSA-tryck, det är ungefär vad din läkare skall göra..varken mer eller mindre.
Citera
2015-02-09, 22:06
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Någon måste starta något mot att Aftonbladet nyttjar yttrandefriheten på samma sätt man gör på Flashback ...

Är det en demokratisk rättighet på Flashback så är det en demokratisk rättighet för Aftonbladet ...

Vad är det du tänker protestera mot? Yttrandefriheten?

Ja men så är det ju inte. AB vill förhindra att folk yttrar sig anonymt om det är åsikter som kan anses vara "fel". Hur är det yttrandefrihet?

Att medvetet arbeta för att hitta och hänga ut personer som har "fel" åsikter är så långt från yttrandefriheten man kan komma. Vad är nästa steg? Ska vi ta bort valhemligheten, alla måste deklarera vilket parti de röstar på? Hur skulle det se ut om det fanns SD-väljare inom olika myndigheter?
Citera
2015-02-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Vilken ignorans? Är det ignorant att inse mångkulturens destruktivitet? Vad är det för "flashbackignorans" du syftar på?

Det är inga problem att angripa det mångkulturella samhället och vara kritisk mot det. Till och med du borde greppa vilka användare aftonbladet kommer att kartlägga. Och vet du inte, fråga morsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in