2015-02-09, 20:35
Bannlyst
Som vanligt ska hela forumet få skit för att det är en klar minoritet som skriver rasistiska inlägg. Inte ens så farliga saker som huserar på fb om man jämför med skit på darknet tex.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Läste precis hans fåniga ursäkter. Fan vilken feg jävel. "det man skriver på nätet är inte på riktigt". Hur dum får man vara? Hur blir en sådan människa läkare?

Hoppas verkligen du blir av med jobbet som följd av detta. Du har bara dig själv att skylla.

Vem vet vad de har gjort och sagt innan, sedan klipps det nog en del också. Hot å person är nog inte särskilt ovanligt dessa sammanhang också. "Be om ursäkt och kryp på knä annars täcker du hela löpsedeln imorgon med namn och bild". Eller du kanske menar att AB är minsann de vita riddarna i skinande rustning som ska rädda Sverige ifrån det onda hatet? Naivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulle65
Tror hela den här artikelserien gör det samma med flashbacks vara eller icke vara, om ett par dagar är allt bortglömt och forumet fortsätter frodas som förut.

Folk som envisas med att tycka att aftonbladet vill skapa ett eget nordkorea där inte alla åsikter tolereras kan ju dra något gammalt över sig.
Det är inte någon sorts "mänsklig rättighet" att kunna sprida vilka dynga som helst på nätet och samtidigt komma undan med det. Finns länder i den här världen där inte ens facebook är tillåtet, vår demokrati är långt mycket bättre än många andra länder, oavsett vad ickepk-folk tycker.
Dom ser det som ett brott att diskutera zigenarplågan och judefrågan.
Det är rent politiskt för att kunna styra Sverige åt den riktning dom vill, anarkokapitalism och mångkulturell smet.
Citera
Medlem
Tycker att det är bra av Aftonbladet att inte hänga ut folk. T.ex. Läkaren i fråga skäms säkerligen något oerhört över att han uttrycker en massa trams på internet, det gör alla som uttrycker trams på internet. Men att förstöra en annan människas liv för att denne uttryckt någonting anonymt, då går man för långt, och frågan är om det inte är ett direkt hot mot demokratin. Att Flashback sedan är så fruktansvärt inkompetenta att de inte kan skydda sina medlemmars identitet säger allting om detta forum. Ett tips till alla användare är att tänka er för noga över vad ni säger, och om ni ångrar någonting ni sagt på internet, be om ursäkt för det, det är aldrig för sent att be om ursäkt. Vad beträffar internet tycker jag alltmer att det är en jävla skituppfinning. Användare på flashback kan ju inte skriva ett inlägg utan att låta bli att förolämpa någon. Etiken och etiketten har inte hängt med internets utveckling, det är ett stort problem.
Citera
2015-02-09, 20:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Dagisnivå. Det är definierat i lag och exemplifierat i förarbeten. Att du tycker det är en dålig lag är helt irrelevant i det här sammanhanget.

Vilket är?
Citera
Medlem
thissuitisblacknots avatar
"Researchgruppen" måste ha sugit en massa dase för att få tag i den databasen, därmed alltså checkboks-journalism.
Citera
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Eller skriv bara saker du kan stå för även i verkliga livet.
I verkliga livet får man inte stå för något. Vad är en ensam individ emot Aftonbladet/expressen/kommunistresearchgruppen? Det är ju bara Flashback man kan skriva ut sig på. Visst, jag är själv trött på alla rasistinlägg på detta forum, speciellt sådana läkaren skrev. Men jag låter rasister vara rasister, precis som jag låter muslimer på allvar tro på en övre makt. Same shit för mig egentligen.
Citera
2015-02-09, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Spelar ingen roll det är helt jävla fel och folk borde inse detta. utdrag från aftonbladet om hur han ser på immigranter som söker sjukvård i huvudstaden:

Men är det inte sant då? Givetvis belastar invandringen samhället och tar resurser från annat. Det finns en begränsad mängd skattemedel att finansiera allt med. Det går inte att trolla. Jag är inte rasist för fem öre, men jag fattar hur ekonomi fungerar.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Fel hen begår sekretessbrott oavsett om kvinnan inte kan identifieras. punkt slut. dessutom gör han det i nedvärderade kommentarer läs en gång till:

Nja, det där är nog en definitionsfråga som rätten måste avgöra eftersom:

Citat:
Sekretess gäller för uppgift som rör en enskilds hälsa eller sexualliv, såsom uppgifter om sjukdomar, missbruk, sexuell läggning, könsbyte, sexualbrott eller annan liknande uppgift, om det måste antas att den enskilde eller någon närstående till denne kommer att lida betydande men om uppgiften röjs.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Men vem avgör vilka åsikter som är ok eller inte?

Åsikterna är i sig inte särskilt intressanta. Det är yttrandena man vill åt.
Citera
Medlem
Ullenobehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtFever
Vilka genier som kommenterar där.

Haha, Pajasbladet gillar till och med sin egen fb-uppdatering om granskningen hahhaha!!

Så jävla desperata.
Citera
2015-02-09, 20:38
Medlem
Chokladaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
"näthat" och "terrorism".
aftonhorans medarbetare runkar till dessa ord, jag lovar!
(I enlighet med reglerna har vi grävare på flashback hackat aftonhorans webkameror...och jaaa, det är såå sant. Så fort det nämns antingen näthat eller terrorism så åker gylfarna ner!)

För övrigt känner jag mig personligen kränkt, när mitt tillhåll på nätet "näthatas" av aftonbladet. Kan jag polisanmäla aftonbladet?

Det finns alltid grupper som vill äga yttrandefriheten. Det handlar bara om hur mycket makt man har. Skulle du ha en privat armé på 10 000 personer med kraftfulla militära resurser skulle du kunna bestämma ganska mycket vad som får och inte får sägas.

Då skulle du kunna anklaga Aftonbladet för att vara terrorister och ta över deras redaktion.

Det är alltid den som har makten som bestämmer i en diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in